آیت الله موسوی اصفهانی گفت: یکی از مشکلات بزرگ غفلت بعضی از خانواده‌ها از ازدواج دختران است که ازدواج را مانع تحصیل می‌دانند و آن را به تعویق می‌اندازند و هنگام مراجعه خواستگار به بهانه تحصیل، مانع ازدواج فرزندشان می‌شوند حال آنکه کاری که اسلام پیشنهاد می‌کند مصلحت دنیا و آخرت است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان، آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، امام جمعه موقت همدان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با اعلام مطلب فوق افزود: بیکاری جوانان، بزرگترین مشکل و مانع ازدواج آنهاست و مقام معظم رهبری مکررا روی این مساله تاکید داشته اند که خجالت و ناراحتی که آن جوان بیکار از خانواده خود دارد برای من بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم که دولت مردان در این سال آخر دولت تدبیر و امید، برای اشتعال‌زایی و به‌کارگیری این جوانان عزیز بیشتر از این منتظر بیرون مرزها نباشند بلکه با تکیه بر توان داخلی برای اشتغال جوانان گام بردارند.

خطیب جمعه همدان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره رسیدگی به حقوق‌های نجومی نیز گفت: این مساله برای جمهوری اسلامی قابل قبول نیست که در مملکتی که عده‌ای تحت پوشش کمیته امداد زندگی می‌کنند و جوانان بسیاری به علت نداشتن سرمایه بیکار هستند عده‌ای حقوق‌های نجومی دریافت کنند.

وی تصریح کرد: مردم منتطرند ببینند دولت‌مردان که نصب و عزل و توبیخ و محاکمه اینها به دست آنهاست نسبت به پس گرفتن حقوق از دست رفته مردم، چگونه برخورد می‌کنند.

وی در ادامه گفت: این حداقلِ تقواست که ما بتوانیم ترس از خدا و دوری از گناه را در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و همه ابعاد زندگی رعایت کنیم.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به آغاز ماه ذی‌القعده گفت: اول ماه میلاد با سعادت فاطمه معصومه(س) و 11 ذی‌القعده میلاد با سعادت امام علی ابن موسی الرضا(ع) است که این 10 روز را به عنوان دهه کرامت و بزرگداشت این 2 نور مقدس خاندان اهل بیت(ع) دهه کرامت نامیده‌اند.

امام جمعه موقت همدان در این خصوص یادآور شد: این ایام مناسب است که ما از احوال این بزرگواران مطلع شویم و معرفت ما نسبت به آنها بیشتر شود و مطالعات خود را در شناخت این انوار مقدسه و این مصابیح هدایت و علم‌های تقوی بیشتر کنیم.

وی گفت: یکی از بزرگترین برکاتی که خدای متعال به ما ایرانی‌ها عنایت کرد این است که حضرت فاطمه معصومه(س) برای دیدن برادر بزرگوارشان به ایران آمد و شهر مقدس قم مدفن پر برکت ایشان شد که عنایتی از جانب خداوند برای مردم ایران است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در شان حضرت معصومه(س) می‌فرمایند که "ای فاطمه معصومه برای من شفاعت بهشت داشته باش که نزد پروردگار مقامی بالاتر از سایر مقام‌ها داری" گفت: از امام رضا(ع) روایت است که هر کس قبر ایشان را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 564039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =