معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پیش از ظهر امروز از محور سوادکوه وارد استان مازندران شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان محیط زیست؛ معصومه ابتکار در این سفر یکروزه با حضور در مرکز استان در جلسه شورای اداری استان مازندران در استانداری نیز شرکت می‌کند. بازدید از پناهگاه حیات وحش میانکاله، نشست با سازمان های مردم نهاد استان از دیگر برنامه های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مازندران است.

ابتکار در نخستین برنامه سفر، در جمع کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران حضور یافت. او در سخنانی گفت: قبل از شروع به کار دولت تدبیر و امید برنامه محیط زیست تدوین و تهیه شده بود و یکی از اولویت های مهم برنامه محیط زیست دولت تدبیر و امید حکمرانی محیط زیست در کشوراست.

ابتکار با اشاره به این که وضعیت محیط زیست کشور بحرانی و ناگوار است گفت: یک بازنگری در محیط زیست کشور نشان داده که دولتهای قبل در کجا نتوانسته اند اقدامات و قوانین را به اجرا در آورند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در دولت جدید مسئولان به این نتیجه رسیده اند که شرایط باید تغییر کند. رئیس جمهور در این زمینه تدبیر و خرد را به دولت باز گرداند که از محورهای اصلی برنامه ها در این زمینه اصلاح و توانمند سازی ساختاری است که باید محیط زیست را اجرایی و عملیاتی کند .

ابتکار تاکید کرد: یکی از خواسته های دولت در همه استانها برگزاری مدون جلسات در زمینه محیط زیست بوده است که در مدت یکسال اخیر عملیاتی نیز شده است. برنامه های محیط زیست باید هدفمند بوده و در این زمینه نیز شورای راهبردی تشکیل شود تا کارشناسان در همه سطوح برای محیط زیست برنامه خاص داشته باشند .

او گفت: قطعا یکی از جهت گیریهای ما تلاش برای ارتقاء سطح معیشتی پرسنل و محیط بانان محیط زیست است تا 35 درصد افزایش دستمزدی که در دولت قبل مطرح شد اجرایی گردد.

ابتکار با بیان این که امروز ماموریتهای محیط زیست ماموریتهای تخصصی و کارشناسی است گفت: سازمانی می تواند متعالی باشد که کارکنان آن ازآموزشهای لازم و تخصصی برخوردار باشند و در جلسات بتوانند از محیط زیست منطقه خود دفاع کنند .

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که مازندران یکی از پر چالش ترین استانهای کشور است گفت: همه مشکلات از پسماند ،انباشت و شیرابه زباله ،آلودگی دریا وآلودگی جنگل برای این استان بحران ایجاد کرده است و ما در مرز بحران هستیم.

وی گفت: باید با یک حرکت جمعی که دولت تدبیر و امید ایجاد کرده است و با تعامل همه مدیران این فضا برای از بین بردن بحران محیط زیست فراهم شود. همه مدیران ظرفیت انتقاد پذیری داشته باشند و یک حرکت درون زا از درون سازمان برای خروج از بحران آغاز کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مستر الف A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    39 10
    اون موقعی که ما داد میزدیم این مسافرین تهرانی مازندران رو به گند دارند میکشند شما کجا بودید اون موقع به نفعتون نبود عین الان کاربران این سایت که منفی میدن
    • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
      4 4
      فقط پولشون خوبه خودشون بدند
    • رضا IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
      9 3
      دوست عزيز مسافران تهرانى نيستند ايرانى هستند، زمينهاى كشاورزى را هم صاحبان آنها تيكه تيكه كردند و فروختند هيچكس بزور نخريد،تصرف منابع ملى ، غارت درختهاى جنگل، سرقت خاكهاى غنى جنگلها ، ماسه هاى دريا ماسه هاى كف رودخانه ها صيد بى رويه آبزيان منحصر بفرد همه و همه از طرف اهالى محترم همان مناطق انجام شد ، و البته اگر امروز زباله فراوان در همه جا ميبينيد بخاطر فعال نبودن شوراهاى روستا است كه فقط كارشان گرفتن پولهاى گزاف از اهالى غير بومى است و كاش دست كم قسمت كوچكى از اين پولها را براى امر بهداشت منطقه خرج ميكردند
    • م.ر A1 ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
      1 0
      کلا اوضاع ایران خرابه چه محیط زیست چه اقتصادچه مسائل اجتماعی
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    8 0
    جلوی قطع درختان و نابودی جنگل را بگیرید چند سال دیگه چیزی باقی نمیمونه ایران همش میشه کویر ....
  • علیرضا IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    1 2
    جلوی زادو ولد سگهای ولگرد رو بگیرین تایک سال دیگه جلو شو نگیرین وضعیت محله ها بهرانی میشه
  • بی نام IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    10 0
    ساحل دریا را آزاد کنید. کجای دنیا کل ساحل به این شکل در انحصار افراد است؟