فارس نوشت:

شهردار تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر پرونده هسته‌ای نظارت دقیق و عمیق دارند، گفت: ایشان تمامی خطوط قرمز را که باید رعایت شود، از هر کس در هر جایگاهی مطالبه می‌کنند.
محمدباقر قالیباف شهردار تهران در سومین همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت روحانیون رزمنده تهران بزرگ که در سالن همایش‌های باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد، در سخنانی پرونده هسته‌ای کشورمان را یکی از مهمترین موضوعات مهم کشور عنوان کرد و گفت: این پرونده یکی از مهمترین موضوعات در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و حتماً آیندگان پیرامونش قضاوت خواهند کرد.

مهمترین بخش سخنان قالیباف:
-رهبر معظم انقلاب بدون شک خط قرمزهایی که باید در این زمینه رعایت شود را از هرکسی در هر جایگاهی مطالبه خواهند کرد، ایشان هیچگاه اهل معامله کردن بر سر عزت ملت و نظام با هیچ چیز، هیچکس و هیچ دولتی نیست.

- اگر ما امروز این بیان را به صورت مستقیم از امام خود می‌شنویم که نباید تیم مذاکره کننده را تضعیف کرد؛ نباید بیان یا قلمی را به حرکت درآوریم که باعث شود آنها در صحنه مقابله با غرب احساس ضعف کنند.

-نقد در هر شرایطی حق افراد و جامعه است. اما باید به این نکته توجه کنیم که نقد اثرگذار باید با صداقت و نیت مثبت نقدکننده همراه باشد.نقد در نه موضوع هسته‌ای بلکه در هر موضوعی باید با صداقت و نیت خالص باشد و اگر اینگونه نبود آن نقد، دیگر نقد نیست.

-نباید در موضوعات مهم و حیاتی و سرنوشت‌ساز برای کشور به گونه‌ای رفتار شود که شاهد دو قطبی شدن جامعه باشیم. دو قطبی شدن امنیت ملی، اقتدار و مولفه‌های قدرت را به خطر می‌اندازد و طبعاً آسیب‌های این موضوع به نظام و کشور بازخواهد گشت.

-تیم مذاکره کننده هسته‌ای باید بداند که مذاکره یک فرایند دو طرفه است، نباید در این فرآیند انتظار داشت که همه خواسته‌های ما به طرف مقابل دیکته شود زیرا نمی‌توان همه مطالبات را تأمین کرد.

-نباید به هیچ‌وجه به آمریکایی‌ها اعتماد کنیم مقام معظم رهبری بارها در دولت‌های گذشته و این دولت نسبت به این مهم تذکر دادند؛ نباید ما ساده اندیش باشیم و تصور کنیم اگر آنها با ما خوش و بش کرده و یا حرف می‌زنند به دنبال منافع دولت و ملت ایرانند.

-آیا ما قبل از تحریم‌ها در کشور مشکلی نداشتیم؟ امروز در دهه اول انقلاب نیستیم و بیش از سه دهه از انقلاب می‌گذرد، در طول این سال‌ها دولت‌های مختلف هرآنچه خواستند را به نمایش گذاشتند و امروز همه ما خروجی آن را می‌بینیم.

-اگر امروز تحریم‌ها اتفاق افتاد و دشمن از این نقطه به انقلاب تاخت و تاز می‌کند باید برای ما درس باشد؛ ما در گذشته به جای مدیریت صحیح با پول نفت جامعه را اداره کردیم که دشمن امروز به این نقطه‌ضعف ما دست پیدا کرده، در واقع دولت‌ها ضعف خود را با پول نفت مدیریت می‌کردند و همین باعث شد نابسامانی‌ها، نفت را از یک فرصت به تهدید تبدیل کند.

-ما امروز باید به افکار عمومی جهان نشان دهیم به دنبال جنگ نبوده و اهل منطقیم که دولت باید در این مسیر تلاش کند.

-مگر پیش از تحریم‌ها مشکلی در کشور نداشتیم؟ با به وجود آوردن توقع در مردم اگر تحریم‌ها برداشته شد و آنگاه اتفاقی نیفتاد مردم نا امید می‌شوند و ‌آیا این به نفع کشور است؟

-ما باید تلاش خود را برای به حداقل رساندن آسیب‌پذیری کشور به کار گیریم؛ ما باید اقتصاد مقاومتی را که مقام معظم رهبری سیاست‌هایش را ابلاغ کردند دنبال کنیم و در این مسیر کشور را به اقتصاد بدون نفت برسانیم.

-با نگاه سازش‌کارانه یا لیبرالیستی نمی‌توان این مباحث را پیش برد؛ ما باید با باورهای اندیشه اسلامی ضعف‌های خود را به قوت تبدیل کنیم.

-نباید کار و تلاش را کنار گذاشته و توقع بیجا در مردم ایجاد کنیم؛‌نباید در این مباحث رفتار سیاسی یا گروهی داشته باشیم.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    8 40
    خوب راست گفته دیگه اگر بعد از رفع تحریم ها ان شاالله وضع مملکت و مردم بهتر نشه مردم نا امید می شوند
    • احمد بیطرف US ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
      3 9
      خوب اگه بعد از رفع تحریمها خدای نکرده وضع مملکت تغییری نکنه، همین شماهایی که منفی زدید، بهتون برنمیخوره؟ والا
  • یکی از مردم IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    15 2
    من که ناراحت نمیشم
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    90 5
    كجاي دنيا يه شهردار راجع به سياست خارجي سخنراني مي كنه؟؟؟
  • کمیل A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    25 5
    شهردار محترم،با تشکر از زحمات شبانه روزی شما،اما بزرگوار بهتر نیست،هر کسی در رسته و مسئولیت خود مشغول باشد،واظهار نظر کند،و در این برهه از زمان که مذاکرات رویه حساسی را دنبال میکند،آب به آسیاب حسودان و بی خردان خارج نشین نریزیم.
  • بی نام DE ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    40 3
    شما خودت فهمیدی چی گفتی ؟ .
  • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    76 4
    مردم از جناب قالیباف خیلی وقته نا امید شدند از وقتی که در پارک مجوز برج داد
  • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    28 3
    همانطور که وزیر امور خارجه گفتند جنس تحریم‌ها تا سال 86 با پس از آن تفاوتی دارد چون همانطور که وزیر امور خارجه گفتند اگر تحریم‌های شورای امنیت فرو بریزد، تحریم‌های یکجانبه کاغذپاره‌ای بیش نخواهد بود.
  • مهدي A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    63 3
    جناب قاليباف شما راجع به أمور بازيافت و ساخت و ساز هاي غير قانوني إظهار نظر بفرماييد
  • بی نام RO ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    19 16
    نه تحريمي برداشته ميشه نه مشكلي حل ميشه تا ٥ سال آينده همينه
  • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    59 2
    جناب آقای شهردار شما همان عملیات گازانبری مشهور خود را در حوزه جمع آوری زباله و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و ... انجام دهید و اجازه دهید خود مردم تصمیم بگیرند که باید ناامید شوند یا خیر.
  • بی نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    15 0
    من جای شما بودم به وظایف تخصصی خودم رسیدگی میکردم ،تهران داره منفجر میشه از بس مجوز ساخت دادید آخه کجای دنیا تو کوچه ای که عرضش به زحمت 4 متر میشه این همه مجوز ساخت صادر میشه دراز و کوتاه ساختند و رفتند جلو
  • حمید A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    12 1
    چقدر با ذوق و شوق اینو گفته . خدا خدا میکنه این دولت شکست بخوره .