مروری بر مهمترین اخبار حواث امروز دوشنبه 15 اردیبهشت 1393

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ عامل جنایت خیابان دامپزشکی را دستگیر کردند.
به گزارش ایسنا، در ساعت 21 روز چهارم اردیبهشت ماه امسال، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک فقره درگیری منجر به ضرب و جرح در خیابان دامپزشکی به کلانتری 119 مهرآباد جنوبی اعلام شد که در تحقیقات اولیه مشخص شد که طی یک نزاع و درگیری، دو نفر از جوانان منطقه دامپزشکی - خیابان طوس به نام‌های امین و پیمان 20 ساله ، به علت اصابت ضربات چاقو مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع شرارت، دستگیری دو تن از افراد سابقه دار خیابان دامپزشکی به نامهای حسن36 ساله و محمود 20 ساله که در نزاع شرکت داشته و با استفاده از سلاح سرد (چاقو) اقدام به ضرب و جرح امین و پیمان کرده بودند در دستور کار مامورین پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت و مامورین این پایگاه چند روز بعد موفق به دستگیری محمود شدند.
همزمان با دستگیری محمود، از بیمارستان محل مداوای امین و پیمان به کلانتری 119 مهرآباد جنوبی اعلام شد که پیمان به علت شدت ضربات ناشی از اصابت جسم تیز (چاقو) به ناحیه سینه و گردن فوت کرده است که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، پرونده بهمراه متهم محمود  جهت ادامه رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز تحقیقات از محمود، وی در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده و حسن را به عنوان عامل جنایت معرفی اما با توجه به تحقیقات میدانی صورت گرفته از محل جنایت و اظهارات بدست آمده از شاهدین صحنه درگیری، محمود به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ارتکاب جنایت اعتراف می‌کند.
محمود در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: یکی از دوستانم به نام حسن به در منزل ما آمده بود؛ در حال صحبت بودیم که ناگهان درگیری لفظی پیدا کردیم؛ در همین زمان، دو نفر از بچه محلها به نام امین و پیمان به بهانه ناسزا گفتن با صدای بلند، به ما نزدیک شده و به موضوع اعتراض کردند؛ با اعتراض آنها، من و حسن که تا آن موقع با یکدیگر درگیر بودیم به دعوای خود پایان داده و این بار با امین و پیمان درگیر شدیم . محمود با امین و من نیز با پیمان (مقتول) درگیر شدم؛ با شدت پیدا کردن درگیری، محمود با چاقویی که از داخل ماشین خود آورده بود چند ضربه به امین زد و من نیز پس از مراجعه به داخل خانه و برداشتن چاقو، چند ضربه به پیمان زدم.
با توجه به اعترافات محمود، دستگیری حسن در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت و او نیز در نزدیکی محل سکونتش در خیابان دامپزشکی، شناسایی و دستگیر شد.
حسن پس از انتقال به اداره دهم و تأیید اظهارات محمود، در خصوص انگیزه درگیری خود با قاتل به کارآگاهان گفت: چند روزی پیش محمود گوشی تلفن همراه مرا گرفت اما پس از آن و به بهانه‌های مختلف پس نمی‌داد؛ روز درگیری برای گرفتن گوشی تلفن همراه به در خانه محمود رفته و از وی درخواست کردم تا گوشی تلفن همراهم را بازپس بدهد اما زمانیکه او مجددا گوشی تلفن همراهم را بازپس نداد، با او درگیری لفظی پیدا کردم که در همین زمان، دو نفر از جوانان محل به ما نزدیک شده و به ایجاد سر و صدا در محل و دادن ناسزا با صدای بلند از سوی من و محمود اعتراض کردند و همین موضوع انگیزه درگیری ما با آنها شد.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح هر دو متهم به مشارکت در نزاع و درگیری منجر به جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی قاضی پرونده صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سوزاندن زنی برای سرقت 5 میلیون طلا
کارآگاهان آگاهی فرماندهی انتظامی استان گیلان با فاش‌کردن هویت زن سوخته، متهمان به قتل وی را نیز دستگیر کردند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، در پانزدهم اسفند سال گذشته کشف جسد سوخته زنی حدود 40 ساله در شهرستان شفت به پلیس آگاهی استان گزارش شد، کارآگاهان آگاهی با توجه به حساسیت موضوع در محل حاضر شده و در بررسی‌های خود هویت این زن را که بنا به اظهار پزشکی قانونی با یک رشته سیم خفه و بعد مورد اصابت چندین ضربه چاقو قرار گرفته بود، لیلا 45 ساله اعلام کردند.
سرهنگ فرهاد فلاح کریمی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گیلان درباره جزئیات این خبر گفت: کارآگاهان آگاهی در تحقیقات خود بنا به اظهارات برادر متوفی دریافتند که این زن برای مراجعه به دندانپزشکی از خانه خود خارج و دیگر هیچ وقت به منزل باز نگشته است.
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه پیدانشدن هیچ اثری از سرقت متهم یا متهمان به قتل کار را برای کارآگاهان مشکل می‌کرد، افزود: کارآگاهان در تحقیقات سرنخی از یکی از متهمان به قتل این زن بدست آورده و وی را دستگیر کردند.
فلاح کریمی هویت فرد دستگیر شده را عباس 31 ساله اعلام و بیان کرد: متهم در اعترافات خود عنوان کرد که چون از قبل من و دوستم با این زن آشنایی داشتیم به انگیزه سرقت طلاهای وی که بالغ بر 50 میلیون ریال می‌شد، او را سوار خودرو کرده و بعد از خفه‌کردن و زدن چند ضربه چاقو به وی، او را با گازوییل به آتش کشیده و از ترس قبل از سرقت، صحنه جرم را ترک کردیم.
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه همدست 27 ساله این متهم نیز دستگیر و به همدستی در قتل اعتراف کرد، گفت: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

قاتل دو ساعت پس از قتل دستگیر شد/ قتل به خاطر یک توهین
فرمانده انتظامی استان بوشهر از دستگیری یک قاتل دو ساعت پس از ارتکاب به قتل خبر داد.
به گزارش مهر، سردار حیدر عباس‌زاده در جمع خبرنگاران گفت: در این پرونده یک نفر که با دوستش درگیری لفظی داشت اقدام به قتل او کرد و متواری شد که پس از دو ساعت توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.
این درگیری حوالی کارخانه آرد الزهرا در شهر برازجان روی داده بود که پس از حضور پلیس در حل مشخص شد که یک جوان 30 ساله به ضرب گلوله به قتل رسیده است.
فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به کشف 11 پوکه فشنگ و یک موتورسیکلت در محل حادثه افزود: پلیس بلافاصله تحقیقات میدانی و عملیات اطلاعاتی خود را آغاز کرد و تلاش‌ها برای شناسایی مقتول شروع شد. با تلاش های صورت گرفته پلیس به یک جوان 20 ساله مظنون شد و وی شناسایی و دستگیر شد و پس از دستگیری به قتل اعتراف کرد.
سردار عباس‌زاده با بیان اینکه این فرد انگیزه خود از قتل را توهین مقتول به وی اعلام کرده است، تاکید کرد: این فرد پس از دستگیری اعلام کرد که مقتول، وی را نالایق خوانده است و این موضوع باعث درگیری آنها شده است.  یک قبضه سلاح کلاشینکف با دوتیغه خشاب به کار رفته در تیراندازی و22 فشنگ جنگی از این متهم کشف و ضبط شده است.

رمزگشایی از معمای کشف جسد در کانال کولر بانک
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: هویت فردی که جسدش در داخل کانال کولر بانک کشف شد بود شناسایی شده و او دارای سابقه سرقت است.
به گزارش مهر، نهم اردیبهشت امسال کارمندان بانک صادرات در کرمانشاه متوجه بوی تعفن از داخل کانال کولر شدند آنها پس از مشکوک شدن به موضوع به بررسی داخل کانال پرداخته و با جسد مردی روبرو شدند.
در ادامه تیمی از ماموران همراه امدادگران آتش نشانی خود را به شعبه بانک صادرات رسانده و در عملیاتی جسد مرد ناشناسی را از داخل کانال کولر خارج کردند.
قاضی مجتبی ملکی، دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در این باره به مهر گفت: بررسی های اولیه نشان می داد مرد ناشناس از طریق کانال کولر قصد ورود به داخل بانک را داشته که در میانه راه گرفتار شده و نتوانسته خود را از آنجا خارج کند.
 پزشکی قانونی پس از معاینه جسد اعلام کرد حدود 72 ساعت از زمان مرگ گذشته است و علت فوت مرد جوان خفگی است.
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه افزود: 10 روز قبل از این ماجرا به همین شیوه فردی وارد شعبه بانک دیگری شده و اقدام به سرقت از دستگاه خودپرداز کرده بود. این موضوع باعث شد ماموران احتمال دهند این فرد همان سارق دستگاه عابر بانک است اما با بررسی اثر انگشت به جا مانده در محل سرقت و تصاویر دوربین های مداربسته مشخص شد عامل سرقت از عابر بانک فرد دیگری بوده است.
این مقام قضایی ادامه داد: با بررسی اثر انگشت فرد مورد نظر هویت او شناسایی شد. وی یک بار به اتهام سرقت خرد دستگیر و روانه زندان شده بود. شواهد نشان می دهد او در کانال کولر و در محلی که یک انحراف در مسیر وجود داشته گرفتار شده و حتی نتوانسته از همان مسیری که آمده بود باز گردد.
قاضی ملکی تاکید کرد: در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی همدست احتمالی این فرد ادامه دارد.

دستگیری کلاهبردار هشت میلیارد ریالی از پارچه فروشان مشهد
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی به تسنیم گفت: فردی که با استفاده از چکهای مسروقه و بلامحل اقدام به کلاهبرداری از صنف پارچه فروشان در مشهد کرده بود شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ حسین بیدمشکی افزود: در پی وصول چندین فقره شکایت از صنف پارچه فروشان مبنی بر اینکه فردی با ارائه چک‌های مسروقه و بلامحل اقدام به خریداری پارچه کرده و قبل از موعد چک ها متواری شده است،‌ بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. تیمی ویژه از کاراگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری تشکیل و در بدو ورود به پرونده با دعوت تعدادی از شکات تحقیقات مقدماتی را آغاز کردند و چهره فرضی متهم ترسیم شد.
بیدمشکی تصریح کرد: متهم اقدام به خریدهای سنگین پارچه از کسبه این صنف کرده بود و با ارائه چک‌های مسروقه و بلامحل، با تغییر محل سکونتش متواری شده بود.
بیدمشکی اظهار کرد: در ادامه رسیدگی به این پرونده، کاراگاهان با انجام یکسری اقدامات تخصصی و اطلاعاتی رد متهم را در شهرستان محمود آباد زده و به قصد دستگیری او به محل اختفاء این فرد در آن شهرستان عزیمت کردند، اما قبل از رسیدن ماموران نامبرده از محل متواری و طی بررسی های بعمل آمده به استان خوزستان گریخته بود.
وی بیان کرد: پس از مدتی کار وسیع اطلاعاتی،‌ کاراگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری متهم به نام جمشید 30 ساله را در شهرستان شوشتر که اقدام به راه اندازی کارگاه تولیدی البسه کرده بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.
بیدمشکی گفت: در بازرسی به عمل آمده از کارگاه متهم، مقادیر زیادی پارچه به ارزش تقریبی دو میلیارد ریال کشف و ضبط و به پلیس آگاهی مشهد منتقل شد.
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه متهم به بزه انتسابی خود اعتراف کرد بیان کرد: این فرد تاکنون اقدام به کلاهبرداری مبلغ هشت میلیارد ریال با استفاده از چک های بلامحل و مسروقه کرده است که بنا به دستور مقام قضایی و تا تکمیل شدن پرونده کماکان در اختیار پلیس آگاهی است.
بیدمشکی از کلیه صنوف پارچه فروشان استان خراسان درخواست کرد در صورتی که به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده است، با مراجعه به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی واقع در ابتدای بلوار پیروزی مشهد، ‌شکایات خود را مطرح کنند.

نزاع پُردردسر پسران برای ازدواج با دختر مورد علاقه!
سرکلانتر چهارم پلیس پایتخت از دستگیری نوجوانانی خبر داد که به علت نزاع بر سر ازدواج با دختری خودرو مردم را تخریب کردند.
سرهنگ علی احمد نادری به ایسنا گفت: در ساعت 22:30 یازدهم اردیبهشت ماه امسال،‌ مرکز فوریت‌های پلیس 110  گزارش مردمی مبنی بر تخریب 8خودرو در منطقه نارمک را دریافت کرد.
وی با بیان اینکه با توجه به حسایت موضوع بلافاصله بلافاصله رئیس کلانتری 127نارمک به همراه معاونت پیشگیری و سرگشت وقت در محل حاضر شد گفت: بررسی‌های اولیه نشان داد که چهار پراید، یک پژ‍و 405 و یک  پیکان، یک پرشیا و یک پژو 206 که اکثرا از قسمت شیشه عقب در میدان 96 و 98 ، تخریب شده بودند.
سرکلانتر چهارم پلیس پایتخت افزود: درتحقیقات محلی مشخص شد که  بین دو جوان 18 ساله به نام های آرش و سیاوش درگیری بر سر ازدواج با دختری به نام لیدا رخ داده و آرش به همراه دو نفر دیگر اقدام به تخریب خودروهای فوق کرده است.
وی افزود: در این راستا بررسی به عمل آمد که ماموران موفق شدند سیاوش را در یکی از قهوه خانه‌های محله نارمک دستگیر و آرش را نیز در منزل خود واقع در محله نظام آباد دستگیر کنند و پرونده متهمان ضمن تحقیقات مقدماتی حسب دستور مقام قضایی جهت بررسی بیشتر در اختیار ماموران پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

توقف پژو با ۸۶ میلیون ریال خلافی در قم
رئیس پلیس راه استان قم از متوقف شدن یک پژو به دلیل داشتن بیش از ۸۶ میلیون ریال خلافی خبر داد.
به گزارش تسنیم، اردشیر جمشیدی‌راد گفت: ماموران پلیس راه آزادراه قم - تهران یک پژو را به دلیل سرعت غیر مجاز و بی‌توجهی به دستور ایست پلیس متوقف کردند.
در بررسی رایانه‌ای خودرو، مشخص شد 86 میلیون و 800 هزار ریال جریمه پرداخت نشده دارد، بنابراین خودرو به منظور سیر مراحل قانونی و تسویه حساب خلافی به پارکینگ منتقل شد.

مسجد جامع فاروج دچار حریق شد
امام جمعه فاروج به مهر گفت: مسجد جامع مرکز این شهرستان به دلیل اتصال سیم‌های برق دچار حریق شد و بخش‌های زیادی از آن در آتش سوخت.
حجت الاسلام عباسعلی قلی‌زاده افزود: مسجد جامع شهر فاروج دیروز یکشنبه و در پی اتصال سیم‌های برق دچار حریق شد و بخش‌های زیادی از آن و نیز امکانات داخلی آن در آتش سوخت.
کارشناسان سازمان آتش‌نشانی شهرداری فاروج پس از اطفای حریق، علت آتش‌سوزی را اتصال سیم‌های برق سیم کشی مسجد عنوان کردند.
حجت‌الاسلام قلی زاده اضافه کرد: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که آتش‌سوزی دیروز بیش از 700 میلیون ریال خسارت به ساختمان مسجد زده است و علاوه بر این بسیاری از فرش‌ها و دیگر امکانات داخلی مسجد نیز در آتش سوخته است.

آتش به جان مغازه پارچه فروشی افتاد
آتش سوزی مغازه پارچه فروشی در بازار عباس آباد با سرعت عمل آتش نشانان در مدت زمان کوتاهی مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر بروز آتش سوزی در بازار عباس آباد، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، ساعت 18:2 دقیقه دیروز یکشنبه آتش نشانان 2 ایستگاه 4 و 7 را به همراه خودرو حامل دستگاه های تنفسی به محل حادثه روانه کرد.
محمد تیمور خانی، رئیس ایستگاه 7 عملیات سازمان آتش نشانی تهران گفت: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشاهده شد در داخل یک پاساژ تجاری یک باب مغازه پارچه فروشی طعمه شعله های آتش شده و دود ناشی از آن در حال سرایت به اطراف بود.
با توجه به حجم زیاد دود، آتش نشانان به سرعت وارد عمل شده و پس از قطع جریان برق و ایمن سازی محل حادثه، با استفاده از تجهیزات آبرسانی و دستگاه های تنفسی از چند جهت مشغول خاموش کردن آتش سوزی شدند.
تیمور خانی با اشاره به این مطلب که در این حادثه به هیچ یک از افراد حاضر در محل آسیبی نرسید، خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی سرانجام با تلاش فراوان خود توانستند شعله های آتش را قبل از سرایت به مغازه های مجاور مهار و کاملا خاموش کرده و پس از مهار کامل شعله های آتش و تخلیه دود به عملیات خود پایان دادند.

آتش سوزی سونا در ساختمان نیمه کاره
آتش سوزی سونای خشک یک ساختمان در حال ساخت در خیابان سعادت آباد، آتش نشانان را به محل حادثه کشاند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی اطلاع رسانی شهروندان به سامانه 125 مبنی بر وقوع این آتش سوزی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 16:30 دیروز یکشنبه، آتش نشانان ایستگاه های 58، 25 و گروه امداد و نجات 3، خودروی نردبان دار و نیز خاور حامل دستگاه تنفسی را به محل حادثه در خیابان سعادت آباد، خیابان مروارید، کوچه ساعد اعزام کرد.
محمود شادکی، مدیر منطقه 2 سازمان آتش نشانی تهران گفت: این آتش سوزی در زیرزمین و طبقه منفی 2 یک ساختمان در حال ساخت و در قسمت سونای خشک رخ داد و دود ناشی ازآن فضای طبقات زیرین را دربرگرفته بود.
آتش نشانان با بستن دستگاه های تنفسی در میان دود غلیظ وارد زیر زمین شده و به کانون آتش سوزی دسترسی پیدا کردند و به سرعت با استفاده از دو رشته لوله آبرسانی، شعله های سرکش آتش را در مدت زمان کوتاهی مهار و خاموش کردند.
شادکی تصریح کرد: آتش نشانان و نجاتگران همزمان با عملیات خاموش کردن آتش، به منظور پیشگیری از بروز حوادث دود گرفتگی بلافاصله شروع به جستجوی محبوسین احتمالی کردند و در نهایت موفق شدند 5 نفر از کارگران محبوس شده را به سلامت خارج و به مکان امن منتقل کنند.
خوشبختانه در این حادثه به هیچ کس آسیبی نرسید و دود ناشی از این آتش سوزی نیز سریعا توسط آتش نشانان و با استفاده از تجهیزات مخصوص از داخل ساختمان به بیرون تخلیه شد.

نجات مرد میانسال از اعماق چاه بیست متری
نداشتن حفاظ و درب مناسب چاه، منجر به سقوط مرد میانسال به اعماق چاه 20 متری ساختمان در حال ساخت شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی سقوط مرد میانسال به داخل چاه 20 متری و تماس کارگران با سامانه 125 آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ زنگ ایستگاه 19 و نجات یازده مستقر در ایستگاه 60 را ساعت 14:05 به صدا درآورد و آتش نشانان بلافاصله به سوی محل حادثه در خیابان دماوند، روبروی ترمینال شرق حرکت کردند.
احمد صفری، افسر آماده منطقه 6 عملیات گفت: در محل حادثه یک ساختمان در حال ساخت دیده می شد که کارمندان اداره برق برای نصب کنتور مشغول کار بودند که ناگهان یکی از کارمندان 53 ساله به دلیل نداشتن درب مناسب و حفاظ چاه به اعماق چاه بدون آب سقوط کرده و درون آن گرفتار شده بود.
آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه ایمن سازی های لازم را انجام داده و سه پایه مخصوص را بالای چاه قرار دادند. یکی از آتش نشانان به داخل چاه رفته و مصدوم را که در عمق بیست متری چاه گرفتار شده بود با رعایت اصول ایمنی با استفاده از هاردنس به سطح زمین منتقل کرد که تحویل امدادگران اورژانس داده شد.
آتش نشانان با اجرای ایمن سازی لازم و پوشاندن سطح چاه و همچنین ارائه تذکرات ایمنی به ماموریت خود پایان دادند.

آتش در رستوران کبابی
آتش سوزی رستوران کبابی، آتش نشانان را به بازار تهران کشاند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر آتش سوزی رستوران چلوکبابی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران به سرعت آتش نشانان ایستگاه های 7، 1 و 67 را ساعت 13:46 به محل حادثه در خیابان پانزده خرداد شرقی جنب سبزه میدان اعزام کرد.
سید رسول محمدی، فرمانده ایستگاه 7 گفت: در پی اعلام ستاد فرماندهی، آتش نشانان در مدت زمان کوتاهی به محل حادثه رسیدند و مشاهده کردند که رستوران از قسمت آشپزخانه که در طبقه سوم قرار داشت طعمه شعله های آتش شده و دود ناشی از آن فضا را در بر گرفته است.
آتش نشانان بلافاصله کانون آتش سوزی را یافته و آتش را تحت کنترل قراردادند و با بکارگیری چند رشته لوله آبدهی آن را مهار و خاموش کردند.
در این حادثه دو نفر از پرسنل رستوران دچار سوختگی شده بودند که همراه با خانم جوانی که دچار شوک شده بود تحویل عوامل اورژانس شدند.

46282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =