تسنیم نوشت:

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: قانون دسترسی آزاد به اطلاعات دولت را موظف به پاسخگویی و از فساد جلوگیری می‌کند.

 حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در مراسم روز خبرنگار که توسط انجمن صنفی روزنامه‌های غیردولتی برگزار شد اظهارداشت: زمانی هست که از هدیه خبرنگاران صحبت می‌شود، اما دولت آمده تا رویکردها را عوض کند. این نگاه همان نگاهی است که در بخش یارانه‌ها وجود داشت و با کرامت انسانی مغایرت دارد.

وی ادامه داد: تکریم خبرنگار این نیست که به او هدیه بدهیم بلکه این است که اجازه دهیم با دست و بال آزاد کار کند.

انتظامی با اشاره به قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و ابلاغ به دولت از سال 88 تاکنون گفت: هیچ وقت اراده‌ای بر اجرای این قانون نبوده چون به پاسخگوسازی دولت و جلوگیری واقعی از فساد می‌پردازد؛ مبارزه از فساد بگم بگم نیست.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد افزود: یکی دیگر از رویکردها عقب‌نشینی دولت به نفع صنوف و بخش خصوصی است که مصداق آن برگزاری همین مراسم توسط یک انجمن خصوصی است. باید توجه کرد که دولت خود را رقیب بخش خصوصی نمی‌داند بلکه در برخی حوزه‌ها چه حاکمیتی یا ورود بخش خصوصی به آن دارای مزیت نیست دولت باید ورود پیدا کند.

انتظامی با اشاره به لایحه نظام صنفی رسانه‌ها گفت: در این لایحه یکسان‌پنداری همه رسانه‌ها در حقوق و تکالیف در نظر گرفته شده و تا 3 ماه دیگر تقدیم مجلس می‌شود. ارسال این لوایح بدون نظر صنف رویکرد دولت نیست.

وی در پایان گفت: متن این لایحه هفته آینده بر خروجی سایت معاونت قرار می‌گیرد تا بحث‌های کارشناسی در مورد آن در رسانه‌های کشور آغاز شود.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =