نسیم نوشت:

قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت گفت: در طرح تحول سلامت مردم باید به حقشان برسند؛ متخصصان کاستی‌ها و کم‌کاری‌ها را با نام بیمارستان از طریق وب‌سایت شخصی‌ام به اطلاعم برسانند.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در آخرین یاداشت وب‌سایت شخصی خود نوشت: متخصصان شاغل در بخش‌های تحت پوشش این وزارتخانه تا پایان سال با رعایت دقیق تعرفه‌ها و قوانین مربوط می‌توانند مطب‌های خود را داشته باشند.

وی افزود: یکی از پزشکان معتقد بود که طرح تحول سلامت ضد متخصص و برای بیگاری کشیدن از متخصصان در مناطق محروم است و علت این موضوع را هم اجبار به تعطیلِ تک مطب‌های متخصصان آن هم در مناطق محروم ذکر کرده بود.

وزیر بهداشت از متخصصان مناطق محروم خواسته است تا در پایان سال عملکرد خود را بررسی کنند که آیا حضور در بیمارستان‌ها موثرتر و مناسب‌تر است یا کار در مطب.

هاشمی همچنین در ادامه به متخصصان مناطق محروم پیشنهاد داده است که با دانشگاه وارد مذاکره شده و با کمک دانشگاه و همراهی چند متخصص، کلینیک‌های ویژه راه اندازی کنند.

وی تاکید کرد: این شیوه‌ای است که هم متخصصان می‌توانند نتایج درسی را که خوانده و زحمتی را که کشیده‌اند، دریافت کنند و هم مردم از این توان علمی بهره می‌برند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال یکی از جراحان عمومی مبنی بر اینکه در بیمارستانی که ما کار می‌کنیم، امکانات تشخیصی فراهم نشده است، در عوض به پزشکان گفته می‌شود با همین امکانات باید تشخیص دهید و اجازه ارسال آزمایش به بیرون را ندارید، تصریح کرد: من نظرم را بارها بیان کرده‌ام؛ باز هم می‌گویم، در مورد اجرای صحیح طرح تحول سلامت با هیچ کس در هیچ مقامی تعارف ندارم و مردم باید به آنچه حقشان است برسند.

وی همچنین از از متخصصان خواست تا در صورت عدم پرداخت کارانه‌ها نیز وی را در جریان بگذارند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متخصص از منطقه محروم IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    9 0
    برسد بدست جناب وزیر: 1 خسته شدیم از بس شب می خوابید صبح یک طرح خلق الساعه اختراع می کنید بعدش .... مثل طرح پزشک خانواده 2 این کارهایی که میکنید همه بفکر رفتن از ایرانند 35 سال دارم و تا حالا فقط درس خوندم و یک 405 دارم وقتی خودم را با دوستام که کارمند بانک اند مقایسه میکنم ..... 3 خودتون می دونید چجوری پول میدید 15 میلیون ؟ ولی بازم توی رسانه ها ..... نشستید توی تهران با بهترین شرایط میگید لنگش کن با شرایطی گذاشتید همه دکترا میرن شهرهای بزرگتر 4 خداوکیلی چند نفر از کارشناساتون توی مناطق محروم خدمت کردن و میدونن این پایین ها چه خبره همشون از ما بهترانند و یهویی شدن ... ؟ 5
  • متخصص از منطقه محروم IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    9 0
    عوض اینکه پزشکای جوان و طرحی رو بکوبید خانوادم هم باور نمیکنن از این پولها نمی گیرم اگه راست میگید اول از بیمه ها و پزشکای پایتخت شروع کنید کاری کردید قبلا شرمنده خانواده بودیم خودتون میدونید جهت یاد اوری : حقوق 590 تومنی با کرایه خونه 350 تومنی الان شرمنده همه ایم فکر میکنن داریم پولشونو ما میبریم جهت اطلاع کارانه مهرماه ام رو که تازه دادید 340 تومنه دلم خونه ولی حیف که نه حرفمون به شما میرسه نه زورمون
    • بی نام A1 ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      0 5
      اقای متخصص عزیز شما دارید چوب اون متخصصانی رو میخورید که توی تهران برای عمل جراحی قلب تو بیمارستان خصوصی 80 ملیون تومن از بیمار میگیرن و اوازه اون تا اون سر دنیا رفته و اونقت همون سهامدار بیمارستان پزشکان بسیار باسواد رو برای یک عمل جراحی به تهران میکشونن با 23 ملیون تومن و به بیمار هم میگن خودمون عملت کردیم
  • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    2 0
    آقای وزیر فکر می کنید با تعطیل کردن مطب ها دیگر پزشکی در ایران طبابت خواهد کرد؟ اونم با این کارانه ها که با تاخیر یک ساله و هزار کسورات پرداخت میشه ؟