سازمان محیط زیست در دولت یازدهم، بارها عنوان کرده است که بنزین تولید شده در پتروشیمی ها که در دولت دهم اتفاق افتاد، سرطان زاست. به همین دلیل چند وکیل از تولیدکننده های بنزین پتروشیمی شکایت کردند.

پیمان حاج محمودعطار، یکی از شکایت کننده هاست. او در وبلاگش در خبرآنلاین دراین باره می نویسد: متاسفانه به رغم گذشت مدت زمان زیاد از هنگام اعلام آلوده بودن بنزین داخلی توسط مسوولان سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت و به رغم تکلیف قانونی این دو نهاد دولتی بر لزوم اعلام شکایت از مسئولان خاطی، هیچ اقدامی از سوی آنان در راستای تحقق تکلیف قانونی شان صورت نپذیرفت.

با مدارکی که از سوی سازمان محیط زیست به مرجع قضایی ارائه شده است، نه تنها سازمان حفاظت محیط زیست مکلف است که در اسرع وقت به عنوان شاکی خصوصی اعلام شکایت نماید بلکه رییس این سازمان به خاطر تعللی که تاکنون در این خصوص کرده نیز متهم و قابل تعقیب قضایی خواهد بود.

اخیرا مصاحبه خانم ابتکار رییس سازمان محیط زیست را در رسانه ها خواندم که در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر این که آیا حضور شما در پرونده، دلالت بر اعلام شکایت است ،فرمود: خیر ما شکایت نکردیم فقط به عنوان مطلع حضور یافتیم.

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    15 0
    از خودروهای غیر استاندارد که خود راهنمایی رانندگی میگه قرار بوده تا سال 90 یورو 4 بشن ولی هنوز یورو 2 هم نیستن باید شکایت کنه
  • قول سدید A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    3 0
    این که بنزین پتروشیمی و بنزین های وارداتی آلوده بوده یا نه فقط سازمان استاندارد باید اعلام نظر کند تا هیچ گونه حرف و حدیثی باقی نماند