مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز شنبه 23 فروردین 1393

وکیل مدافع معصومه عطایی به ایسنا گفت: حکم قصاص چشم برای متهم پرونده معصومه عطایی صادر شده و متهم برای وارد کردن جراحات به بدن موکل نیز به پرداخت دیه محکوم شد.
عبدالصمد خرمشاهی درباره پرونده معصومه عطایی یکی دیگر از قربانیان اسیدپاشی اظهار کرد: در دادگاهی که پنجم اسفندماه سال گذشته در شعبه 17 دادگاه کیفری استان اصفهان برگزار شد، پدر شوهر سابق معصومه و وکیل وی مدعی بودند که موکلم علیرغم ادعای خودش بینایی‌اش را از دست نداده و به مجالس مختلف رفت و آمد می‌کند.
وی ادامه داد: همانند گذشته پدر شوهر معصومه مدعی شد که من قصد ریختن اسید بر روی زمین را داشتم، اما به طور غیرعمد اسید به صورت معصومه ریخته است.
وکیل مدافع این قربانی اسیدپاشی اظهار کرد: به دنبال دفاعیات ما، دادنامه‌ای در دادگاه صادر و بر اساس آن دادنامه وضعیت بینایی معصومه مورد بررسی دقیق قرار گرفت، که از نظر هیات پزشکی حاذق اعلام شد، معصومه بینایی‌اش را به طور کامل از دست داده است همچنین در دادگاه نیز قضات موضوع را بررسی کردند و مشخص شد که ادعای پدر شوهر سابق معصومه و وکیل وی درباره عدم بینایی موکلم صحت ندارد.
خرمشاهی تصریح کرد: بنابراین دادگاه حکم قصاص چشم را صادر کرد و برای جراحات وارد شده به صورت و بدن موکلم نیز بر اساس نظریه کارشناس متهم را به پرداخت دیه محکوم کرد.
وی با بیان این‌که حکم صادر شده هنوز قطعی نیست افزود: محکوم‌علیه می‌تواند ظرف مدت 20 روز در رابطه با حکم صادر شده به دیوان عالی کشور اعتراض کند.
در شهریور ماه سال 89 پدرشوهر معصومه عطایی به دلیل اینکه وی از شوهرش جدا شده بود اصرار داشت که معصومه به زندگی برگردد، اما معصومه درخواست پدرشوهرش را قبول نکرد و به همین دلیل بر روی صورتش اسید پاشید.

 

مرگ 3 کودک بر اثر ریزش آوار در شهربابک
بر اثر ریزش آوار در شهربابک استان کرمان 3 کودک جان خود را از دست دادند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، دیروز جمعه طی تماس یکی از اهالی شهربابک با مرکز فوریت های پلیسی 110 و اعلام خبر ریزش آوار در یک خانه قدیمی بر روی چند نفر ، بلافاصله مأموران انتظامی در محل حادثه حاضر شدند.
در تحقیقات پلیس مشخص شد چهار کودک و نوجوان که از اتباع خارجی بودند بدون اطلاع خانواده و برای بازی کردن به مخروبه های حاشیه شهر رفته که بر اثر بارندگی های اخیر و تخریب سقف گنبدی یکی از خانه های قدیمی، دچار حادثه شدند.
در پی وقوع این حادثه عوامل آتش نشانی و هلال احمر نیز برای نجات جان حادثه دیدگان در محل حضور یافته و تلاش خود را برای نجات جان چهار کودک به مرحله اجرا گذاشتند.
پس از آوار برداری، با تمام تلاش های انجام شده، سه کودک سه، 9 و 12 ساله جان خود را از دست داده بودند و نوجوانی 14 ساله نجات یافت که به علت شکستگی از ناحیه پا توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

 

محاکمه 5 پسر جوان به اتهام قتل پیرزن تنها
5 پسر جوان که در جریان سرقت از خانه پیرزن تنها او را به قتل رسانه بودند در دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفتند.
به گزارش مهر، در این پرونده 5 پسر جوان متهم هستند 26 شهریور سال 91 در جریان سرقت از خانه ای در مهرآباد جنوبی پیرزن تنهایی را به قتل رسانده اند.
صبح امروز شنبه جلسه محاکمه متهمان در شعبه 113 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور 4 قاضی مستشار برگزار شد.
در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: بر اساس محتویات پرونده حسین 28 ساله متهم به مباشرت در قتل معصومه و مباشرت در سرقت مقرون به آزار، مهدی متهم به معاونت در قتل عمدی از طریق گرفتن دست و پای مقتول و مشارکت در سرقت مقرون به آزار، شهرام و مهران متهم به معاونت در سرقت مقرون به آزار و میثم متهم به تحصیل عابر بانک سرقتی هستند. با توجه به محتویات پرونده برای متهمان تقاضای مجازات قانونی را دارم.
در ادامه وکیل اولیای دم برای متهم ردیف اول تقاضای قصاص کرد.
رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به حسین از او خواست به دفاع از خود بپردازد که پسر جوان با قبول اتهاماتش گفت: زمانی که وارد خانه شدیم تصور می کردیم کسی در آنجا نیست اما در یکی از اتاقها با مقتول روبرو شدیم. مهدی دست و پای معصومه را گرفت و من برای این که سر و صدا نکند به دهانش چسب زدم. بعد از سرقت پول انگشتر، گردنبند و عابر مقتول، چسب را از مقابل دهانش باز کرده و از محل فرار کردیم.
در ادامه مهدی در جایگاه قرار گرفت و گفت: وقتی وارد خانه شدیم متوجه شدیم صدای خروپف می آید، حسین به طبقه پایین رفت و گفت یک نفر در یکی از اتاق ها خواب است. حسین از طبقه بالا یک نوار چسب پهن پیدا کرد و سراغ مقتول رفتیم. او وقتی متوجه حضور ما شد در برابر ما مقاومت کرد که من دستهایش را گرفتم و حسین به مقابل دهانش چسب زد. زمانی که به دهانش چسب می زدیم معصومه هنوز زنده بود و دیگر هیچ مقاومتی در برابر ما نکرد.
شهرام 35 ساله که طراح این سرقت نیز بود در دفاع از خود گفت: روز حادثه متهمان در خانه من میهمان بودند. وقتی متوجه شدم حسین و مهدی وضع مالی خوبی ندارند. دلم به حالشان سوخت و به آنها گفتم خانه همسایه خالی است و می تواند با سرقت از آن برای خود پولی به دست بیاورید، تصور نمی کردم معصومه در خانه حضور داشته باشد.
رئیس دادگاه: اگر قصدت کمک بود چرا بعد از سرقت یک میلیون و 200 هزار تومان از آنها گرفتی؟
شهرام: این پول به عنوان شیرینی سرقت به من داده شد.
پس از دفاعیات دو متهم دیگر و اخذ آخرین دفاعیات متهمان قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

 

جعل کلکسیونی از عناوین قضایی در پرونده مرد هزار چهره
مرد تبهکار که کلکسیونی از جعل عناوین قضایی را در پرونده خود دارد پس از دستگیری به کلاهبرداری 800 میلیون تومانی در چند شهر کشور اعتراف کرد.
به گزارش مهر، کارآگاهان پلیس آگاهی استان گلستان چندی قبل متوجه شدند فردی با جعل عنوان کارمند دادگستری و به بهانه حل مشکلات قضایی از یکی از مغازه داران شهر گرگان 10 میلیون تومان پول دریافت کرده است.
با اطلاع پلیس از این موضوع تیمی از کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی همراه نیروهای حفاظت اطلاعات دادگستری وارد عمل شده و متهم 38 ساله به نام کاظم را دستگیر کردند.
مرد تبهکار در بازجویی ها مدعی شد اهل یکی از استان های همجوار است و از مردم مغازه دار 10 میلیون تومان طلب داشته و این پول را بابت طلبش دریافت کرده بود.
کارآگاهان که احتمال می دادند متهم مرتکب جرایم دیگری نیز شده باشد به تحقیقات در این زمینه ادامه داده و متوجه شدند کاظم از چندی قبل با جعل عناوین قضایی در شهرهای مختلف کلاهبرداری کرده و تحت تعقیب پلیس قرار است.
مرد تبهکار با پرسه زنی در اطراف محاکم قضایی افرادی که دارای مشکل قضایی بودند را شناسایی کرده و مدعی می شد می تواند به دلیل ارتباطی که در دستگاه قضایی دارد مشکل آنها را رفع کند. متهم در ادامه با گرفتن پول های کلان متواری می شد.
سرهنگ محمدرضا اکبری، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در این باره به مهر گفت: متهم برای اقدامات مجرمانه خود از عناوینی همچون قاضی دادسرا و دادگاه، استاد دانشگاه های مختلف، عناوین قضایی و بازرس کل سه استان شمالی استفاده می کرد. وی همچنین خود را فارغ التحصیل دکترای رشته حقوق از دانشگاه سوربن فرانسه معرفی کرده و پس از جلب اعتماد افرادی که در دستگاه قضایی پرونده داشتند از آنها کلاهبرداری می کرد.
وی افزود: تا کنون 15 شاکی در این پرونده شناسایی شده که ارزش تقریبی کلاهبرداری های متهم حدود 800 میلیون تومان برآورد شده است.
رئیس پلیس آگاهی استان گلستان خاطرنشان کرد: متهم همچنین در اقدامات مجرمانه خود همدستی داشت که وی نیز دستگیر و مشخص شد متهمان با پول های دریافتی برای خود خودروهای مدل بالا خریده بودند. در حال حاضر تحقیقات از متهمان در پلیس آگاهی ادامه دارد.

 

دستگیری سارقان فرش های کاشان در گلپایگان
دو سارق حرفه ای که اقدام به سرقت 236 تخته فرش به ارزش 700 میلیون ریال در شهرستان کاشان استان اصفهان کرده بودند، در شهرستان گلپایگان شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد علی یوسلیانی، فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان با اعلام این مطلب گفت: ماموران واحد گشت ویژه پلیس آگاهی این فرماندهی حین گشت زنی در سطح شهر دو سارق حرفه ای را حین ارتکاب سرقت داخل خودرو دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به یگان انتظامی انتقال دادند.
وی با بیان اینکه متهمان دو جوان حدوداً 30 ساله و اهل یکی از شهر های شمالی کشور هستند، گفت: سارقان در تحقیقات صورت گرفته به چندین فقره سرقت دیگر از جمله سرقت نیسان حامل 78 تخته فرش با ابعاد مختلف و 41 تخته فرش قالیچه به ارزش 700 میلیون ریال اعتراف کردند.
این دو همچنین در شهرستان کاشان در سرقت یک دستگاه بالانس، یک عدد تلویزیون سامسونگ و مقداری کارتن روغن به ارزش تقریبی 100 میلیون ریال نیز شرکت داشتند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان تصریح کرد: با شناسایی مالباختگان پرونده و اعترافات صریح متهمان، هر دو فرد دستگیر شده همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

 

نجات دو جوان کوهنورد در ارتفاعات حصارک
آتش نشانان دو جوان کوهنورد را که در ارتفاعات حصارک گرفتار و مصدوم شده بودند نجات دادند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت 13:24 دقیقه دیروز جمعه با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 94 را به ارتفاعات حصارک اعزام کرد.
وحید الفتی، فرمانده آتش نشانان اعزامی گفت: دو جوان 22 ساله و 25 ساله(مرد) به دلیل ناآشنا بودن به مسیر، در شیب تند بالای آبشار بلند گیر کرده بودند و یکی از آنها دچار مصدومیت از ناحیه سر و شانه سمت راست شده بود و قادر به پایین آمدن نبودند.
آتش نشانان بی درنگ با استفاده از تجهیزات ویژه نجات و برانکارد دو جوان را به سطح زمین منتقل و جهت مداوا و انتقال به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس دادند.

 

نجات مرد میانسال از چاه فاضلاب
سقوط ناگهانی مرد عابر به داخل چاه آب و فاضلاب شهری، آتش نشانان را به خیابان دماوند کشاند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسان آتش نشانی، در پی وقوع این حادثه شاهدان در تماس با سامانه 125 این حادثه را اطلاع رسانی کردند که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران زنگ ایستگاه 31 و گروه امداد و نجات 12 مستقر در ایستگاه 71 را ساعت 8:40 به صدا درآورد و نیروها بلافاصله به سوی محل حادثه در خیابان دماوند، بعد از مسیل باختر حرکت کردند.
عابدین شجاعی پور، رئیس ایستگاه 71 گفت: در محل اعلام شده و در حاشیه خیابان عوامل آب و فاضلاب شهری در حال کندن کانال انتقال فاضلاب بودند که رهگذری در حال عبور از روی خاک و سنگ های کنده شده به ناگهان به علت نداشتن حفاظ مناسب به درون چاهی به عمق 9 متر سقوط کرده و مصدوم شده بود.
آتش نشانان به محض رسیدن ضمن ایمن سازی محل حادثه، سه پایه مخصوص را بالای چاه قرار داده و یکی از آتش نشانان با تجهیزات به درون چاه عمیق رفته و فرد مصدوم را که از ناحیه صورت دچار جراحت شده بود با استفاده از هاردنس به بیرون انتقال و برای درمان در اختیار امدادگران اورژانس قرار دادند.

 

آتش‌سوزی منزل در پی خواب عمیق
روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از آتش سوزی در یک منزل مسکونی بر اثر سوختن ظرف حاوی شکر خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرآتش نشان سعید شبان سمنانی، فرمانده آتش نشانان اعزامی در این باره گفت: به دنبال تماس یک شهروند با سامانه 125 مبنی بر بروز آتش سوزی در یک منزل مسکونی، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی سمنان، آتش نشانان ایستگاه 5 را به محل حادثه، واقع در مسکن مهر صنعتی ساز اعزام کرد.
بارسیدن به محل حادثه مشاهده شد، صاحب خانه اجاق روشن زیرظرف حاوی شکر را در آشپزخانه رها کرده و به خواب عمیقی فرو رفته است و همین امر باعث آتش سوزی شده و باعث شده بود تمام محیط داخل خانه مملو از دود شود. آتش نشانان بی درنگ دود داخل منزل را تخلیه کرده و پس از اطمینان از ایمنی محل به عملیات خود پایان دادند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =