ایسنا نوشت:

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: آموزش و پرورش از فضاهای آموزشی که در اختیار دارد نهایت استفاده را می برد و مشکل کمبود فضا براساس شاخص تعریف شده کشوری به ازای هر دانش آموز استان 3 متر مربع فضا است در حالیکه در کشور 4 متر مربع است که این نشان دهنده کمبود 800 هزار متر مربع فضای استاندارد در استان است.

علیرضا نخعی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در خانه معلم زاهدان، بابیان اینکه باید حداکثر تلاش خود را برای استفاده بهینه دو شیفت از این فضاها به کار بریم ادامه داد: با استدلال و ارائه مستندات می توانیم اعتبارات بیشتری را از وزارتخانه و نوسازی مدارس دریافت کینم اما این را به عنوان راهکار کارساز نیاید در نظر گرفت بلکه باید جذب خیرین مدرسه ساز را هم در دستور کار قرار دهیم.

نخعی گفت: در کل استان 17مجمع خیرین مدرسه ساز به ثبت رسیده که حاصل آن 12میلیارد تومان کمک بوده است و امیدواریم این مبلغ در سال اینده به 2برابر افزایش پیدا کند همچنین مدرسه سازی در استان توسط خیرین و نیکوکاران رو به رشد است و موفقیت های قابل توجهی در این زمینه به دست آمده است.

هیچ کودکی نباید خارج از کلاس درس باشد

مدیر کل آموزش و پرورش در رابطه با دانش آموزان بدون شناسنامه که از تحصیل باز مانده اند گفت: به دلیل نداشتن شناسنامه هیچ کودکی نباید خارج از کلاس درس باشد البته با در نظر گرفتن این مسئله که بین کودک ایرانی و غیر ایرانی باید فرق گذاشت و آن هم با ارائه شناسنامه و هویت فرد مشخص می شود.

وی اظهار داشت: باهماهنگی که با دستگاه قضایی ، دادگستری و دادستانی داریم ،کودکان بدون شناسنامه معرفی و در مدارس ثبت نام می شوند.

نخعی با بیان این مطلب که در سال آینده جهشی در جذب کودکان بدون شناسنامه خواهیم داشت اذعان کرد: اگر شوراها و مسئولین محلی صورت جلسه تنظیم کنند و بگویند کودک ایرانی و فاقد شناسنامه است به استناد صورت جلسه، کودک تا زمانیکه از طریق مراجع قانونی به دریافت شناسنامه اقدام می کند در مدرسه ثبت نام می شود .

سفر وزیر آموزش وپرورش به استان

نخعی با اعلام این خبر که در هفته های آینده وزیر آموزش و پرورش کشور به استان می آیند ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش در همایش به سوی استان بدون بی سواد شرکت خواهد کرد که پیامد آن بهبود شاخص های کمی و کیفی آموزش وپرورش استان خواهد بود.

مدیر کل آموزش وپرورش استان اظهار داشت: رتبه بندی معلمان در دولت تصویب شده و حدود یک هفته قبل به وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ شده که دستور عمل اجرایی آن را اجرا کنند و هدف از این رتبه بندی ارتقا مهارت های شغلی و افزایش انگیزه معلمان برای تدریس است.

وی طرح رتبه بندی معلمان را در4رتبه پایه؛ ارشد؛ خبره و عالی عنوان کرد و افزود: معلمان به ترتیب از 15؛25 ، 35و50 درصد حق شغل بهره مند می شوند که از حداقل 160تا600هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت.

وی گفت: شاخص های این رتبه بندی در حال تدوین است که از از اول مهر 1394اجرای خواهد شد.

نخعی بابیان این مطلب که طرح رتبه بندی پایان کار نیست اظهار داشت: این طرح آغاز تلاشی است که دولت برای مسائل معیشتی معلمان شروع کرده است تا باری از دوش این فرهنگیان برداشته شود.

وی اعتبار پیش بینی شده برای طرح رتبه بندی را 1350 میلیارد تومان اعلام کردو افزود: برای سال آینده این مبلغ 30میلیارد تومان پیش بینی شده است.

کاهش بدهکاری مدارس شبانه روزی به بازار

نخعی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان حدود173مدرسه شبانه روزی دارد که هزینه های آن بیشتر از مدارس عادی است و در سالهای اخیر به دلیل محدودیت هایی که در تخصیص سرانه ها و جیره غذایی بوده بدهکاری هایی برای این مدارس ایجاد شده است.

وی ادامه داد: بدهکاری مدارس شبانه روزی به بازار بسیار کاهش پیدا کرده است و تقریبا افزایش اعتبارات سایر فصول که نزدیک به 40درصد بوده است بخش عمده آن به مدارس شبانه روزی تعلق گرفته است و با تحقق پیدا کردن در آمدهایی که دولت در بودجه 94در نظر گرفته بخشی از مشکلات آموزش و پرورش حل شود.

راه اندازی کلینیک دی فرهنگیان

نخعی در رابطه با درمانگاه دی که حدود20سال است رهاشده است افزود: اعتبارات دولتی برای ساخت بیمارستان ها وجود نداشته است و بانگاه مشارکتی راهکارهایی برای ساخت و ساز و راه اندازی دی کلینیک با 3روشی که در دستور کار داریم انجام می شود.

انجام نقل وانتقال فرهنگیان با نیاز مقصد و عدم نیاز مبدا

مدیر کل آموزش وپرورش از انتقال فرهنگیان از اواخر اردیبهشت خبرداد و افزود: بخشنامه انتقالات و فرم امتیاز دهی به مناطق آموزش و پرورش ارسال خواهد شد، انتقالات در یک مرحله انجام خواهد شد که در این زمینه از جمله مشکلات فرهنگیان نیاز مقصد و عدم نیاز مبدا است که با رعایت حق همه انجام خواهد شد.

400هزار بیسواد در استان

نخعی اضافه کرد: نزدیک به 400هزار بیسواد زیر50سال در استان وجود دارد که با دستور رهبر انقلاب باید برای باسوادی آنها تلاش شود طی برنامه 3ساله که از سال1394آغاز شده در هر سال55 هزار نفر سر کلاس های سواد آموزی باسواد خواهند شد.

وی ادامه داد: طی مصوبات آمده در دولت اگر کسی باسواد شود علاوه بر حق الزحمه مربی 20درصد برای سواد آموز پول واریز می شود و افراد بیسواد که در کلاس های سواد آموزی شرکت نکنند و مدرک سواد آموزی نداشته باشند برایشان محدودیت هایی ایجاد می شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =