مهمترین اخبار حوادث امروز شنبه 13 اردیبهشت 1393

شکارچی دختران خردسال معروف به عنکبوت سیاه صبح امروز به اتهام ربودن 9 دختربچه و تجاوز به 4 تن از قربانیان به صورت غیرعلنی محاکمه شد.
به گزارش مهر، نخستین شکایت از متهم 16 آبان ماه سال 91 در کلانتری یوسف آباد مطرح شد.
بررسی این شکایت نشان می داد مرد جوانی در پوشش سرویس مدرسه دختر خردسالی را سوار خودرو کرده و پس از انتقال قربانی خود به محلی خلوت او را مورد تجاوز قرار داده است.
با توجه به حساسیت موضوع تیمی از ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده اما در مراحل اولیه نتوانستند به سرنخی دست پیدا کنند.
با گذشت زمان چندین شکایت مشابه دیگر در کلانتری یوسف آباد مطرح شد. بررسی شکایت ها نشان می داد دختران خردسال با خودروهای متفاوتی ربوده شده اند که این موضوع رسیدگی به پرونده را با مشکل روبرو کرد. از آنجا که وقوع کودک ربایی های سریالی در منطقه باعث ایجاد ناامنی شده بود چند تیم از ماموران کلانتری بسیج و پلیس آگاهی تحقیقات برای شناسایی مردم متجاوز را آغاز کردند.
سرانجام مهرماه سال‏ گذشته متهم پس از ربودن آخرین طعمه خود در منطقه یوسف آباد شناسایی و در یک عملیات تعقیب و گریز دستگیر شد.
متهم در ابتدا منکر وقوع هر گونه جرمی شد که بازپرس پرونده دستور مواجهه حضوری وی با کودکان را صادر کرد. دختران خردسال پس از مشاهده مردم متجاوز به نام ابوالفضل دچار وحشت شده و دو تن از دختران که کمتر از 13 سال سن دارند بر اثر فشار روحی غش کردند. عنکبوت سیاه که هیچ راهی برای فرار از حقیقت نداشت سرانجام در بازجویی های قضایی پلیسی لب به اعتراف گشود. این فرد در چندین فقره از کودک ربایی های خود اقدام به سرقت طلای کودکان کرده بود.
متهم صبح زود با پرسه زدن در محله یوسف آباد و کارگر شمالی طعمه های خود را شناسایی کرده و به این بهانه که سرویس مدرسه خراب شده و وی به عنوان راننده سرویس به دنبال دانش آموزان آمده قربانیان را سوار خودرو می کرد.
بر روی لباس یکی از قربانیان آثار جرم وجود داشته که پزشکی قانونی پس از آزمایشات تخصصی تایید کرده مربوط به دی ان ای متهم است.
با توجه به نوع جرم پرونده برای محاکمه به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
صبح امروز جلسه دادگاه به صورت فوق العاده و به ریاست قاضی حسین اصغرزاده برگزار شد. در ابتدای جلسه دادگاه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست برای متهم تقاضای مجازات قانونی کرد. سپس شکات پرونده به طرح شکایت پرداخته و در پایان متهم به دفاع از اتهامات خود پرداخت.
بر اساس کیفرخواست ابوالفضل متهم به ربودن 9 دختر بچه و سرقت از آنها است. همچنین وی با اتهام آزار و اذیت چهار تن از قربانیان رو به رو است.
قاضی حسین اصغرزاده، رئیس شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران پیش از شروع دادگاه به مهر گفت: با توجه به نوع جرم جلسه دادگاه به صورت غیرعلنی برگزار می شود و خبرنگاران مجاز به حضور در جلسه دادگاه و انتشار جزئیات آن نیستند.
وی تاکید کرد: پس از رسیدگی به پرونده حکم متهم صادر خواهد شد که وی بر اساس قانون 20 روز پس از ابلاغ حق اعتراض به آن را دارد.

 

تایید حکم قصاص عامل جنایت خیابان شهید مدنی
حکم قصاص عامل جنایت خیابان شهید مدنی در شعبه 11 دیوان عالی کشور تایید شد.
به گزارش مهر، در این پرونده حسین کرمی متولد چهارم بهمن ماه سال 67 اهل تهران باسواد، مجرد و دارای سابقه کیفری متهم به مباشرت در قتل محمدقلی با ضربه چاقو و جرح عمدی 10 نفر دیگر می باشد. حسین 24 مهرماه سال 91 در ساعت 11:45 صبح در خیابان شهید مدنی شمالی روبروی بازار روز با چاقو و به قصد اخافه اقدام به مجروح کردن 11 نفر کرد که یکی از مجروحان جان خود را از دست داد.
حسین پس از محاکمه در دادگاه انقلاب به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد که حکم مجازاتش از سوی قضات دیوان عالی کشور تایید شد.
در ادامه پرونده برای رسیدگی به اتهام قتل عمدی به دادگاه کیفری فرستاده شد و پسر جوان 25 دی ماه به ریاست قاضی عزیزمحمدی پای میز محاکمه قرار گرفت.
متهم در این جلسه با قبول اتهامش گفت: آن روز حالم خوب نبود، البته از چند روز قبل آن مشکلات اعصاب و روان داشتم، روز حادثه نه مشروب خورده بودم و نه دنبال سرقت از عابران بودم پس هیچ سودی نداشت که با چاقو عابران را بکشم. در آن لحظه حالت جنون به من دست داده بود. وقتی در خیابان مدنی تصمیم به این کار گرفتم دیدم چاقویی که همراه دارم کوچک است به همین خاطر چاقویی از قصابی برداشتم. بعد از حمله به عابران به قم رفته و در آن زمان ضریح امام حسین (ع) در این شهر بود. خودم را به ضریح رسانده و پس از توبه، خود را به ماموران معرفی کردم.
پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و حسین را به قصاص، یکسال زندان و پرداخت دیه محکوم کردند.
با اعتراض حسین به حکم مجازاتش پرونده برای رسیدگی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد.
قضات شعبه 11 دیوان عالی کشور نیز پس از بررسی پرونده حکم قصاص حسین را تایید کردند.
با تایید حکم قصاص، پرونده برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.

 

جزئیات قتل پیرزن برای سرقت یک النگو!
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی استان یزد از دستگیری فردی که زن 83 ساله ای را با خفه کردن به قتل رسانده بود خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ خالقی گفت: در پی وقوع قتل عمد خانمی83 ساله اهل ساکن شهرستان اردکان موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان اردکان قرار گرفت.
وی افزود: طی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش قتل این زن در منزل محل سکونتش اعلام شد که با حضور کارکنان انتظامی در محل و تایید موضوع ضمن حفظ صحنه جرم مراتب به قاضی کشیک گزارش شد. پس از حضور بازپرس در محل، صحنه جرم توسط کارآگاهان بررسی صحنه جرم تشخیص هویت مورد کنکاش قرار گرفته و پزشکی قانونی نیز پس از معاینه جسد، علت مرگ را خفگی به دلیل بستن روسری به دور گردن متوفی اعلام کرد و تحقیقات میدانی و پلیسی در این زمینه آغاز شد.
 با تحقیقات مقدماتی کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان محرز شد قاتل بدون هیچگونه درگیری با مقتول وارد منزل وی شده و این موضوع باعث شد تا انجام تحقیقات همه جانبه در این زمینه صورت گیرد که بنا به اظهارات بستگان مقتول مبنی بر اینکه متوفی یک دسته کلید داشته که درحال حاضر در منزل نیست و همچنین یک عدد النگوی طلا که دست وی بوده به همراه مقداری وجه نقد به سرقت رفته است که در این رابطه با توجه به نحوه قتل به علت انجام سرقت ظن مامورین به افراد غیر بومی برانگیخته و مامورین با انجام تحقیقات محلی به فردی که چند مدت قبل مستإجر متوفی بوده مظنون و وی را تحت نظر قرار داده و نهایتا با هماهنگی مقام قضایی منزل فرد مظنون مورد بازرسی قرار گرفت و دسته کلید مورد نظر در جیب شلوار مظنون کشف و ضبط شد.
فرد مظنون اهل آبادان و ساکن اردکان که از سارقان سابقه دار غیر بومی شهرستان بود دستگیر و جهت انجام تحقیقات و اقدامات پلیسی به پلیس آگاهی دلالت و پس از تحقیقات مفصل در این رابطه  متهم نحوه قتل را تشریح تحقیق کرد و اموال مسروقه نیز کشف و ضبط شد.

 

وقوع یک فقره قتل به وسیله سلاح گرم در بروجرد/ قاتل دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد از وقوع وقوع یک فقره قتل با سلاح گرم در این شهرستان و دستگیری قاتل خبر داد.
به گزارش مهر، سرهنگ مهدی پورغلامحسین در جمع خبرنگاران گفت: اواخر هفته گذشته ماموارن انتظامی شهرستان از طریق فوریتهای پلیسی 110 از وقوع یک فقره تیراندازی منجر به جرح در یکی از کوه های اطراف بروجرد مطلع شدند.
بلافاصله ماموران به محل وقوع حادثه اعزام و در بررسی های اولیه مشخص شد یک خانم به همراه فرزندش که برای تفریح با خانواده به کوه های چغابل بروجرد رفته بود توسط افرادی ناشناس و به وسیله اسلحه گرم مجروح و ضاربان از صحنه متواری شده اند.
فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد افزود: مصدومان به بیمارستان انتقال داده می شوند که یک نفر از خانم های مصدوم به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت می کند.
با توجه به اهمیت موضوع، تحقیقات گسترده و همه جانبه پلیس آغاز و در نهایت قاتل شناسایی و به همراه همدستش دستگیر شدند.
سرهنگ پور غلامحسین  با بیان اینکه در بازرسی از آنها یک قبضه اسلحه شکاری تک لول و یک قبضه اسلحه جنگی کلاش که در صحنه قتل به کار رفته بود کشف شد گفت: قاتل و همدستش با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.

 

توقیف پژو 405 با 32 میلیون ریال خلافی در ریگان کرمان
فرمانده‌ انتظامی شهرستان ریگان از توقیف یک‌ پژو 405 با 32 میلیون ریال تخلف رانندگی از سوی ماموران پلیس راه این شهرستان خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرگرد عباس احمدپور گفت: ماموران پلیس راه ریگان دیروز جمعه هنگام اجرای طرح ترافیکی و کنترل سرعت خودروها در محور ریگان - بم یک پژو 405 را که با سرعت غیرمجاز در حال تردد بود، متوقف کردند.
با بررسی مدارک راننده و پس از انجام استعلام لازم مشخص شد این خودرو، با 84 مورد تخلف به مبلغ 32 میلیون ریال جریمه پرداخت نشده است که پلیس ضمن اعمال قانون، خودرو را به پارکینگ منتقل کرد.
فرمانده‌ انتظامی ریگان تصریح کرد: گشت‌های این پلیس حین کنترل خودروهای عبوری، یک زانتیا را حین تخلف متوقف و در استعلام از سامانه‌ی پلیسی مشخص شد راننده‌ آن 38 مورد تخلف رانندگی مرتکب شده و 20 میلیون ریال جریمه پرداخت نشده دارد که خودرو برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.
احمد پور با تأکید بر رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان وسایل نقلیه خاطرنشان کرد: برابر قانون، تردد خودروهایی با تخلف بیش از یک میلیون تومان جریمه در جاده‌ها ممنوع بوده و در صورت مشاهده این خودروها توقیف می‌شوند.

 

اتصالی برق آتش به پا کرد


آتش سوزی ژنراتور برق در ساختمان نیمه کاره، آتتش نشانان را به شهرک راه آهن کشاند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران با دریافت خبر وقوع این حادثه، ساعت 10:20 دقیقه صبح امروز شنبه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 20، 69، 30 و خاور دستگاه تنفسی را به محل حادثه درشهرک راه آهن، بلوار کوهک اعزام کرد.
به گفته سعید علیزاده، معاون عملیات منطقه یک آتش نشانی؛ با رسیدن به محل حادثه، از داخل یک مجتمع در حال احداث دود غلیظی به بیرون زبانه می کشید که آتش نشانان بی درنگ ایمن سازی محل حادثه را انجام دادند.
پس از بررسی و بازدید معلوم شد شعله ور شدن ژنراتور در طبقه منفی دو باعث سرایت شعله به یونولیت های سقف و گسترش شعله شده است که آتش نشانان بلافاصله با استفاده از تجهیزات خاموش کننده کف آتش نشانی اقدام به مهار شعله های آتش کرده و از گسترش آتش سوزی و خسارت بیشتر جلوگیری کردند.
آتش نشانان پس از مهار آتش با استفاده از سر لوله های آب، شعله های آتش را کاملاً خاموش و پس از خنک کردن ژنراتور به ماموریت خود پایان دادند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    186 6
    اعدام برای افرادی که کودکان را مورد تجاوز قرار می دهند لازم است...
    • بدیع الزمان A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
      16 4
      قابل توجه اعضای کمپین حمایت از قاتلین عمد به راحتی شخصی، شخص دیگری را بکشد و بعد با کمپین و این مزخرفات تازه به دوران رسیده ها آزاد شود. لعنت به افرادی که مسبب آزادی قاتلین میشوند. این قاتلین یا باید اعدام شوند یا حبس ابد با اعمال شاقه برای اینکه حق حیات یک انسان را به دلخواه خود سلب کرده اند.
    • بی نام US ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
      5 23
      حالا مگه چه کرده، اعدام چیه، این موضوع جون میده برای ریشه یابی، تازه شیک ام هست، مقصر اصلی والدین بچه ها هستند که ولشون کرده بودند
    • بی نام US ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
      25 0
      بگید حداقل ۹ بچه، خیلی ها از ترس آبرو شکایت نکردند، این صحنه تا اخر عمر تو ذهن این بچه ها میمونه
    • سورنا A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
      36 1
      نه فقط کودکان..... هرکسی که به خودش اجازه میده به نوامیس مردم دست درازی کنه باید دارش بزنن چندینو چند بار از روشنفکرای عزیز هم خواهشمندیم در این باره اظهار فضل نکنن
    • مازيار IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
      9 1
      سورنا جان،بعضي ها فكر مي كنند كه اگر كار همچين متجاوزي را توجيه كنند روشنفكريه و اين ها فقط به خودشون فكر مي كنند،اصلا هم براشون قرباني ها مهم نيستند كه چه بلايي سرشون آمده،همچنين اين ها فكر مي كنند مرگ فقط براي همسايه هست و فكر نمي كنند كه ممكنه قرباني بعدي خودشان باشند
  • بی نام US ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    11 0
    اگر با اون مجرم سابقه دار برخورد جدی شده بود، الان شاهد این قتل نبودیم
  • بی نام A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    13 0
    جالبه ، به کجا رسیدیم ، دیگه " تجاوز به کودکان " هم در رسانه های ما با عنوان " اذیت و آزار " نام برده میشه ، عجیب نیست که بعد از یه مدتی این جرمها فراگیر بشه و قضات هم بمانند ضرب و شتمهای معمولی و یا دزدیهای کوچک باهاش برخورد بکنند
  • مهتاب IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    39 2
    بيشرفاى پست فطرت ،هم اونى كه بچه ها رو أذيت و إزار كرده هم اونى كه يه پير زن رو فقط به خاطر يه النگو كشته بايد خيلى زود إعدام بشن و به سزاى كارشون برسند.
  • ایرانی IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    12 0
    کاربران عزیز خودتان را خسته نکنید. دوروز دیگه براش گلریزون می گیرند و آزادش می کنند. فعلا که در کشور ما سونامی وجدان بیدار بپا شده. هرکی متجاوزه، قاتله و زورگیر، اصلا نترسه رضایت می دن.
  • محمد IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    4 0
    هر کس باید تاوان کارهای بد خود را بدهد......حالا غیر از این باشه نقض حقوق بشره....
  • اورسویی IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    0 0
    حذف از روی کره زمین حداقل مجازات اینگونه مفسدان است