پیام پوتین به رهبر انقلاب بعد از سانحه برای بالگرد رئیسی /بالگردها و هواپیماهای روسیه در راه ایران /اعزام بالگرد از ارمنستان به محل حادثه

ارسال کمک‌ها با تجهیزات کامل اعم از بالگرد و هواپیما از روسیه در راه است و گفته شده تجهیزات دیگر مثل اتومبیل‌هایی که مسیر صعب‌العبور را طی می‌کند هم ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه در گفت‌وگویی درباره واکنش مقامات روسیه به سانحه برای بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه اظهار کرد: بعد از اینکه خبر این حادثه در دنیا پخش شد، در روسیه هم اخباری منتشر شد. بعد از آن تماس‌هایی بین ما با مقامات روس برقرار شد. شب وقتی به من اعلام شد به کرملین بروم، جلسه‌ای تشکیل شد که خود آقای پوتین، وزیر دفاع، دبیر شورای امنیت ملی، دستیار پوتین و وزیر امور اضطراری و دیگر مقامات روس حضور داشتند. پوتین از این حادثه ابراز تأسف کرد و آمادگی خود برای کمک را اعلام کرد.

بنا به روایت ایسنا، وی افزود: دستورات لازم برای اعزام هواپیما و هلیکوپتر به ایران صادر شد. در کنار آن پوتین از من خواست که کلام او را به مقام معظم رهبری اعلام کنم که هر اقدامی لازم است حاضریم انجام دهیم.

جلالی یادآور شد: بی‌سابقه است که یک رئیس‌جمهوری در زمان تعطیل سفیر کشور را بخواهد و جلسه به این مهمی را بگذارد و من وقتی تشکر کردم پوتین تاکید کرد که ما باهم دوست هستیم و این وظیفه ماست که در این شرایط کنار شما باشیم و تشکری لازم نیست.

سفیر ایران در روسیه گفت: رسانه‌های روسی به طور مرتب اخبار را منتشر می‌کنند. طبعاً در بین مسئولان روسی هم با دستیار پوتین تا ساعت یک پس از جلسه با پوتین با او گفت‌وگو و پیگیری می‌کردیم تا اقدامات لازم برای هماهنگی مجوزها انجام شود. مسئول دفتر پوتین هم مرتب با من در تماس بود. در وزارت خارجه روسیه هم یک نفر برای این امر معین شده که مرتب با من در ارتباط است و یک نوع التهابی در روسیه وجود دارد که مشابه آن در ایران دیده می‌شود و شاهدیم که مسئولان بیدارند و دعا می‌کنند، در اینجا هم همدردی کاملی با ما وجود دارد تا کمک‌ها انجام شود.

جلالی تاکید کرد: کمک‌ها با تجهیزات کامل اعم از بالگرد و هواپیما در راه است و گفته شده تجهیزات دیگر مثل اتومبیل‌هایی که مسیر صعب‌العبور را طی می‌کند هم ارسال می‌شود. در کنار آن ۲ بالگرد ویژه هم صبح ساعت هفت از ارمنستان به سمت محل محتمل حادثه اعزام می‌شوند.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908871

برچسب‌ها