۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۵:۴۶

تازه ترین آمار منتشر شده از سوی اتحادیه مشاوران املاک از تشدید رکود بازار مسکن در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.

در حالی که مسوولان وزارت مسکن حاضر به پذیرش سلطه رکود بر بازار مسکن نیستند، مصطفی قلی خسروی، رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک از تعمیق رکود حاکم بر بازار مسکن در سال جدید خبر داده است.

به گزارش خبرآنلاین، وی در بخشی از گفت و گوی خود با ایسنا، اعلام کرده است که از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا 25 همین ماه یک هزار و 542 معامله در شهر تهران ثبت شده است که این رقم طی مدت مشابه سال قبل هشت هزار و 311 فقره بوده است. بر پایه این اظهارات معاملات مسکن در تهران بیش از 5 برابر کاهش یافته است. با این وجود مسوولان وزارت مسکن سعی در کتمان جلوگیری رکود سنگین بازار مسکن از افزایش قیمت ها دارند تا این امر را ناشی از موفقیت دولت در اجرای طرح مسکن مهر القا کنند. در حالی که نه تنها گزارش های جدید نشان از افزایش رکود در شهرهای بزرگ دارد، اجرای مسکن مهر در شهرهای کوچک هم چندان موفقیت آمیز نبوده است.

مطابق تصمیم مسوولان، اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت به علت کم بودن متقاضیان و مشکلات خاص آن از سازمان های مسکن و شهرسازی استان ها به بنیاد مسکن واگذار شد تا روند اجرای کار منظم تر و سریع تر پیش برود ضمن اینکه کلیه وام های طرح مسکن مهر این شهرها قرار شد توسط بانک مسکن پرداخت شود.

 اما امروز خبرگزاری مهر گزارش داد: در استان خوزستان حدود 37 شهر در زمره طرح مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر تقسیم بندی شده اند و در این میان سه شهرستان گتوند، لالی و اندیکا نیز در این تقسیم بندی قرار گرفتند.

در جلسه ای که شامگاه شنبه در استانداری خوزستان برای بررسی روند پیشرفت این طرح اختصاص داشت، تقریبا فرمانداران شهرها چیزی برای ارائه نداشتند و به قول معروف با دست خالی در این جلسه شرکت کرده بودند. اکثر آنها برای پیشرفت طرح ها مشکلاتی را عنوان می کردندکه برای استاندار قابل قبول نبود و استاندار به شدت از آنها و به خصوص بنیاد مسکن خوزستان انتقاد کرد. سید محمد جعفر حجازی در این جلسه اظهار داشت: وضعیت طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر را بسیار تاسفبار و ناامید کننده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 55602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CH ۰۸:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۹
    0 0
    ای داد بیداد چقدر اربابان بساز و بفروش شما صابون کاری کردند ولی تیرشان را دولت کریمه به سنگ زد و با ساخت م ساز دولتی شما و اربابان کارگزرانی غارتگر بیت المالتان سر کیسه تان شل خواهد شد ... دورود ب دولت کریمه....
  • بدون نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۹
    0 0
    نه بابا میخوای مردم رو به کشتن بدی.خودت سود ببری انوقت مردم در اوار بمونن؟