غلامرضایی ؛  شفاف سازی سهم درآمدهای پایدار در بودجه 95 شهرداری کرج

عضو شورای اسلامی شهر کرج خواستار شفاف سازی سهم منابع پایدار درآمدی در بررسی و تصویب بودجه 95 شهرداری این کلانشهر شد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، حجت اله غلامرضایی با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرداریها دارای سیستم هزینه و درآمد می باشند و از آنجا که بودجه دولتی دریافت نمی کنند، عوارض ها و جرایم پرداختی از سوی شهروندان منبع اصلی تامین نقدینگی مورد نیاز برای اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی، خدماتی، ورزشی، فرهنگی و زیرساختی به شمار می رود و هر میزان مشارکت و انگیزه مردم برای عمل به وظایف قانونی خود بیشتر باشد، مدیریت شهری قدرت مانور بیشتری برای خدمات رسانی بهینه دارد.

وی با اشاره به آغاز بررسی بودجه 95 شهرداری کرج در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر، خواستار تبیین بودجه بر مبنای واقعیت های روز و درک صحیح از شرایط کشور شد و افزود: بر اساس نص صریح قانون، شهر با همه پتانسیلهای آشکار و پنهانی که دارد، در اختیار شهرداریها قرار گرفته است و با توجه به این ظرفیت عظیم، باید همه گزینه ها به منظور احصاء منابع پایدار درآمدی روی میز قرار گیرند تا دیگر دغدغه ای برای جذب یا عدم جذب درآمدهای نقدی نداشته باشیم.

این عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج بیان داشت: نمی توان تصویر شفافی از آینده صنعت ساختمان ارایه کرد؛ چرا که شاخص ها و آیتم های بسیاری در تعیین سرنوشت بازار مسکن دخیل هستند و در رأس آنها دولت و وزارت راه و شهرسازی نیز نقش محوری در این زمینه دارند اما قرار گرفتن در هوای مه آلود صنعت ساختمان بهترین فرصت برای بازنگری در خصوص چرایی وابستگی شدید بودجه شهرداریها به جرایم کمیسیون ماده صد می باشیم و باید از شرایط کنونی فاصله بگیریم.

غلامرضایی عنوان کرد: تامین منابع مالی مورد نیاز طرح ها و پروژه های عمرانی از محل تسهیلات بانکی و فروش اراضی سرمایه ای همانطور که یک فرصت است، می تواند به تهدید هم تبدیل شود؛ چرا که در دراز مدت مدیران شهری را برای جذب درآمدهای بیشتر بی انگیزه می سازد. فراموش نکنیم که موافقت شورای شهر کرج با دریافت وام مربوط به شرایطی تحریم ها بود که کشور در گلوگاه تنگنای اقتصادی قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه با توجه ویژه به احداث و بهره برداری از تقاطعات غیرهمسطح نباید از نیازهای شهر و شهروندان در دیگر حوزه ها غفلت کرد، اذعان داشت: شهر به عنوان موجودی زنده نیازمند توجه و رسیدگی در حوزه های فرهنگی، ورزشی، عمرانی، خدماتی، رفاهی و زیربنایی است و اگر کفه ترازو به نفع یا ضرر هر کدام از بخش ها فوق الذکر سبک یا سنگین شود، توسعه پایدار و عدالت اجتماعی زیر سوال خواهد رفت.

غلامرضایی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ شورای اسلامی شهر کرج بر اساس رسالت ذاتی و حرفه ای خویش قادر به ارایه خدمات رسانی صادقانه و خالصانه به شهروندان شریف باشد و بتوانیم ضمن جبران عقب ماندگی های گذشته، ایران کوچک را آنطور که شایسته است، از نو بسازیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =