اهدای زندگی به ۳ بیمار درچهارمحال و بختیاری

همزمان با سالروز میلاد مسعود ثامن الحجج امام رضا(ع) و روز ملی اهدای عضو، اعضای مرحوم هاشم نوروزی هفشجانی به بیماران نیازمند عضو زندگی دوباره بخشید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری،دکتر پانته آ رمضان نژاد رئیس واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت ۳۱ اردیبشهت ماه روز ملی اهدای عضو، از ثبت هفتمین اهدای عضو طی سالجاری در این استان خبر داد.

وی گفت: هاشم نوروزی هفشجانی ۳۷ ساله بر اثر خونریزی مغزی در بیمارستان آیت الله کاشانی(ره) شهرکرد بستری بود.

دکتر رمضان نژاد افزود: پس از تایید مرگ مغزی این بیمار از سوی پزشکان، خانواده وی با سخاوت و بخشش رضایت به اهدای اعضا دادند.

وی ادامه داد: صبح روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) و روز ملی اهدای عضو، عمل جداسازی کبد و کلیه های این بیمار برای اهدا به بیماران نیازمند عضو در بیمارستان آِیت الله کاشانی شهرکرد انجام شد.

دکتر رمضان نژاد خاطرنشان کرد: با نوع دوستی و بخشش خانواده نوروزی، به ۳ بیمار نیازمند عضو زندگی دوباره بخشیده شد.

وی در پایان از همه خانواده‌های ایثارگر اهدا کننده عضو بیماران مرگ مغزی تقدیر و برای این عزیزان از درگاه خداوند صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت نمود.

گفتنی است: به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقمندان می توانند از طریق نشانی اینترنتی به آدرس www.skums.ac.ir نسبت به تکمیل "فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو" اقدام و یا با پیامک کردن کد ملی خود و کلمه اهدا به سرشماره ۳۴۳۲ کارت اهدای عضو را در کمتر از ۳۰ ثانیه دریافت نمایند.

البته داشتن کارت اهدای عضو، تنها به معنای رضایت بیمار برای اهدا می‌باشد و رضایت اولیای دم برای اهدای عضو الزامی است.

هر ساله ۳۱ اردیبهشت "روز ملی اهدای عضو، اهدای زندگی" یادآور ایثار و گذشت کسانی‌ است که با بخشش خود، به چهره درهم تنیده دنیای همنوعانشان طرح و رنگی از زندگانی دواندند؛ به امید آنکه با فرهنگ‌سازی صحیح، هیچ نیازمند اهدای عضوی جان خود را در اثر نرسیدن عضو پیوندی از دست ندهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =