۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۱

به گفته وزیر مسکن ،با اجرای مسکن مهر، پرداخت تسهیلات 20 میلیون تومانی قرض الحسنه و اعطای زمین رایگان ،هم اکنون روند حاشیه نشینی و مشکلات مربوط به آن در کشورکاهش یافته است.

علی نیکزاد امروز درحاشیه بازدید از پروژه مصلای امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران در خصوص کاهش اجاره بهای مسکن گفت: در 6 ماهه اول سال 88 نسبت به مدت مشابه سال 87 در صدور پروانه های ساختمانی 31 درصدرشد منفی داشته ایم، در حالیکه در 9 ماهه اول سال 88 نسبت به 6 ماهه اول صدور پروانه ها از رشد 18 درصدی برخوردار شده است.

وی تاکید کرد: برای اولین بار در کشور صدور پروانه ساخت درکشورافزایش داشته و این به معنی رونق مسکن است و باید به طور معمول در این زمان قیمتها افزایش می یافت درحالی که نه تنها این امر اتفاق نیفتاد؛ بلکه کاهش قیمت نیز داشته ایم.

وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه رونق مسکن به معنای بالا رفتن قیمتها است،اظهارداشت: براساس آخرین اطلاعات مرکزآمار ایران درصدور پروانه های ساخت رشد داشته ایم که این اتفاق به دلیل ایجاد رونق مسکن افزایش قیمتها را باید به دنبال داشت، در حالی که با کاهش قیمتها روبرو بوده ایم.

وی کاهش قیمت مسکن در زمان رونق را اتفاق جدیدی در دنیا و همچنین در ایران خواند و افزود: حرکت مسکن سینوسی است؛ یعنی یک مدت با رکود مسکن مواجه می شویم که دراین شرایط روند ساخت و ساز پائین می آید و واحدهای مسکونی نیز از سوی مردم تا زمان رونق وانتظار افزایش قیمتها به فروش نمی رسد، اما هم اکنون با وجود رونق در بازار مسکن قیمتها به دلیل اتخاذ سیاستهای درست دولت درواگذاری زمین رایگان، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، افزایش تسهیلات، پشتیبانی ازتاسیسات زیربنایی، واگذاری زمین رایگان برای تاسیسات رو بنایی و اقدام عملیاتی برای مسکن مهردرشهر و روستا قیمتها پایین نگه داشته شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 55677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۹
    0 0
    يعني حاشيه نشينان حاشيه نشين تر شدند...!