تسنیم نوشت:

تخفیف ۵۰ درصدی استفاده از اماکن ورزشی برای دانش‌آموزان در فصل تابستان در جلسه امروز شورای شهر به تصویب رسید.

در هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طرح دوفوریتی تخفیف ۵۰ درصدی برای دانش‌آموزان جهت استفاده از اماکن ورزشی شهر تهران در فصل تابستان بررسی و تصویب شد.

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با قرائت عنوان این طرح اظهار داشت: تصویب این طرح هدیه‌ای برای دانش‌آموزان تهرانی است تا بتوانند با تخفیف ۵۰ درصدی در طول ۲ ماه باقیمانده از فصل تابستان از اماکن ورزشی استفاده کنند.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ادامه اظهارات دوستی گفت: همه جای دنیا آموزش و ورزش رایگان است. در کشور ما که آموزش و پرورش پول‌های خوبی از دانش‌آموزان می‌گیرد بهتر است استفاده از این اماکن را رایگان کنیم.

حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران به عنوان مخالف این طرح اظهار داشت: متأسفانه از این نوع کارهای احساسی در شورای شهر بسیار در حال وقوع است؛ حال که یک ماه از تابستان گذشته یاد نوجوانان علاقه‌مند به ورزش افتاده‌‌اید این رفتارها درست نیست.

وی با بیان اینکه بنده نیز مانند دنیامالی موافق هستم تا هزینه استفاده از اماکن ورزشی برای دانش‌آموزان رایگان باشد، اظهار داشت: به عقیده بنده طرح این موضوع آن هم در شرایطی که ۲ ماه از تابستان بیشتر باقی نمانده در شأن شورای شهر نیست.

ابوالفضل قناعتی عضو دیگر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز گفت: ما ۵۰ درصد تخفیف برای دانش‌آموزان و دانشجویان جهت استفاده از کارت‌ بلیت‌های مترو در نظر گرفتیم اما مردم آوارده شده‌اند حال نیز می‌گوییم استفاده از این اماکن با ۵۰ درصد تخفیف صورت بگیرد اما بعد از تصویب آن مردم به اماکن و رسانه‌ها مراجعه می‌کنند و دوباره اسیر می‌شوند بنابراین بهتر است ابتدا بستر این کار را فراهم کنیم تا شهروندان با مشکل مواجه نشوند.

معصومه آباد عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: سال ۸۷ ایجاد شهر دوست‌دار کودک را به تصویب رساندیم که یکی از بندهای آن مربوط به دانش‌آموزان بود تا مشمول خدمات رایگان شوند اما هیچکدام از آن‌ها عملی نشد حال پیشنهاد می‌دهم اگر قرار است چنین طرحی به تصویب برسد تخفیف ۵۰ درصدی را برای تمام سال در نظر بگیریم در تهران که شهربازی درست و حسابی وجود ندارد حداقل چنین امکانی را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات سایر اعضای شورا گفت: بهترین ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی د در اختیار پیمانکاران قرار داده شده؛ بهتر است در جریان بررسی این طرح اماکن مذکور را نیز مشمول این تخفیف کنیم.

وی همچنین گفت: شنیده‌ام که قیمت استفاده از استخرها ۲ برابر شده اگر تخفیف برای دانش‌آموزان را به صورت رایگان اعلام نکنیم با تعیین این مصوبه تازه سر جای اول خود بازگشته‌ایم.

به گزارش تسنیم، بعد از پایان اظهارات اعضای شورای ۲ فوریت این طرح با در نظر گرفتن تخفیف ۵۰ درصدی استفاده از اماکن ورزشی برای دانش‌آموزان در ۳ ماه تابستان‌های هر سال به تصویب رسید که این مصوبه برای ۲ ماه باقیمانده از تابستان امسال نیز به اجرا در خواهد آمد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    1 0
    تخفیف 50 درصدی مترو برای دانشجویان قبل عید در شورای شهر تصویب شد ولی هنوز عملی نشده.