رئیس شورای شهر قصرقند گفت: شهر قصرقند هنوز یک کلان‌روستاست و با شهری که باید مولفه‌های شهری داشته باشد فاصله دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: «عبدالوحید باشنده» با اشاره به اینکه ۵۱ سال از تاسیس شهرداری در قصرقند می‌گذرد گفت: کمبود اعتبارات و کمبود نیروی انسانی عمده‌ترین مشکل شهرداری ما برای مدیریت شهر است.

باشنده در تشریح مشکلات شهر قصرقند افزود: درآمد شهرداری قصرقند در سال ۹۳ حدود ۲۰میلیون‌تومان بود و با توجه به اینکه به تازگی ساخت و ساز در شهر ما رونق گرفته انتظار داریم درآمد شهرداری در سال جاری افزایش پیدا کند.

به گفته رییس‌شورای شهر قصرقند، با وجود آنکه این شهر از نظر منابع آب وضع نسبتاً خوبی دارد اما سرانه فضای سبز شهری آن بسیار محدود است. این شهر ۲ پارک بیشتر ندارد که یکی کوهستان پارک و دیگری یک پارک داخل شهر است.

باشنده با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور فرماندار قصرقند، یک زن انتخاب شد توضیح داد: همین تدبیر مدیریت کلان استان سبب شد تا جلب توجه بیشتری برای قصرقند رقم بخورد و برنامه ساخت پارک بانوان نیز در دستور کار شهرداری قرارگرفته است.

رییس‌شورای شهر قصرقند برای برون‌رفت از مشکلات این شهر به تشکیل کمیته‌ای با کمک «حمیرا ریگی» فرماندار شهر به نام «قصرقندی‌های خارج از کشور» اشاره کرد و توضیح داد: با این ابتکار عمل توانسته‌ایم اهالی قصرقند که از شهر و کشور مهاجرت کرده‌اند را شناسایی و برای سرمایه‌گذاری به منطقه دعوت کنیم که اینکار سبب ورود ۳ نفر جهت سرمایه‌گذاری در شهر شده است.

اقتصاد قصرقند که در ۱۶۸ کیلومتری شمال چابهار قرار دارد بر پایه «کشاورزی» و «دامپروری» استوار شده است اما به دلیل آنکه شیوه کار به روش سنتی است نتوانسته به درآمد پایدار برای شهر و توسعه آن منجر شود.

در قصرقند ۷ نوع برنج کاشت و برداشت می‌شود و این شهر را به شهر «انبه» در سیستان و بلوچستان می‌شناسند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 414227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =