ایرنا نوشت:امام جمعه شهرستان نقده گفت: تخریب افراد از تریبون نماز جمعه بر خلاف شرع اسلام است و جناحی شده این تریبون مقدس امید مردم را به یاس تبدیل می کند.

ماموستا ابراهیم سرخابی افزود: تضعیف دولت و تخریب عملکرد خدمتگزاران نظام از طریق تریبون نماز جمعه بر خلاف شرع اسلام بوده و به عبارتی تضعیف اسلام است.

وی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه محلی برای تسویه حساب و جناح بندیهای سیاسی نیست، اظهار کرد: نمازجمعه شرایط و قواعدی دارد و در این شرایط نهی از منکر و امر به معروف مشخص شده است.

وی ادامه داد: پاسداری از ارزشهای دینی و دفاع از حریم ولایت رسالت تریبون نماز جمعه است و طرفداری از برخی جناحها در این مکان درست نیست.

ماموستا سرخابی اضافه کرد: نام بردن از اشخاص در تریبون نماز جمعه و تخریب و تضعیف آنها گناهی بزرگ بوده و برخلاف دستور دین مبین اسلام است.

امام جمعه نقده افزود: اگر برخی افراد یا نهادها مرتکب خلافی می شوند، نهادهایی چون قوه قضائیه، شورای نگهبان و سایر نهادها برای برخورد و تذکر وجود دارد و نیازی نیست که برخی به بهانه های مختلف نام این افراد را از تریبون نمازجمعه بیان کنند.

ماموستا سرخابی اظهار کرد: کمرنگ جلوه دادن خدمات دولت و انتقاد یک جانبه بدون توجه به نقاط قوت تبعات ناخوشایندی را در جامعه موجب شده و مهمتر از همه وحدت و یکپارچگی مردم، مسئولان و دولت را از میان می برد.

امام جمعه نقده تاکید کرد: هر مطلبی که از تریبون نمازجمعه مطرح می شود، اگر نتیجه و خروجی آن تفرقه و اختلاف در جامعه باشد، بدون تردید مغایر با شروط نماز جمعه است.

ماموستا سرخابی بیان کرد: برخی نماز جمعه ها مشکل آفرین شده اند و مطالبی که در نماز جمعه گفته می شود، باید به روز بوده و با توجه به شرایط زمانی و نیاز مخاطبان انتخاب شود در حالی که در بعضی نماز جمعه ها مطالب به روز مطرح نمی شود.
وی ادامه داد: به جای تبدیل کردن نمازجمعه به تریبون جناحی، باید مطالبی مطرح شود که جذابیت داشته باشد تا بتواند مخاطب داخلی و خارجی را جذب کرده و دژی محکم در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان باشد.

ماموستا سرخابی از ستادهای نماز جمعه خواست برای برپایی نمازجمعه افرادی عالم، آگاه و آشنا با مسائل فرهنگی منصوب کنند.

2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 563738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =