۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۱

شهرام شکیبا

 

دیگر عادت کرده‌ایم. دم انتخابات که می‌شود، سازندگی و گل و بلبل و سرود «ای ایران» و این‌ها مملکت را برمی‌دارد. حالا هم این‌طوری شده. تلویزیون هر شب هنرپیشه و لگد به توپ‌زن و آهن‌بلندکن و زیرگیر و کنده‌کش و آوازه‌خوان می‌آورد که به مردم توصیه کنند رأی‌دادن کار خوبی است. در حالی که مردم خودشان می‌دانند و نه در مشارکت‌های حداکثری و نه حداقلی هیچ‌کس به تشویق و تحذیر کاری نداشته. چند نفر را می‌شناسی که بگوید چون فلانی آهن زیادی بالای سرش می‌برد یا خوب با کله‌اش به توپ می‌کوبد و حالا گفته باید رأی داد، باید رأی بدهیم؟درست گفته رئیس مجلس که گفته: «انتخابات درس انشا و شعر نیست، درس حساب است.» گرچه در دوران تصدی خودش در صدا و سیما اوضاع همین بود! ولی به هر حال نیازی نیست برخی‌ها این همه «شعر» بگویند. کافی است انگشت‌های بی‌کارشان را به کار حساب بگیرند. باور بفرمایید هنوز هم علی‌رغم همه فشارهای داخلی و خارجی و غیره دودوتا، چهارتا می‌شود. گرچه باورش سخت است.

 تسلیت
قبلی تلخ بود، نه! ببخشید. نمی‌دانم چه اوضاع و احوالی است که از شور و نشاط می‌نویسی تلخ می‌شود. عوضش الان از مرگ می‌نویسم که بخندید و حال کنید.گمان نمی‌کردم مطالب روزنامه را بخوانند آقایان. ولی مثل اینکه می‌خوانند. شاید مطلب «ابک» (این علامت، اختصاری نیست، باور کنید اسم کامل است) را خوانده‌اند. چون بعد از دو روز تازه وزیر ارشاد تسلیت گفته بابت رضا سیدحسینی، خسته نباشند.چون ممکن است بعد از چندصد سال بخواهند فردا برای حافظ شیرازی تسلیت بفرستند، زحمتش را می‌کشم فقط کافی است وزیر محترم بزرگواری و بنده‌نوازی کنند و سایه دستی بر پیام تسلیت بیندازند. اگر هم خیلی گرفتارند، بدهند «پرویز کرمی» امضا کند که از قضا رفیق خود بنده هم هست.

به‌نام خدا

هرگز نمیرد آن‌که دلش زنده شد به عشق/ ثبت است بر جریده عالم دوام ما

درگذشت شاعر توانا جناب آقای خواجه‌ شمس‌الدین محمدحافظ شیرازی را به اهل ادب و فرهنگ کشور تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان برای بازماندگان این شاعر محترم بالاخص همسر مکرمه‌شان سرکار خانم شاخه‌نبات صبر و بردباری مسئلت می‌دارم. امیدوارم حالا که این چهره فرهنگی به رحمت خدا رفته و طبیعتاً موانع موجود، مفقود گردیده برادر ارجمند جناب آقای محمد گل‌اندام هرچه زودتر به جمع‌آوری دیوان آن مرحوم اهتمام ورزند تا زودتر مجوز مربوطه صادر گردیده و پس از چاپ در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گیرد.

...و من‌الله توفیق

 حجکم مقبول
گفتند مادربزرگ «اوباما» به حج رفته است. خیلی بعید نیست تا چند روز آینده این نامه نیز در سطح وسیع در جهان پخش شود و برگ زرین دیگری به حساب بیاید و با این حساب دفتر خاطرات و نامه‌های زرین 200 برگ بشود و آماده صحافی.

بسمه‌تعالی . به نام خدای کعبه . محضر مبارکه و شریفه حاجیه‌خانم سارا اوباما.

حجکم مقبول و سعیکم مشکور. عمره مفرده و طواف کعبه و سعی صفا و مروه و آب زمزم گوارای وجود ذی‌جودتان. امیدوارم ضمن دریافت پیام واقعی این مناسک یک کمی هم این نوه‌تان آقای «باراک‌حسین اوباما» را نصیحت بفرمایید که زودتر بیاید در این چند روزه باقی‌مانده تا انتخابات قال قضیه را بکنیم. از طرف من به او بگویید که «بیا تا قدر یکدیگر بدانیم - که تا ناگه زیکدیگر نمانیم» و ایضاً به قول شاعر: «این دو روز دنیا/ مث خواب و رؤیا/ گذرونه/ با هم آشتی باشیم/ که بهار دوباره/ گل‌فشونه» (2بار)

 ثبت نام
خدا را شکر که اوضاع ثبت‌نام‌ها خوب است و یک‌طوری دارد به مشارکت صددرصدی واجدین شرایط می‌رسد. گمان کنم اگر همین‌طوری پیش برود، همه مملکت کاندیدا شوند.

فقط ببینید دیروز چه خبر بوده در وزارت کشور که مهمترین و سرشناس‌ترین ثبت نام کاندیداتوری نصیرزاده، دبیر کل مجمع متخصصین بوده است. گفتم که اوضاع یک‌طوری است که همه فکر می‌کنند ریاست‌جمهوری شوخی است!

 سریال یوسف پیامبر
فرج‌الله سلحشور، کارگردان و نویسنده سریال یوسف پیامبر گفته:‌«خداوند سریال یوسف را دوست دارد.» من به اندازه سلحشور خدا را نمی‌شناسم که نظرش را درباره سریال جویا شوم. اما از همین جا اعلام می‌کنم که با نظر مسعود فراستی و همه کسانی که در روزنامه امروز نظر داده‌اند، مخالفم. «یوسف پیامبر» خیلی هم سریال خوبی بود.من هر هفته می‌دیدم و کلی می‌خندیدم. عالی بود. سال‌ها بود که تلویزیون نتوانسته بود این طوری نشاط و شور را به خانواده فقیر ما بیاورد. خدا این دل خوش را از ما نگیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 7812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهتاج IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۹
    0 0
    من براي تداوم شادي آفريني هاي تلويزيون هم كه شده رأي مي دهم!