رییس سازمان محیط زیست گفت: پیگیر گرفتن رضایت از شاکیان پرونده محیط بانان محکوم به اعدام هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ چند روز پیش خبرهایی درباره بلاتکلیف ماندن پیگیری های مختلف برای گرفتن رضایت از شاکیان پرونده های محیط بانان محکوم به اعدام منتشر شد. ضمن اینکه گفته شد سازمان محیط زیست پیگیر این پرونده ها نیست. (اینجا را بخوانید)

اما معصومه ابتکار چنین چیزی را رد می کند. او در حاشیه نخستین نشست بین المللی اخلاق زیست محیطی که امروز در پارک پردیسان برگزار شد، دراین باره به خبرآنلاین گفت: پیگیر پرونده های محیط‌بانان هستیم. کارهای آنها انجام شده. وکلای بسیار قوی برای این کار داریم و دنبال رضایت گرفتن از شاکیان پرونده ها هستیم.

ابتکار همچنین در پاسخ به خبرنگاری که پرسید؛ هدیه شما به محیط بانان چیست، گفت: هدیه ما به محیط بان ها، دوره های آموزشی خوب و تلاش برای بهبود معیشت آنها و تجهیزات خوبی است که در اختیارشان قرار خواهیم داد.

ابتكار در پاسخ به خبرنگاري در خصوص خشكسالي و اينكه چه كارهايي دولت انجام داده براي مقابله با خشكسالي داشته است، گفت: در خصوص خشكسالي دولت قطعا برنامه دارد. خشكسالي سال هاست بوده و ادامه دارد. در اين يك سال شاهد راهكارهای جدي برای مقابله با خشکسالی بوديم. مباحث كارشناسي متعددي داشتیم. از بحث اصلاح الگوي آبياري تا مسايل مديريت تالاب ها این معضل را يك ساله هم نمي شود حل كرد ولي مي توان اميدوار بود چون در مسير درست قدم گذاشته ايم.

رییس سازمان محیط زیست گفت: بحث خشكسالي خيلي جدي است ما كاهش بارندگي، كاهش روان آب ها و افزايش دما را داشتيم كه اين پديده بخشي از پديده گرم شدن كل زمين است.

او درباره مهمترين چالش زيست محيطي ايران هم گفت: مهم ترين چالش ايران كم توجهي به ملاحظات محيط زيست مديريت منابع و مصارف منابع آب، حفظ تنوع زيستي و آلودگي هوا است

 

مردم چقدر حاضر هستند از منافع خودشان به خاطر عموم بگذرند؟

رییس سازمان محیط زیست اما سخنانش در نخستین نشست اخلاق زیست محیطی گفت: یکی از ملاک های مهم حکمرانی مطلوب در جهانی امروز میزان پایبندی به اخلاق و اصول و میزان پایبندی به وعده ها و ادعا هاست. یکی از شاخص های حکمرانی خوب این است که سیاست مداران نشان دهند چه میزان پایبندی به وعده ها دارند.

او گفت: آن چیزی که امروز در دنیا به ناتوانی در این عرصه و کم و بیش همه جا مبتلا هستیم بجث اخلاقیات در عرصه سیاست است. یکی دیگر از عرصه ها محیط زیست و میزان به پایبندی به آن است. نه تنها سیاست گذاران بلکه شرکت های بزرگ اقتصادی و کسانی که بر ذهن و قلب مردم تاثیر گذارند، باید به این قضیه پایبند باشند و به این شعار عمومی که برای مردم کار می کنیم، عمل کنند. 

ابتکار گفت: مهمترین چالش بعد از ضرورت صلح و امنیت، بحث محیط زیست است و میزان پایبندی به حفط آن. امروز با این واقعیت مواجهیم که بسیای از دولت ها شعار حفظ طبیعت می دهند، ولی در عمل متفاوت عمل می کنند و این دوگانگی یکی از مسایل مهم بی المللی ما به حساب می آید. 

او گفت: بارزترین آن تغییرات آب هوایی است و دولت هایی که قول داده اند دراین زمینه مسوولانه عمل کنند، موفق نبودند. در همین زمین گرمایش کره زمین مساله مهمی است. 

رییس سازمان محیط زیست گفت: ما موضوع را اخلاق محیط زیستی را در جامعه هم داریم؛ چقدر مردم حاضر هستند در عمل پایبندی خود را به عنوان شهروند نسبت به محیط زیست به اجرا بگذارند. چقدر حاضر هستند از منافع خودشان به خاطر عموم بگذرند؟

 ۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهنایی A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    47 0
    شمارو بخدا پیگیر وضعیت ماشاالله مهنایی محیط بان کوه خاییز در کهگیلویه و بویراحمد باشید.چند ساله بخاطر درگیری منجر به قتل، با شکارچیان غیرقانونی در زندان به سر میبرن.
    • متولد ماه مهر DE ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
      41 1
      درگیری با شکارچیان غیرمجاز که منجر به قتل شکارچی غیرمجاز شده، قطعاً محیطبانان بقصد قتل تیراندازی نکردند و این اتفاق به دنبال یک درگیری روی داده، اگر اون شکارچی غیرمجاز موفق شده بود، الان این بنده خدا سینه قبرستون خوابیده بود و اون شکارچی هم داشت باز شکار میکرد اینها خلا قانون هست که تو تمام کشورهای پیشرفته و توسعه یافته حل شده، تو منطقه ای که شکار غیرمجازه، کشته شدن مهاجم در پی درگیری با محیط بانان، مثل کشته شدن عابر حین عبور از عرض اتوبانه خود عابر مقصره نه راننده بخت برگشته
  • بی نام A1 ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    8 0
    آيا اگر محيط بان كشته ميشود چه ؟ مگر محيط بان در حال انجام وظيفه و حفاظت از جامعه نبوده كه تيراندازي كرده و آن شكارچي يك دزد پس محيطبان چه كند بگويد آقاي شكارچي لطفا خواهش ميكنم بفرمائيد بيرون . خانم ابتكار تا دست محيط بانان را باز باز نگذاريد محيط زيست نابود خواهد شد مثل تعدادي از مردم كه در شمال را با سطل آشغال اشتباه گرفته اند
  • ایری A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    5 0
    کارکنان محیط زیست با وجود این که نیروهای عملیاتی هستند و بیش از 120 نفر تاکنون از این نیرو کشته شده اند و در مناطق صعب العبور و در شرایط سخت کار می کنند و حتی چند روز در منطقه می مانند آیا حقشان این دریافتی های ناچیز است؟
  • سید محمود A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    4 0
    پس به نظر من محیط بانان اسلحه ها را زمین بگذارند چون اگر استفاده کنند باید منتظر چوبه دار باشند خانم ابتکار از پاسداران محیط زیست ترا به خدا حمایت کنید