مشاور امور فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور: خبرنگاران به تاریکی‌ها نور می‌دهند

سیدرضا سیددانش: روزِ خبرنگار ، فرصتی است برای پاسداشتِ‌ همه اهالیِ دنیای خبرنگاری، که با وجودِ‌ موانع و مشکلاتی که بر سرِ راهشان، قرار دارد،‌ عاشقانه در این وادی، گام بر می دارند و با چراغِ عشق وُ‌ معرفت، به تاریکی ها نور می دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور در آستانه روز خبرنگار گفت: خبر و خبرنگاری ، از اعصار ماضی و در آن دور دست های تاریخِ بشر ، به نوعی بدوی وجود داشته وحالا بعد از قرن ها، در رَوَند پیشرفت وُ تکامل اجتماعی ،به این مرتبه از فناوری رسیده که جهان را زیرِ سیطره خود دارد . سیددانش گفت: در باور داشت های قدیمی ، وقتی پرنده ای بر بالای شاخه درختی می نشست ،مردم با هر بار صدای آن ،بلند می گفتند : خوش خبر باشی . و یا هنوز در برخی فیلم های قدیمی می بینیم که خبری مکتوب را بر پای کبوتر می بندند و آنرا به اطراف و اکناف می رسانند. و باز در آنسوترِ تاریخ ،آدم ها با کشیدنِ نقاشی بر سنگها به سادگی اطلاع رسانی می کردند و یحتمل شیوه های دیگری هم بوده که ما از آن مطلع نیستیم.
مدیر سابق روابط عمومی سازمان بهزیستی با اشاره به جایگاه ویژه اطلاع رسانی درعصر ارتباطات افزود: در عصر انفجار اطلاعات ، خبررسانی آنچنان فراگیر شده که یکی از موئلفه های شناخت روابط عمومی کارآمد در ارزیابی ها ، تعامل سازنده با خبرنگاران و انعکاس دستاوردها در کنارِ داشتن دانش، مهارت فنی وسوابق تجربی موفق و... مطرح می باشد.
سیدرضا سیددانش اذعان کرد : روز خبرنگار روز آنانی است که در جامعه ما بدون بزرگ نمایی و یا کوچک نمایی، همواره مسائل و تنگناها را همان گونه که هست منعکس میکنند.
وی افزود :اکنون جهان،مدیونِ خبرنگارانِ پُر تلاش وَ شریفی است که عمروُ زندگانیِ خود را بر سرِ این کار پُر خطر گذاشته اند.
عضو گروه مطالعاتی نخبگان ادامه داد: البته هستند خبرنگارانِ مزدوری که بازیرِ پا گذاشتنِ شرف وُ وجدانِ کاریِ خود ، برای استکبارِ جهانی ،بازار گرمی می کنند که ما را با آنها کاری نیست .وی تصریح کرد: سخنِ ما، سخنِ عاشقانِ این حرفه مقدس است که به دنبالِ حقیقت می روند تا آنرا به اطلاع مردم برسانند.

مشاور امور فرهنگی و رسانه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشوربا اشاره به اهمیت جایگاه اصحاب رسانه گفت: در مسیردو دهه فعالیت های رسانه ای ام ده ها بار با شخصیت های برجسته وطراز اول کشور مصاحبه داشته ام و بارها بعنوان گزارشگر ویژه،
توصیف گر همدلی های مردم در راهپیمایی ها و انتخابات بوده ام و قاطعانه میگویم، درتمام سالهای فعالیتم ، شغلی را به اندازه خبرنگاری سخت و با فشار عصبی بالا و در عین حال پراهمیت نیافتم ، حرفه ای که اگر عاشق نباشی کم می آوری و درراه میمانی و این عشق خالصانه ، موجب جایگاه ویژه این عرصه می شود.
رییس سابق مرکز رسانه‌ای مهر گفت: از پُرتلاش ترین ،فداکارترین ، و بی ادعاترین خبرنگارانی که در کشورِ ما مظلوم مانده اند ،خبرنگارانِ رسانه های مکتوب محلی هستند که در این عرصه ، انواع بی مهری ها را به جان می خرند ، تا آینه وقایع وَ رویدادهایی باشند که در پیرامونِ ما اتفاق می افتند.
عضو شورای پژوهشی فرهنگ و رسانه با یادآوری نقش برجسته عکاسان خبری گفت: در روز خبرنگار فراموش نمی کنیم همدلی ها و هم آوایی عکاسان و تصویرگران لحظه های خبر را ... زنان و مردان با همتی که دوربین را برداشته و با گامهای استوار و چشمان تیزبین خود به متن حادثه میروند تا صحنه ای از قلم نیافتد.
سیدرضا سیددانش که در سابقه خود عضویت در شورای سردبیری پایگاههای خبری را نیز دارد ادامه داد: در روز خبرنگار ارج می نهیم حضور پُر ثمرهمه اصحاب رسانه، مدیران، سردبیران، دبیران و نویسندگان سایت ها و
پایگاههای اطلاع رسانی و خبرگزاری ها را که نقش بسزایی در روز آمدی اخبار وبکر بودن اطلاعات ایفا میکنند.
مدیر سابق مرکز فرهنگی ولایت با گرامیداشت یاد خبرنگاران شهید گفت: این روزها چه شایسته است یادی بکنیم از خبرنگارانی که در دورانِ دفاع مقدس ، جان برکف دست نهادند و به جبهه ها رفتند تا روایت گرِ حماسه ای باشند که تاریخِ انقلابِ اسلامی را ، به رفیع ترین قله های افتخار رساند و در این راه بودند صارمی هایی که شهید یا مجروح شدند وَ شرافتِ این حرفه را ، آبرو، و اعتباری ویژه بخشیدند.
سیددانش در پایان گفت :روزِ خبرنگار ، فرصتی است برای پاسداشتِ‌ همه اهالیِ دنیای خبرنگاری ، که با وجودِ‌ موانع و مشکلاتی که بر سرِ راهشان ، قرار دارد ،‌عاشقانه در این وادی ، گام بر می دارند و با چراغِ عشق وُ‌ معرفت، به تاریکی ها نور می دهند تا روشنگرِ راهِ اکنونی یان وُ آیندگان باشند.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 563990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =