وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه ای به مقام معظم رهبری از ایشان به دلیل ابلاغ سیاستهای کلی جمعیت قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ سید حسن هاشمی در این نامه ضمن اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای اصلاح روش‌های پیشین، رفع نواقص و اجرای سیاست‌های جمعیت مربوط به عرصه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکیدکرده است با تشکیل کارگروهی ویژه، این مهم را تا تحقق کامل سیاست های ابلاغی پیگیری خواهد کرد.

متن کامل نامه وزیر بهداشت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای

با سلام و تحیت

خدای را شاکریم که ملت بزرگ و مسلمان ایران، با پشتوانه‌ای قوی از عقیده، فرهنگ و ادب، قرن‎هاست خانواده را نهادی مقدس دانسته و در کنار احترام به سالمندان، تربیت فرزندان را وظیفه نخست خویش و فرزند صالح را ضامن سعادتی ابدی می‌داند.

با تکیه بر این سرمایه اجتماعی و ابلاغ سیاست‌های مدبرانه جمعیت در زمانی مناسب از سوی آن رهبر فرزانه، بر سیاست گذاران کشور است تا برای سامان این مهم، تدبیری بایسته اندیشیده و با بسیج امکانات آن را به مرحله اجرا درآورند.

امروز مقوله جمعیت در عرصه‌های گوناگون، از اقتدار ملی تا افزایش تولید و درآمد، بر کارشناسان، مدیران سیاسی و اقتصادی و اصحاب رسانه پوشیده نیست و به همین دلیل برخی از جوامع که در فرهنگ سازی برای رسیدن به رشد منطقی جمعیت موفق نبوده‌اند از مسیر مهاجرت‌پذیری یا وضع قوانین مشوق فرزندآوری به جبران این نقیصه پرداخته‌اند.

در کشور ما نیز مهیا ساختن بستر کسب و کار با درآمد کافی و افزایش کیفیت معاش و امید به زندگی که در بندهای 2، 3 و 10 سیاست‌های کلی جمعیت بر آن تأکید فرموده‌اید از مهم‌ترین مراحل اجرای موفق این طرح است. اینجانب ضمن سپاسگزاری از حضرتعالی به دلیل توجه جدی به عرصه سلامت، آمادگی خود و همکارانم را برای اصلاح روش‌های پیشین، رفع نواقص و اجرای سیاست‌های جمعیت مربوط به عرصه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌نمایم و با تشکیل کارگروهی ویژه، این مهم را تا تحقق کامل منویات حضرتعالی پیگیری خواهم کرد.

دکتر سیدحسن هاشمی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    33 32
    آفرین. وزیر بهداشت از بهترین های چشم پزشکی دنیا هستند . برای ایشون آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    31 28
    به خدا حرف زوره من خرج خودم هم به زور در میارم
  • بی نام A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    22 7
    ما هم ممنون و قدر دان هستیم . فقط شما اقتصاد رو درست کنید . چشم ما هم زحمت 4 تا بچه رو می کشیم
  • بی نام A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    27 5
    اگر آقای وزیر نام یک مشوق فرزند آوری بجز زایمان طبیعی مجانی نام ببرند بنده هر سالی یک فرزند تحویل میدهم . دوما مگر فقط فرزند آوردن مهم است بزرگ کردن و تربیت و آموزش و کار و مسکن و ... نیاز ندارد؟ اگر افزایش جمعیت فقط با فرزند آوری خوب بود الان افریقایها در دنیا در همه چیز اول بودند
    • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
      4 1
      جمعیت بیشتر بشه کارگرها بیشتر می شوند و سرمایه دار ها به راحتی می تونند کارگر مفت گیر بیارند با روند کاهشی جمعیت هزینه کارگرها افزایش پیدا میکنه و این دلیل اصلی این برنامه ها هست کشورهایی که رشد جمعیت کمی دارند دست مزد های بسیار بالایی دارند
  • بی نام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    7 4
    "در کشور ما نیز مهیا ساختن بستر کسب و کار با درآمد کافی و افزایش کیفیت معاش و امید به زندگی که در بندهای 2، 3 و 10 سیاست‌های کلی جمعیت بر آن تأکید فرموده‌اید از مهم‌ترین مراحل اجرای موفق این طرح است." یکسال دیگه همین جمله رو خبری کن . بعد از مقایسه با سال گذشته می بینی هیچ اتفاق مثبتی نیافتاده
  • عبداله IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    3 3
    از سخنان مقام معظم رهبری قدردانی می کنند ولی معلوم نیست در وزارت بهداشت چه خبر است ،پزشک سالاری و مدیریت درمانگران بر ادارات فنی وزارت بهداشت مانعی جدی برای پیشبرد برنامه های جمعیتی،بخصوص در گسترش شبکه ،اداره جوانان ،برنامه پزشک خانواده و شورای سیاستگذاری جای رشته هایی که مستقیم با مردم و زاد و ولد مرتبط هستند خالی است.