۰ نفر
۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۰

اسفندماه سال گذشته انتخابات اتاق های بازرگانی در سراسر کشور برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی ها نشان می دهد که میزان توجه تشکل های بخش خصوصی در این دوره انتخابات اتاق بیش از تمامی هشت دوره قبلی بوده است. با این وجود پس از انتخابات اتاق های بازرگانی همچنان پرسش های کلیدی پیش روی فعالان بخش خصوصی باقی مانده است. اتاق آینده بخش خصوصی به عنوان عالی ترین محل حضور صاحبان کسب و کار چگونه باید اداره شود؟

رضی میری عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در این مورد چنین توضیح می دهد:اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی خانه همه فعالان اقتصادی است. عملکرد اتاق باید آنچنان باشد که تمامی کنشگران در حوزه های گوناگون اقتصاد کشور آن را ملجأ و پناهگاه خود بدانند و برای حل مسائل و رفع موانع در مسیر کسب و کارِ خود به اتاق مراجعه کنند.

او ادامه داد: یکی از مواردی که در این میان و برای نیلِ به این هدفِ بنیادین بسیار مفید و مؤثر است و می­بایست مورد عنایتِ ویژه قرار بگیرد توجه خاص  به تمامی حوزه های اقتصادی کشور من جمله صنایع متوسط و کوچک و صنایع فرهنگی، اما دارای  ارزش افزوده است. توجّه به مشکلات این صنایع در سیاستگذاری و برنامه ریزی ها و تلاش برای بهبود وضعیت آنها بویژه در شرایطی که صنایعِ کلان در تیررس تحریم ها قرار گرفته اند، علاوه بر اینکه تداوم حرکت و گردش چرخ اقتصاد ملّی را ممکن و مِیسور می­سازد، به افزایش توانِ اتاق و ارتقاء و توسعه جایگاه بخش خصوصی در تصمیم سازی های اقتصادی می انجامد.

وی بیان داشت: بنابراین پارلمان بخش خصوصی باید با رویکردی جامع به صنعت و اقتصاد ملّی داشته باشد، تمامی وجوه و حوزه های اقتصادی کشور را ببیند، بشناسد و در محاسبات خود در نظر بگیرد و بدین ترتیب از ظرفیت های بخش خصوصی به تمامی بهره ببرد. داشتن رویکرد جامع به اقتصاد ملّی بدین معناست  که نمایندگان هر بخش با همگرایی، همراهی و هماهنگیِ فکری و عملی در مجامع و تشکّل ها به بهبود مستمر فضای کسب و کار در حوزه های تجارت، صنعت و معدن و کشاورزی همت گمارند.

بخش خصوصی ایران امیدوار است در سال 94 و همزمان با توجه بیشتر دولت به صاحبان کسب و کار بتواند، نهاد پارلمان بخش خصوصی را تقویت کند.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =