مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز یکشنبه 10 آذر 1392

کار وکلا بیشتر دفاع از کسانی است که به عنوان متهم در دادگاه حاضر می‌شوند، اما این‌بار شخصی پیدا شده و کلاه وکلای دادگستری را برداشته تا خود وکلا در جایگاه شاکی قرار گیرند.
به گزارش فارس، روز هشتم تیرماه زنی با مراجعه به دادسرای 31 تهران و طرح شکایتی عنوان کرد که فرد ناشناسی طی تماس تلفنی و به بهانه پرداخت هزینه حق الوکاله مرا به پای دستگاه خودپرداز کشانده و به شیوه ATM اقدام به کلاهبرداری کرده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور شعبه سوم دادیاری دادسرای ناحیه 31 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
شاکیه پس از حضور در اداره چهاردهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: شخصی با اینجانب تماس گرفت و اظهار داشت که می‌خواهد برای زندانی‌شان وکیل اختیار کند و به بهانه پرداخت حق الوکاله از اینجانب شماره حساب درخواست کرد و بنده را به جلوی دستگاه عابر بانک کشاند و کدهایی گفت که بنده نیز این کدها را وارد سیستم دستگاه خودپرداز کرده اما بعد از اخذ پرینت تراکنش مالی متوجه شدم که طی چندین نوبت، در مجموع مبلغ سه میلیون و 900 هزار تومان از حساب بنده خارج و به حساب‌های مختلف واریز شده است.
هم‌زمان با آغاز تحقیقات در خصوص شکایت اولین شاکی پرونده، شکایت‌های مشابه دیگری به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در تمامی آنها، تعدادی از وکلای دادگستری مورد کلاهبرداری توسط فرد ناشناسی قرار گرفته بودند که این شخص به بهانه اینکه در خارج از کشور به سر می‌برد از آنها درخواست کرده تا به دستگاه خودپرداز مراجعه تا از طریق حساب ارزی اقدام به انتقال وجه به حساب آنها نماید‌.
یکی از شکات در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در ساعت 20:30 چهاردهم تیرماه شخصی که خود را برادر فرد دیگری به نام آرمین فرجام معرفی کرد، اظهار داشت که هم اکنون در خارج از کشور است و برادرش (آرمین) به علت یک پرونده درگیری در بازداشت به سر می‌برد و این درحالیست که باید برای انجام امور تجاری، حداکثر تا روز سه‌شنبه یعنی هجدهم تیر در دبی باشد و به این بهانه از من درخواست کرد تا وکالت برادرش را به عهده بگیرم.
وی ادامه داد: زمانیکه درخواست ایشان را برای وکالت برادرش قبول کردم، این شخص درخواست شماره کارت و شماره حساب کرد تا مبلغی را از طریق حساب ارزی به حساب اینجانب واریز کند و به این بهانه مرا به پای دستگاه خودپرداز کشاند و مبلغ دو میلیون و 500 هزار تومان از حساب من خارج کرد.
یکی دیگر از وکلای دادگستری که به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بود نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: روز بیست و دوم تیرماه فردی با دفتر وکالت بنده تماس گرفت و اظهار داشت که از موکلین بنده است و چون در دبی است، می‌خواهد مبلغی را به عنوان حق الوکاله به حساب بنده واریز کند و به این بهانه از اینجانب شماره حساب خواست و گفت که چون حسابش ارزی است، باید به عابر بانک مراجعه کنم؛ بنده نیز منشی خود را به جلوی دستگاه خودپرداز فرستاده و شخص مذکور به ایشان کدهایی را گفت که پس از وارد شدن این کدها [از سوی منشی دفتر] و اخذ پرینت حساب متوجه شدیم که در عوض واریز پول به حساب، مبلغ دو میلیون و 500 هزار تومان از حساب بنده خارج شده است.
مالباخته‌ای دیگر نیز روز بیست و چهارم تیرماه در اداره چهاردهم حاضر و به کارآگاهان گفت: 5 روز پیش فرد ناشناسی با بنده تماس گرفت و اظهار داشت که می‌خواهد وکالت برادرشان را که در یک تصادف رانندگی محکوم شده را قبول نمایم؛ بنده نیز طبق روال معمول از ایشان خواستم تا به دفتر وکالت بنده مراجعه نماید که گفت در دبی است و نمی‌تواند حضوری به دفتر مراجعه نماید و مدعی شد که می‌خواهد مبلغ اولیه‌ای را به عنوان حق الوکاله به حساب بنده واریز نماید و از اینجانب شماره حساب خواست و بنده را به پای دستگاه عابربانک کشانده و شماره‌هایی را به عنوان کدهای حساب ارزی عنوان کرد که بنده نیز این شماره‌ها را وارد سیستم کرده اما بعد از اخذ پرینت متوجه شدم که مبلغ سه میلیون و 700 هزار تومان از حساب بنده خارج شده است.
با توجه به شیوه و شگرد یکسان در کلاهبرداری از گروهی از وکلای دادگستری و اطمینان از این موضوع که تمامی کلاهبرداری‌ها از سوی یک نفر انجام شده‌، کارآگاهان اداره چهاردهم تحقیقات خود را آغاز و با بررسی تراکنش‌های مالی متعلق به مالباختگان اطلاع پیدا کردند که تمامی وجوه کلاهبرداری شده به حساب فرد مشخصی به نام محمد منتقل شده است.
با شناسایی محل افتتاح حساب، کارآگاهان به شعبه بانک مورد نظر مراجعه و در بررسی اسناد و مدارک شناسایی افتتاح کننده حساب اطمینان پیدا کردند که کلیه اسناد و مدارک ارائه شده به بانک، مجعول و متعلق به فرد دیگری به نام مجید است که متهم پرونده با جعل هویت محمد و با استفاده از اسناد مجعول متعلق به مجید اقدام به افتتاح حساب‌های مختلف بانکی با نام این دو نفر کرده است.
افتتاح کننده حساب در حالی با مشخصات محمد (متولد 1360) اقدام به افتتاح حساب کرده بود که در بررسی‌های بعمل آمده و شناسایی محمد مشخص شد که ایشان بیش از 80 سال سن دارد و صاحب مدارک شناسایی (مجید) نیز پیش از این اقدام به اعلام فقدان مدارک شناسایی خود کرده است.

کلاهبردار از وکلا را شناسایی کنید
سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر ضمن اشاره به این موضوع مهم که برای انتقال وجه از طریق سیستم عابر بانک نیازی به مراجعه صاحب حساب به دستگاه خودپرداز (ATM) نیست، عنوان داشت: با توجه به شناسایی تصویر افتتاح کننده حساب‌های مجعول و به منظور شناسایی هویت این شخص، دستور انتشار تصویر وی از سوی مقام قضایی صادر شده است.
لذا از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم تحت تعقیب اداره چهاردهم شدند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت، محل سکونت و دیگر اقدامات مجرمانه احتمالی این شخص را از طریق شماره تماس‌های 51055514 و 51055415 در اختیار اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 

محاکمه عامل تیراندازی مرگبار در قلعه حسن خان/ قبول اتهام قتل 4 نفر
مرد جنایتکار که در جریان تیراندازی در قلعه حسن خان مرتکب قتل 6 نفر شده بود در جلسه دادگاه اتهام قتل 4 نفر از قربانیان را قبول کرد.
به گزارش مهر، در این پرونده محمد 70 ساله معروف به محمد دو ریالی متهم است یکم شهریورماه سال 88 در جریان شلیک 1200 گلوله در قلعه حسن خان مرتکب قتل 6 نفر از جمله همسر و دخترش شده است. در جریان این تیراندازی، 11 نفر دیگر نیز مجروح شدند.
با گذشت 4 سال از این جنایت، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که صبح امروز به این پرونده در شعبه 74 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی عبداللهی رسیدگی شد.
در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: محمد متهم به قتل عمدی زهرا، صدیقه، پیام، فاطمه، پوریا و امیرحسین و همچنین مجروح کردن 11 نفر دیگر است که با توجه به محتویات پرونده برای وی درخواست مجازات قانونی دارم. سپس اولیای دم فاطمه و پوریا درخواست قصاص کرده و اولیای دم دیگر قربانیان خواستار دیه شدند.
رئیس دادگاه سپس از مجروحان خواست به طرح شکایت بپردازند که آنها نیز خواستار دریافت دیه شدند. محمد نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه در دفاع از خود گفت: قتل زهرا، صدیقه، پیام و فاطمه را قبول دارم اما پوریا و امیرحسین را من نکشتم. زمانی که شلیک می کردم پوریا و امیرحسین از محل تیراندازی فاصله داشتند.
متهم به قتل درباره انگیزه اش از ارتکاب به قتل گفت: یکی از اهالی ساختمان در خانه اش ماهواره نصب کرده بود و همسر و دخترم تا ساعت 3 شب در خانه آنها بودند. چند بار به همسرم تذکر دادم اما او دست از کارهایش برنمی داشت. روز حادثه با مرد همسایه دعوایم شد و عصبانی سراغ اسلحه ام رفتم. ابتدا یکی از ساکنان را در مقابل در آسانسور مجروح کرده و بعد همسر و دخترم را کشتم. پیام می خواست مانع من شود که او را با شلیک گلوله به قتل رساندم، بعد هم به فاطمه شلیک کردم. اهالی با چوب و چماق به طرفم حمله کردند که مجبور به شلیک به طرف آنها نیز شدم.
سپس مجروحان حادثه با رد ادعاهای محمد مدعی شدند در حال فراز از صحنه تیراندازی بودند که محمد به طرفشان شلیک کرده است.
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

 

قربانی اسیدپاشی: قصاص مرد اسیدپاش در انتظار اذن رئیس قوه‌قضاییه است/اعتماد به نفس متهم نگرانم می‌کند
داوود روشنایی قربانی اسیدپاشی به تسنیم گفت: پرونده اجرای حکم قصاص به معاونت قضایی قوه‌قضاییه رفته و منتظر اعلام‌نظر رئیس قوه‌قضاییه است.
داوود روشنایی یکی از قربانیان اسیدپاشی که از حدود 9 سال قبل به دنبال حمله مرد جوانی دچار سوختگی شدید ناشی از اسیدپاشی شده است، درباره آخرین وضعیت پرونده خود در دستگاه قضایی اظهار داشت: بعد از پیگیری‌های فراوان سرانجام پرونده برای استیذان رئیس قوه‌قضاییه به معاونت قضایی قوه‌قضاییه ارسال شد.
از تاریخ 6 خردادماه امسال پرونده به معاونت قضایی قوه‌قضاییه رفته و برای تأیید اجرای حکم منتظر اعلام‌نظر و استیذان رئیس قوه‌قضاییه است اما با گذشت بیش از 6 ماه از این موضوع هنوز خبری از اعلام‌ نظر آیت‌الله لاریجانی نیست.
روشنایی با تأکید بر اجرای خواسته‌اش مبنی بر اجرای حکم قصاص گفت: تنها نگرانی من از اعتماد به نفس بیش از حد متهم و خانواده او در عدم اجرای این حکم است.
بیش از 8 سال قبل، پسر جوانی در محله مجیدیه شمالی تهران مورد حمله و اسیدپاشی قرار گرفت که در نهایت این اتفاق منجر به نابینایی یک چشم و سوختگی شدید صورت، گردن و گوش این جوان شد. این جوان با شکایت از فرد مهاجم خواستار محاکمه و مجازات او شد که دادگاه کیفری استان تهران پرونده را به قاضی نورالله عزیزمحمدی رئیس شعبه 71 سپرد تا به آن رسیدگی کند. سرانجام بعد از رفت و ‌آمدهای فراوان قاضی عزیزمحمدی با توجه به درخواست شاکی مبنی بر قصاص متهم و دریافت دیه، متهم را به قصاص از ناحیه چشم راست و لاله گوش چپ و همچنین پرداخت دیه بابت سایر جراحات محکوم کرد.
پرونده با اعتراض متهم و وکیل وی به دیوان عالی کشور ارجاع داده شد که قضات یکی از شعب دیوان، بعد از بررسی پرونده، غیر از محکومیت دیه، مجازات درنظر گرفته شده درباره قصاص را نقض کردند. پرونده بار دیگر روی میز قاضی عزیزمحمدی قرار گرفت و این‌بار هم با رفع نواقص و اصرار شاکی بر اجرای حکم قصاص، هیئت رسیدگی‌کننده حکم بدوی خود را تکرار کرده و متهم را به قصاص محکوم کردند.
بار دیگر پرونده با اعتراض متهم و وکیل وی به دیوان عالی کشور ارجاع شد و این‌بار قضات دیوان عالی حکم صادره را تایید کردند؛ حکمی که با وجود گذشت حدود 2 سال هنوز خبری از اجرای آن نیست.

 

کشف جسدی سوخته در یک خودرو در همدان
سرهنگ رسول مرادی، فرمانده‌ انتظامی شهرستان همدان از کشف یک خودرو به همراه جسدی کاملاً سوخته در همدان خبر داد و به ایسنا گفت: شب جمعه از طریق پلیس 110 از کشف یک خودرو واقع در کوچه باغ‌های پشت تپه عباس‌آباد و مسیر گنج‌نامه مطلع شدیم و با دادستان و اکیپ‌های تشخیص هویت در محل حضور یافتیم.
بررسی‌ها نشان داد پژو پارس سفید رنگ به‌علت نامعلومی دچار آتش‌سوزی و جسد موجود در خودرو کاملاً دچار حریق شده است.
هویت جسد مردی حدوداً 40 ساله مشخص شده اما به‌علت آتش‌سوزی هر گونه نظریه‌ دیگری منوط به تحقیقات بعدی پلیس است که در حال انجام است.
وی با بیان این‌که تحقیقات اولیه غیرعلنی است، خاطرنشان کرد: علت حادثه و مرگ جسد موجود در خودرو در دست بررسی است.


مهارشدن آتش یک جایگاه سوخت در سبزوار
آتش سوزی یک جایگاه سوخت در شهر سبزوار مهار شد.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی سبزوار به واحد مرکزی خبر گفت: این حادثه بامداد امروز یکشنبه در جایگاه سوخت مهریزی سبزوار در ورودی میدان سربداران رخ داد که با حضور تیم های اطفای حریق به محل از گسترش آتش جلوگیری شد و دو کارگر مجروح این جایگاه به بیمارستان منتقل شدند.
معصومی صدر با اعلام اینکه حال عمومی دو مجرو ح این حادثه رضایت بخش است افزود: علت وقوع این حریق را کارشناسان بررسی می کنند.
این در حالیست که یکی از مسئولان جایگاه سوخت مهریزی سبزوار گفت: این حریق به علت تماس لباس پشمی یکی از کارگران با لوله هواکش یکی از مخازن رخ داد و تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

 

توقیف پژو 405 با 272 مورد تخلف در استان اصفهان
پژو 405 با بیش از 270 مورد تخلف در محور نطنز - کاشان متوقف شد.
سرهنگ رضایی، رئیس پلیس راه استان اصفهان به واحد مرکزی خبر گفت: ماموران گشت کنترل سرعت پلیس راه استان این خودرو را امروز با 272 تخلف رانندگی و 58 میلیون ریال جریمه در محور نطنز -کاشان متوقف کردند.
ماموران پلیس راه این خودرو را به علت سرعت غیر مجاز متوقف و به پارکینگ منتقل کردند.
راننده نیز برای گذراندن مراحل قانونی به پلیس راه استان اصفهان معرفی شد.

 

توقیف 73 خودرو با جریمه میلیونی در تهران
سرهنگ عین الله جهانی، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از توقیف 73 خودرو با خلافی بیش از یک میلیون تومان طی روز گذشته در شهر تهران خبر داد و به فارس گفت: در این میان میزان جریمه تنها 3 خودرو به 15 میلیون تومان می‌رسد.
2 پراید با جریمه‌های 5 میلیون و 463 هزار تومانی و 5 میلیون و 130 هزار تومانی در مناطق 5 و 11 توقیف شده‌اند.
وی میزان جریمه خودروی دیگر را 5 میلیون و 3 هزار تومان عنوان کرد.
همچنین تعداد 6 گواهینامه نیز در این روز به علت نمره منفی بالای 30 توقیف شده است.

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    37 0
    اسید پاشان باید قصاص شوند . قربانیان اسید پاشی خیلی زجر میکشن . یک لحظه خودمون رو جای اونا بذاریم.
  • بی نام EU ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    4 1
    خداییش یعنی وکلایی که مثلا قشر نخبه جامعه هستن اینطوری خام بشن و فریب بخورن دیگه خیلیه ! حالا آدم کم سواد اگر با این روش ازش کلاهبرداری بشه یه چیزی ولی وکلا واقعا که !
  • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    10 0
    امیدوارم این اسیدپاشه قصاص بشه تا درس عبرت برا کسائی باشه که این افکار تو سرشونه .خواهشا کسی هم برا رضایت گرفتن پیش قدم نشه که باعث خیانت به مردم می شه