شناسایی عامل هنجار شکن در فضای مجازی در شهرستان شاهرود

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری متهمی که اقدام به انتشار محتوای هنجار شکنانه در صفحه مجازی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود خبر داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،سرهنگ محمد رضا فدائیان در گفتگویی ، گفت در پی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان سایبری پلیس فتا مشخص شد کلیپی تبلیغاتی توسط خانمی بدون حجاب اسلامی در یکی از فروشگاههای زنجیره ای شاهرود تهیه و در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود که به علت نارضایتی تعدادی از شهروندان در این خصوص موضوع با جدیت در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع پس از تشکیل پرونده کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی و تخصصی خود را جهت شناسایی متهمه آغاز کرده و موفق به شناسایی وی در کوتاهترین زمان ممکن شدند و برای سیر مراحل تکمیلی پرونده به پلیس فتا شهرستان شاهرود ارسال شد .

رئیس پلیس فتا استان گفت: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی خود شد اما در مواجه به ادله دیجیتالی شواهد و قرائن به بزه ارتکابی خود اعتراف نمود و بیان داشت ویدئو را با توجه به علایق خود تهیه کرده بودم و هیچ هدف خاصی از تهیه آن و انتشار در صفحه ام نداشتم و از اینکه عفت عمومی را جریحه دار کردم پشیمانم و عذر خواهی میکنم.

سرهنگ فدائیان با اشاره به حذف کلیپ تهیه شده از صفحه شخصی متهمه ، افزود: در همین راستا پرونده تکمیل و برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان به هنجار شکنان در فضای مجازی هشدار داد تیم رصد و پایش پلیس فتا مستمرا و بصورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی این فضا را مورد رصد قرارداده و با متخلفان و هنجار شکنان قاطعانه برابر قانون رفتار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اغلب بلاگرها در فضای مجازی عمدتا جوانان و نوجوانان هستند از تمامی والدین درخواست کرد نظارت مستمری بر عملکرد سایبری فرزندان خود داشته باشند و استفاده صحیح از فضای مجازی را به آنها بیاموزند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان در انتها از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریتهای سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir گزارش نمایند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1900307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =