اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چرداول در ادامه سلسله نشست های کتابخوان؛ نشست فوق العاده ای به مناسبت روز خبرنگار با سرپرستان و خبرنگاران خبرگزاری ها و سایت های مختلف خبری برگزار کرد.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نوراله عبادالهی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان چرداول در ابتدای این نشست با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران با مطالعه کتاب به صورت پیوسته می توانند داشته های خود را افزایش دهند و از این داشته ها در راستای پیشبرد اهداف متعالی خود استفاده نمایند .

وی با بیان اینکه خبرنگاران و اهالی رسانه جایگاه ویژه ای در جامعه دارند و همراه با هنرمندان و ورزشکاران به عنوان الگو در جامعه مطرح هستند افزود: عملکرد و رفتار خبرنگاران و اهالی رسانه بسیار مورد توجه مردم قرار می گیرد و لازم است از این پتانسیل در راستای توسعه فرهنگی وترویج دانایی و آگاهی بخشی و بخصوص اشاعه فرهنگ کتاب خوانی استفاده شود. وقتی که مردم بدانند یا ببیند که اهالی رسانه به موضوعی اهمیت می دهند ؛ حال این اهمیت می تواند در اخبار و فعالیت های رسانه ای آنها یا در رفتار شخصی شان باشد مردم نیز مشتاق می شوند در این موضوعات ورود کنند .

در این جلسه ؛ خبرنگاران شهرستانی و سرپرستان خبرگزاری های استان نیز در این چارچوب به گفت و گو و هم اندیشی پرداختند و بر اهمیت تعامل بیشتر رسانه ها با اداره کتابخانه های عمومی و ترغیب مردم به کتابخوانی تاکید کردند. در این جلسه هم چنین خبرنگاران ضمن معرفی کتابهایی که در حوزه خبری مطالعه کرده اند به معرفی و گفت و گو در مورد آنها پرداختند.
مسئول اداره کتابخانه ها نیز در این جلسه به معرفی کتاب هایی مرتبط با حوزه خبر در کتابخانه شهید باهنر سرابله پرداخت ؛ از این کتاب ها می توان به" تاریخ روزنامه نگاری ایران (مجموعه مقالات)" تالیف سید فرید قاسمی اشاره کرد که توسط سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت. همچنین کتابهای" ژورنالیسم تلویزیونی" نوشته رابرت تیرل ترجمه مهدی رحیمیان انتشارات سروش ؛ "ژورنالیسم مفاهیم نظری و کاربردی" تونی هارکوپ ترجمه داود حیدری انتشارات سروش، کتاب" توقیف مطبوعات ایران در گذر زمان از 1202 ه. ش" تاکنون تالیف بیژن خاکپور و انتشارات پاس مشکاه، کتاب" مطبوعات ایران در قرن بیستم" سیدفرید قاسمی نشر قصه، کتاب "مدیریت مطبوعات ، جستاری در راهبردها و چالشهای مطبوعات ایران" دکتر سید محمد صحفی نشر سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتاب "چند نوشتار و گفتار در نشر و ویرایش تالیف عبدالحسین آذرزنگ نشر ققنوس ، کتاب " غصه می خورند و پیر می شومد...روزنامه نگاران" اثر ژیلا بنی یعقوب نشر روزنگار و" محاکمه سلام " اثر وحیدپوراستاد نشر روزنگار به خبرنگاران معرفی شد.


گفتنی است در پایان این مراسم از سرپرستان و خبرنگاران خبرگزاری های خبرآنلاین ایلام ، خبرگزاری برنای ایلام ، خبرگزاری ایرنا ایلام، سایت خبری تابناک ایلام، پایگاه خبری دیار زاگرس و خبرنگار هفته نامه سیمای نو تقدیر بعمل آمد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 564702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد رجبی. اهل ایلام .مقیم کرمانشاه A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    اداره کتابخانه های شهرستان چرداول خدا قوت . ضمن تبریک روز خبرنگار و عرض خسته نباشی به این عزیزان .جای تشکر دارد که این اداره نسبت به سالهای قبل عملکردی چشمگیر و هوشمندانه دارد. طرح دیوار مهربانی ویژه کتاب که توسط مدیریت این اداره برگزار شد طرحی ابتکاری و تاثیر گذار بود. رجبی