ستاد اقتصاد مقاومتی البرز در مسیر بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فرصت های شغلی

استاندار البرز و فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: راهکارهای بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فرصت های شغلی به ستاد فرماندهی استان اعلام شود.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز،«سیدحمیدطهائی» عصر شنبه در سی و نهمین جلسه 'ستاد اقتصاد مقاومتی' که در سالن شهدای دولت برگزار شد، با بیان اینکه باید با رویکردی جدید به اقتصاد مقاومتی بنگریم،گفت: بررسی عملکرد این ستاد در سال گذشته و شناسایی و برطرف ساختن خلاها،نقشه راه را در سال جدید ترسیم می سازد.
وی با تأکید بر اینکه مصوبات این ستاد و وظایف ذاتی دستگاه ها نباید موجب موازی کاری در اجرای برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی شود، گفت: یکی از مسئولیتهای ستاد 24 گانه اقتصاد مقاومتی، ارتقا کار و بهبود فضای کسب و کار است بنابراین یکی از عمده وظایف این ستاد یافتن راهکارهای تحقق این مهم خواهد بود.
فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در استان البرز همچنین موضوع بهره وری را نیز جمله مولفه های مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی دانست و البته تحقق آن را تنها رسالت یک دستگاه و سازمان ندانست و در این رابطه گفت: همه دستگاه ها در رابطه با بهره وری ورود پیدا کنند.
وی افزود: به همین منظور تیم های ارزیابی بهره وری تشکیل و روند اجرای آن را کنترل و نظارت و نتیجه را نیز به ستاد گزارش دهند. برنامه های کلی این ستاد از وزارت کشور به وزارتخانه های دیگر ارجاع شده و برش استانی هر کدام از طرح ها به استان ها ابلاغ خواهد شد.
گزیده سخنان استاندار در"سی و نهمین" جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی:
-لزوم رویکرد جدید و نگاهی نو به عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی
-نحوه کار و خروجی تصمیمات ستاد اقتصادمقاومتی در سال قبل بررسی و آسیب شناسی شود
-تولید و اشتغال تحت لوای تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی محقق شود
-یکی از مسولیت ها و مولفه های ستاد 24 گانه اقتصاد مقاومتی بهره وری است تیم های بهره وری در سازمان ها تشکیل و نظارت و کنترل صورت گرفته گزارش نهایی اعلام شود.
-از موازی کاری در اجرای وظیفه دستگاه ها جلوگیری و ساختار منسجمی در تحقق اهداف ستاد صورت گیرد.
-ارتقا و بهبود شرایط کار با نگاه بهینه و بمنظور ارتقا کار ها صورت پذیرد.
-دربحث فرهنگ سازی نیز همه دستگاه ها خود را موظف بدانند.
- نقش آفرینی روحانیت معزز و سایر دستگاه های شهرستانی در سال جدید
در سی و نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، طرح شرکت ساتا وابسته به یک شرکت بیمه ای بزرگ کشور تحت عنوان "پردیس البرز" نیز معرفی شد،این طرح در بیش از 840 هزار متر مربع و در حوزه های بهداشتی، درمانی، اداری و گردشگری پیش بینی شده و 21 هزار میلیارد ریال نیز برای آن براورد هزینه شده است. این شرکت پیش از این بالغ بر 450 میلیارد تومان در البرز سرمایه گذاری کرده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 675214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =