مزاح‌های پینگ پنگی لاریجانی و قاضی‌پور در صحن علنی/دل پُر یک نماینده از آموزش و پرورش/حاشیه‌های مجلس

در اولین جلسه مجلس بعد از تعطیلات تابستانی نمایندگان، رییس مجلس با تبریک روز خبرنگار پیگیری موضوع بازداشت کاظم جلالی نماینده مردم تهران را توسط قوه قضاییه ضروری برشمرد.

به گزارش خبرآنلاین، امروز روز خبرنگار بود و در اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بعد از تعطیلات تابستانی، علی لاریجانی رییس مجلس در صحن علنی از صندلی ریاست، روز خبرنگار را تبریک گفت، کار رسانه‌ها را رکن مهمی برای توسعه کشور برشمرد و از تلاش‌های خبرنگارانی که در بخش پارلمانی همکاری می‌کنند تقدیر کرد.

وی همچنین آرزو کرد مشکلات برخی رسانه‌ها مخصوصاً ایجاد امنیت شغلی و آینده نگری برای ایشان توسط دولت و کمیسیون فرهنگی به‌جد دنبال شود تا فضای دقیق‌تری برای آینده کاری آنان ترسیم گردد.

باید از حیثیت کاظم جلالی دفاع کرد

رییس مجلس امروز همچنین از کاظم جلالی نماینده ای که چند روز پیش خبری در رسانه ها مبنی بربازداشت وی منتشر شده بود دفاع کرد و به تذکر نادر قاضی پور در این زمینه که جلالی را نماینده انقلابی خواند و دفاع از حیثیت وی را لازم دانست واکنش نشان داد و آن را تذکری کاملا به جا عنوان کرد و افزود: در این زمینه بداخلاقی صورت گرفت. قوه قضائیه باید به این موضوع رسیدگی کند. به آنها هم گفته شده که موضوع را رسیدگی کنند؛ چرا که این کار خیلی زشتی بود.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود نیز طی تذکری در صحن علنی خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس گفت: خبری که علیه کاظم جلالی مطرح شده باید به سرعت پیگیری شود و شما به عنوان ریاست مجلس باید به این موضوع رسیدگی کنید.

تذکری که گرچه از نظر لاریجانی در زمان لازم خود داده نشده بود ولی وی در جواب لاهوتی این را هم گفت که ما هم می‌‌گوییم که باید با سایت نامربوط که اقدام به این عمل کرده است برخورد شود که این اقدام در حال پیگیری است، حتما در این زمینه دفاع خواهیم کرد.

اهدای گل به نمایندگان و تجمع مربیان پیش دبستانی مقابل مجلس

از حاشیه های دیگر امروز مجلس تجمع مربیان پیش دبستانی مقابل مجلس شورای اسلامی بود.تجمع کنندگان خواستار بررسی خارج از نوبت اصلاحیه تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس در مجلس بودند.

اهدای گل و اهدای هدایای فرهنگی جمعی از خادمن حرم حضرت معصومه (س) به نمایندگان از دیگر اتفاقات امروز مجلس بود. این خادمین با اهداء شاخه گل و هدایای فرهنگی به نمایندگان دهه کرامت را گرامی داشتند.



باز هم قاضی پور و خوش و بش با رییس مجلس

نادر قاضي پور نماینده ارومیه که امروز چندین بار تریبونش برای تذکر باز شد، در خلال یکی از همین تذکرات خوش و بشی با رییس مجلس کرد و گفت: آقای لاریجانی خسته نباشيد امروز با حوصله مجلس را اداره مي كنيد اين دو هفته استراحت گويا به شما خوش گذشته است.

لاريجاني هم پاسخ داد: به شما هم گويا خوش گذشته، اروميه بوديد. ما كه در تهران بوديم.

قاضي پور در ادامه خطاب به لاریجانی گفت: بله اروميه زيبا است اما درياچه اش خشك است،‌ جلسه اي دوباره با خانم ابتكار بگذاريد. شما دلسوزتر هستید.

یکی از نمایندگان زن مجلس هم در زمان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه ای درباره مدارس غیردولتی انتقاد تندی را از آموزش و پرورش مطرح کرد که لاریجانی به مزاح به او گفت جای تذکر شما اینجا نبود ولی گویا شما دل پری از آموزش و پرورش داشتید و خواستید اینجا بیان کنید.

 

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 564597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =