شورای عالی شهرسازی و معماری در جلسه امروز خود مصوب کرد که همه فعالیت‌های ساختمانی پروژه نور واقع در بوستان مادر منطقه 5 شهرداری تهران می بایست بلافاصله تعطیل می‌شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزارت راه و شهرسازی گزارش داد: شوراي‌ عالي شهرسازي و معماري در جلسه امروز دوشنبه، مصوب كرد همه فعاليت هاي ساختماني در محل مورد بحث مي‌بايست بلافاصله پس از اعلام مصوبات پيشين شورا تعطيل و گزارش رسمي مبني بر تعطيلي كار از جانب شهرداري تهران به دبيرخانه شورايعالي شهرسازي و معماري ارسال مي‌شد كه تاكنون صورت نگرفته است و مسئوليت عواقب آن بر عهده شهرداري است.

همچنين در اين جلسه مصوب شد: شوراي‌ عالي شهرسازي و معماري دوباره بر تثبيت كاربري بوستان مادر در منطقه 5 شهرداري تهران (پروژه نور) به كاربري فضاي سبز تأكيد نموده و مسئول هر گونه تخلف از ضوابط مذكور، همچنان شهرداري تهران خواهد بود.

اعضاي شوراي‌ عالي شهرسازي و معماري در مصوبه خود تاكيد كردند: موضوع تخلف شهرداري از اجراي مصوبه شوراي عالي شهرسازي و معماري مبني بر توقف فعاليت ساختماني در صورت اصرار بر تخلف، جهت پيگيري حقوقي از طريق دبيرخانه شوراي‌عالي به مراجع نظارتي ارجاع شود.

وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: نظربه طرح تغيير كاربري بوستان مادر در منطقه 5 شهرداري تهران (پروژه نور)به كاربري خدماتي و مسكوني(تغيير پهنه G در خيابان آيت اله كاشاني جنب ساختمان شهرداري منطقه 5، به پهنه M وR) بدون طي اقدامات قانوني و پيرو جلسات مورخ 5 خرداد و 19 خرداد 93 شوراي‌عالي شهرسازي و معماري و اعلام مصوبه مبني بر توقف پروژه ساخت و ساز و پس از بازديد نمايندگان شورا و ارائه گزارش مبني بر ادامه فعاليت ساختماني در حجم وسيع، اين موضوع مجددا در دستور كار شوراي عالي شهرسازي و معماري مورخ 23 تیر 93 قرار گرفت.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لیلا IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    49 1
    دمتون گرم. باید بیش از اینها با شهرداری برخورد بشه. باید بس کنن تهران فروشی و هوا فروشی رو. تا کی آقای قالیباف؟ تا کی؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    27 1
    ایکاش خیلی زودتر به این فکرا می افتاد شورای محترم شهر سازی، قبل از اینکه تمام زمینهای بلاصاحب منطقه 5 رو طی مراحل قانونی بفروشن و جواز ساخت برجش رو هم روی سند بدند، عجله هم داشتن آخه کسی از فردا خبر نداره.
  • محسن IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    35 1
    کاش بقیه تخلفات تغییر کاربری شهرداری تهران از باغ و فضای سبز به تجاری و مسکونی هم به این شیوه و به سرعت پی گیری و رسیدگی شود
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    18 4
    عجب اینهمه پول خرج می کنن و طرح جامع می نویسن و زمینها را پهنه بندی می کنن و آنوقت چهارنفر به خودشون اجازه می دن بدون در نظر گرفتن اینهمه کار کارشناسی هرکار دلشون خواست بکنن؟
  • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    17 3
    تشكر