امام جمعه بندرعباس گفت: متاسفانه سیاسی کاری تمام شئون و شهرها را فرا گرفته و اگر این گونه باشد، نمازجمعه نیز سیاسی و جناحی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس با اشاره به نهم مرداد روز انتقال خون، عنوان کرد: از مردم می خواهم اهدای خون را به عنوان یک عمل نیکوکارانه و ذخیره آخرت مورد توجه قرار دهند.

وی به هفته تغذیه با شیرمادر از دهم تا 16مرداد نیز اشاره کرد و افزود: مادران از دادن شیر مادر به نوزادان دریغ نکنند چون بهترین تغذیه برای نوزاد شیر مادر است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، بیان داشت: بی توجهی و کم محبتی به دختران در خانواده موجب گسترش آسیب های فرهنگی و اجتماعی و اخلاقی می شود.

آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد برگزاری نخستین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران، اضافه کرد: پیش از انقلاب اسلامی نیز نمازجمعه در تهران و قم برگزار می شد اما پس از انقلاب، امام راحل به مرحوم آیت الله سیدمحمود طالقانی ماموریت دادند که نمازجمعه را برپا کنند و به این ترتیب ، نمازجمعه نهادینه و رسمی شد.

وی با بیان اینکه در کتاب آسمانی مسلمانان تصریح شده که مومنان هنگام شنیدن صدای اذان نماز جمعه باید به سوی ذکر خدا بشتابند، اظهار داشت: مترادف دانستن نمازجمعه با ذکر خدا، نشانه اهمیت این فریضه است اما برخی برای شرکت نکردن در نمازجمعه کار و مسائل روزمره را بهانه می کنند که با توجه به روشنگری و اشاره مستقیم قرآن کریم و روایات به این موضوع، هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه عبادی سیاسی خواندن نمازجمعه به معنای سیاسی کاری نیست و این جایگاه فراجناحی بوده و متعلق به نظام و انقلاب است، تصریح کرد: نمازجمعه و جایگاه خطبه متعلق به همه است و باید موانع از سر راه این کانون عظیم که تضعیف کننده انقلاب است برداشته شود و در دعوت خطیبان جمعه نباید نگاه جناحی و سیاسی داشت و اندیشه سیاسی امام جمعه به کسی مربوط نیست.

آیت الله نعیم آبادی خاطرنشان کرد: متاسفانه سیاسی کاری تمام شئون و شهرها را فرا گرفته و اگر این گونه باشد، نمازجمعه نیز سیاسی و جناحی خواهد شد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =