فارس نوشت:

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اراده‌ای تا به امروز برای اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات وجود نداشته است، گفت: طی 3 ماه آینده لایحه نظام صنفی رسانه روی میز مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.
امروز در مراسم ویژه روز خبرنگار که در محل سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد ضمن تبریک این روز گفت: این روز نمادی است که در آن مسائل و مشکلات حوزه رسانه و خبرنگاری مورد بحث قرار می‌گیرد که باید برای مرتفع کردن آن چاره‌ای اندیشیده شود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بحث هدیه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: این دولت آمده است تا رویکردها را عوض کند و به نظر من بحث هدیه خبرنگاری با تکریم خبرنگاران مغایر است.

او گفت: رویکرد دولت این است که باید به جنبه‌های معنوی خبرنگاران در رسانه‌ها توجه شود و تکریم خبرنگار هدیه دادن و بحث مالی نیست.

انتظامی به قانون دسترسی آزاد به اطلاعات اشاره کرد و گفت: این قانون در سال 88 به تصویب رسید و به دولت ابلاغ شد اما اراده‌ای برای اجرای آن تا امروز نبوده است.

او گفت: از آنجایی که این قانون دولت را موظف به پاسخگویی می‌کرد مورد اجرا قرار نگرفت.

انتظامی با بیان اینکه قانون دسترسی آزاد به اطلاعات موجب جلوگیری واقعی از فساد می‌شود، گفت: مبارزه با فساد بگم‌ بگم نیست.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دولت خودش را در عرصه رسانه و مطبوعات در رقابت با بخش خصوصی نمی‌داند و درصدد است تعامل سازنده‌ای را برقرار کند.

انتظامی یادآور شد: بحث‌هایی مطرح است که باید از یکسری رسانه‌ها مالکیت‌زدایی شود و به بخش خصوصی واگذار گردد.

به گفته او در یک سال گذشته هیچگونه رسانه‌ای از باب دولتی تأسیس نشده است.

انتظامی همچنین به لایحه نظام صنفی رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: این لایحه موجب یکسان پنداری تمامی رسانه‌ها در حقوق و تکالیف می‌شود و تا 3 ماه دیگر تقدیم دولت خواهد شد.

او گفت: در هفته آینده متن کامل لایحه نظام صنفی رسانه روی سایت معاونت مطبوعاتی ارشاد برای اظهارنظر رسانه‌ها قرار داده می‌شود.

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =