مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز دوشنبه 4 آذر 1392

پلیس آگاهی تهران‌بزرگ از مردم خواست سارقانی را که از بانکی در خانی‌آبادنو سرقت مسلحانه کردند را شناسایی کنند.

سارقان مسلح بانک را شناسایی کنید
به گزارش ایسنا، یک فقره سرقت مسلحانه از بانکی در شعبه خانی‌آبادنو در ساعت 08:15 بیستم اسفندماه پارسال از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام شد. با حضور ماموران کلانتری 152 خانی‌آباد در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد که دو سارق مسلح، با تهدید اسلحه اقدام به سرقت از داخل بانک کرده و پس از سرقت، با دو موتورسیکلت طرح هوندا 125 از محل متواری شده‌اند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور بازپرس شعبه هشتم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت‌های مسلحانه پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.

سارقان مسلح بانک را شناسایی کنید
کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با حضور در محل سرقت به تحقیق از شاهدان صحنه سرقت مسلحانه پرداختند. بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته و همچنین اظهارات کارمندان بانک نشان داد که در ساعت اولیه شروع به کار روزانه بانک دو تن در حالی که عینک‌دودی به چشم داشتند وارد شعبه شده، یکی از آنها از داخل کیف‌دستی همراهش یک قبضه اسلحه کلاش و نفر دوم نیز از زیرلباسش یک قبضه چاقو و اسلحه‌کمری خارج و ضمن تهدید کارمندان و مشتریان اقدام به سرقت وجوه نقد داخل باجه‌های بانک کرده، پس از خروج از بانک با دو موتورسیکلت طرح هوندا 125 از محل متواری شده‌اند.
یکی از کارمندان شعبه در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: دو سارق مسلح وارد بانک شده که یکی از آنها اسلحه کلاش و نفر دوم نیز چاقو و اسلحه کمری در دست داشت. آنها پس از ورود به داخل بانک، اسلحه‌های خود را مسلح و شروع به تهدید کردند که هیچ‌کس از جای خود تکان نخورد و یکی از آنها به بالای یکی از باجه‌های شعبه رفت و نفر دوم نیز اقدام به سرقت پول‌های داخل کشوهای همکاران کرد و پس از سرقت، هر دو از بانک خارج و با دو موتورسیکلت از محل متواری شدند.

سارقان مسلح بانک را شناسایی کنید
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران‌بزرگ، با انتشار این خبر اعلام این خبر گفت: با توجه به تصاویر بدست آمده از سارقان مسلح، دستور انتشار تصاویر این دو متهم برای شناسایی از سوی بازپرس صادر شد. کلیه شهروندان در صورت شناسایی متهمان، هر گونه اطلاعات خود در خصوص هویت، مخفی‌گاه یا محل‌های تردد متهمان را از طریق شماره تماس 51055501 و 55381036 در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران‌بزرگ قراردهند.

 

قتل خاله همسر با ضربات ظروف چینی
کارآگاهان مردی را که خاله همسرش را با ضربات ظروف چینی به قتل رسانده بود، دستگیر کردند.
به گزارش ایسنا، وقوع یک فقره درگیری در ساعت 16:00 بیست و هشتمین روز از فروردین ماه امسال از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در محل سرایداری یک ساختمان واقع در چهارراه وحدت، به کلانتری 170 کهریزک اعلام شد. با حضور ماموران و بررسی‌های‌اولیه مشخص شد خانمی 64 ساله به علت مصدومیت به بیمارستان منتقل و تحت اقدامات درمانی قرار گرفته است.
با اعلام نظریه تیم پزشکی بیمارستان در خصوص علت مرگ که آن را ناشی از اصابت ضربات جسم سخت به ناحیه سر اعلام کرده بود، پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل و به دستور رئیس شعبه 102 دادگاه کهریزک، پرونده برای رسیدگی و انجام تحقیقات به اداره دهم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ ارجاع شد.
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با مراجعه به محل وقوع درگیری اطلاع پیدا کردند که در زمان حادثه، منزل سرایداری در اختیار زن و شوهری قرار داشته که از زمان انتقال مقتوله به بیمارستان، به طرز مشکوکی ناپدید شده‌اند. در ادامه تحقیقات از اعضای خانواده مقتوله مشخص شد که وی خاله همسر سرایدار ساختمان بوده که به همین علت، به محل سکونت خواهرزاده‌اش رفت و آمد داشته است.
با توجه به شواهد بدست آمده از صحنه جنایت و همچنین ناپدیدشدن ناگهانی سرایدار و همسرش که همگی نشان از وقوع یک جنایت خانوادگی داشت، شناسایی مخفی‌گاه سرایدار در دستور کار کارآگاهان اداره دهم آگاهی قرار گرفت و سرانجام مخفی‌گاه وی در روستایی واقع در استان خراسان‌رضوی شناسایی شد.
با شناسایی مخفیگاه سرایدار (رضا)، کارآگاهان اداره دهم با اخذ نیابت قضایی به خراسان‌رضوی اعزام شدند و در سی‌ام آبان‌ماه امسال سرایدار را دستگیر کردند.
رضا که پس از دستگیری چار‌ه‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، در اظهارات خود به کاراگاهان گفت: همسرم، خواهرزاده مقتوله است و بواسطه همین رابطه خویشاوندی، مقتوله به منزل ما رفت و آمد داشت و من نیز هیچ مشکلی با وی نداشتم.
متهم درباره نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت: چند روز قبل از جنایت، همسرم به منزل یکی از بستگانش رفته و چندین روز در آنجا مانده بود و همین موضوع باعث ناراحتیم شده بود تا اینکه در روز حادثه، مقتوله بدون اطلاع از عدم حضور همسرم به خانه ما آمد. چند دقیقه‌ای از ورود مقتوله به خانه نگذشته بود که به طرح شکایت از همسرم و طرح این موضوع پرداختم که همسرم (خواهرزاده مقتوله) چندین روز است که به منزل بستگانش رفته و مرا تنها گذاشته، در حالی که انتظار داشتم تا مقتوله از من طرفداری کند اما در کمال تعجب وی از خواهرزاده‌اش حمایت کرد و همین موضوع باعث شد تا من در یک لحظه عصبانی شده، کنترل خود را از دست داده و با ظروف چینی، چندین ضربه محکم به سر مقتوله وارد کنم.
متهم در خصوص نحوه متواری‌شدن از محل جنایت نیز به کارآگاهان گفت: پس از آن که موضوع را به همسرم اطلاع دادم، وی به خانه آمد و خاله را به بیمارستان منتقل کردیم، چند روز اول در تهران بودیم تا اینکه به اصرار من تصمیم گرفتیم تا از تهران فرار کنیم و به روستایی در نزدیکی مشهد آمده و در آنجا به عنوان کارگر ساده مشغول به کار شدم.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم، قرار بازداشت موقت از مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.

 

2 قتل در پرونده کارگر جنایتکار/دفاع متهم در دادگاه
مرد جنایتکار که صاحبان دو سوپرمارکت را به قتل رسانده بود، در جلسه دادگاه مدعی شد انتقامگیری قربانیان انگیزه جنایت بوده است.
به گزارش مهر، عصر 17اردیبهشت سال گذشته ماموران کلانتری 134شهرک غرب در جریان جنایتی در این منطقه قرارگرفتند و راهی محل حادثه شدند. جنایت در اتاقی 12متری در زیرزمین یک ساختمان مسکونی رخ داده بود و بررسی‌ها نشان می‌داد که 2جوان 20و 30ساله به نام های وحید و افشین که با هم نسبت فامیلی داشتند بر اثر ضرب و جرح و خفگی به قتل رسیده‌اند.
به‌هم ریختگی وسایل اتاق حکایت از این داشت که قربانیان پیش از مرگ با قاتل درگیر شده بودند و احتمالا اموالی نیز از آنجا سرقت شده است.
به‌دنبال این حادثه تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت با دستور بازپرس جنایی رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند.
تحقیقات نشان می‌داد که قربانیان اقدام به اجاره کردن 2مغازه سوپرمارکت در منطقه شهران و سعادت‌آباد کرده و اتاق محل جنایت را نیز برای استراحت کرایه کرده بودند. آنها 20روز پیش از حادثه، از طریق انتشار آگهی کارگر جوانی را برای کار کردن در یکی از مغازه‌ها استخدام کرده بودندکه وی پس از جنایت به طرز مرموزی ناپدید شده بود.
این پسر 25ساله که سعید نام داشت از شهرستان به تهران آمده بود و با قربانیان در همان اتاق 12متری زندگی می‌کرد. ماموران در تجسس‌های بعدی دریافتند که وی پس از فرار 8دفترچه حساب بانکی متعلق به یکی از مقتولان را به سرقت برده است به همین‌خاطر این کارگر جوان به‌عنوان مظنون اصلی قتل‌ها تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا اینکه مشخص شد وی پس از جنایت به بانک رفته تا از حساب مقتول پول برداشت کند اما در نقشه خود ناکام مانده است.
تجسس‌ها برای دستگیری کارگر فراری آغاز شد تا اینکه ماموران مخفیگاه وی را در یکی از استان‌های شمال شرقی کشور شناسایی و او را بعد از 2‌ماه فرار دستگیر کردند.
وی در بازجویی‌های نخست خود را بی‌گناه دانست اما وقتی ماموران پیراهن خون آلود وی را پیدا کردند چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید. وی گفت: شب حادثه، مهدی(یکی از قربانیان) با من شوخی کرد و از آنجا که با لحن بدی با من حرف زد عصبانی شده و با او درگیر شدم. در همین لحظه امیر از خواب بیدار شد و به طرفداری و حمایت از مهدی پرداخت. من که از دست هر دوی آنها عصبانی شده بودم در یک لحظه کنترلم را از دست دادم و با میله آهنی به سر آنها کوبیدم. بعد از قتل با برداشتن دفترچه حساب‌های یکی از آنها فرار کردم.
بعد از اظهارات این مرد و انجام تحقیقات تکمیلی، برای وی قرار مجرمیت صادر شد و قاضی اظهارنظر دادسرای جنایی تهران نیز کیفرخواست این پرونده را صادر کرد. بدین‌ترتیب پرونده متهم به اتهام 2فقره قتل به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
صبح دوشنبه جلسه محاکمه متهم در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی اصغرزاده برگزار شد.
در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست برای قاتل تقاضای قصاص کرد. سپس اولیای دم قربانیان خواستار قصاص قاتل فرزندان خود شدند.
پدر یکی از مقتولان در شکایت خود به ماموران گفت: همزمان با این جنایت حدود چهار میلیون تومان از حساب پسرم سرقت شده است.
سپس رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به سعید از او خواست به دفاع از خود بپردازد. پسر جوان نیز با قبول اتهامش گفت: من در دفاع از خود مرتکب این قتل شدم.
وی ادامه داد: من به عنوان حسابدار نزد افشین کار می کردم. بعد از مدتی متوجه شدم او قیمت ها را دستکاری می کند. به همین خاطر موضوع را به برادرش گفتم. از آن زمان افشین به دنبال انتقام بود. شب حادثه افشین و وحید قصد داشتند تا از من انتقام بگیرند به همین خاطر به طرفم حمله ور شدند. افشین سیم برقی را به دور گردنم انداخت که این سیم را بازکرده و با آن خفه اش کردم.
رئیس دادگاه : بر روی بدن قربانیان آثار درگیری وجود داشت در این باره توضیح بدهید؟
متهم به قتل: هنگام فرار با قربانیان درگیر شدم.
در ادامه وکیل متهم در جایگاه ایستاد و گفت: در محل جنایت لباس خونین موکلم پیدا شد که این نشان می دهد او قصد دفاع از خود را داشته است.
پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

 

علت دو قتل اخیر در ملایر اختلاف خانوادگی و قرص های روانگردان بوده است
فرمانده انتظامی ملایر گفت: علت دو قتل اخیر در ملایر اختلاف خانوادگی و قرص های روانگردان بوده است.
به گزارش مهر، ابراهیم سعیدی در جمع خبرنگاران ملایر با اشاره به اینکه ارتکاب جرایمی از جمله قتل در هشت ماهه امسال نسبت به سال گذشته در ملایر 40 درصد کاهش داشته است بیان داشت: در آبان ماه سال جاری دو فقره قتل در شهرستان ملایر اتفاق افتاد.
علت اصلی این دو قتل یکی اختلاف خانوادگی و دومی نیز بر اثر استفاده از قرص های روانگردان بوده است.
12 آبان ماه وقوع یک فقره قتل به فوریتهای پلیسی اعلام شد که در این زمینه همسر مقتول با تماس با فوریت های پلیس اعلام کرد که همسرش به قتل رسیده است.
ماموران پلیس بلافاصله در محل حضور یافتند و مشخص شد که در یکی از واحدهای آپارتمانی خیابان یاس ملایر شخصی 55 ساله با ضربات چاقو از نواحی مختلف بدن به قتل رسیده است.
فرمانده انتظامی ملایر با بیان عوامل کارآگاه انتظامی ملایر مقتول را به صورت خون آلود در دستشویی منزلش مشاهده کردند، افزود: در این زمینه با دعوت از مقام قضایی مشخص شد که مقتول در اثر اصابت چاقو به قتل رسیده است.
پیش از اعلام این قتل عوامل گشت نیروی انتظامی کلانتری 11 در یکی از خیابانهای ملایر، فردی که در حال فروش تجهیزات و لوازم خانگی بوده و آثار خون در کیسه محموله اش مشاهده می شده را به عنوان مظنون دستگیر کردند.
با توجه به قتل اتفاق افتاده و اعلان آن ماموران به فرد مزبور مشکوک شده که فرد مظنون برای بررسی های بیشتر به کلانتری انتقال یافت.
در پی تحقیقات و بازجویی های انجام شده جوانی 17 ساله به قتل مرد 55 ساله اعتراف کرده و علت قتل را اختلاف و استفاده از مواد روانگردان در منزل مقتول اعلام کرد.
سعیدی در ادامه از اعلام یک قتل دیگر در25 آبان ماه سال جاری در ملایر خبر داد و گفت: در این زمینه نیز از سوی اورژانس بیمارستان غرضی ملایر به فوریتهای پلیس اعلام شد که دو مصدوم به این بیمارستان مراجعه کرده و قادر به تکلم نیستند.
این مصدومیت بر اثر ضربات چاقو بوده که ماموران بلافاصله در بیمارستان حضور یافتند ومصدومان دونفر خانم, مادر و دختر 39 و 18 ساله بودند.
فرمانده انتظامی ملایر با بیان اینکه مصدومیت مادر به حدی بود که بر اثر ضربات به قتل رسید و دختر نیز در حال حاضر در بیمارستان به سر می برد، افزود: در این زمینه عوامل انتظامی شهرستان با برسی شعاع جرم با دقت و حساسیت ظرف کمتر از پنج ساعت، موفق به دستگیری همسر مقتول به عنوان مظنون شدند .
فرمانده انتظامی ملایر با بیان اینکه در بازجویی های انجام شده وی معترف به قتل همسر دوم خود و مجروح کردن دخترش شد، اظهار داشت: در بازجوییهایی که از قاتل به عمل آمده است قاتل علت قتل را مظنونیت به خانواده و اختلافات خانوادگی عنوان کرده است.
در تحقیقات انجام شده از قاتل وی اعلام کرده که مدتی بوده تصمیم به قتل همسر، دختر و پسرش داشته که در روز حادثه پسرش در منزل حضور نداشته و وی دست به چنین جنایتی در خصوص همسر و دخترش زده است.
پرونده مربوط به این دو قتل تکمیل و تحویل مراجع قضایی شده است.

 

زندگی شیرین در اسید سوخت
متولد سال 1373 است و در نوروز سال 91 زمانی که کمتر از 18 سال سن داشت، اسید، زندگی و آرزوهای شیرینش را به باد داده و اکنون با چشمی که بینایی‌اش را و گوشی که شنوایی‌اش را از دست داده، منتظر اجرای حکم قصاص اسیدپاشی است.
شیرین درباره جزئیات روز حادثه به ایسنا گفت: نخستین روز سال 91 بود و کمتر از هشت ساعت از تحویل سال‌گذشته بود که جمشید که متولد سال 66 بود با من تماس گرفت و خواست با یکدیگر ملاقات داشته باشیم.
وی، جمشید را پسر مورد علاقه‌اش عنوان کرد که حدود دو سال با یکدیگر در ارتباط بودند و ادامه‌داد: مدتی بود که رابطه‌ام را با جمشید به هم زده بودم و شاید به خاطر همین بود که او با طرح ادعاهای مختلف، بالاخره من را راضی کرد که در یکی از پارک‌های تهرانسر با هم ملاقات داشته باشیم.
برای آخرین بار بعد از اینکه لباس‌هایم را پوشیدم، در آینه اتاق نگاهی به خود انداخته و به ملاقات جمشید رفتم. اما پس از مدتی که با هم در یکی از آلاچیق‌های پارک صحبت کردیم، متوجه ظرفی شبیه مواد شوینده در دست جمشید شدم و از او پرسیدم که این چیست؟
شیرین‌ با اشاره به پاسخ جمشید اضافه کرد: او به من گفت که در ظرف مشروب ریخته و قصد داشته آن را به من بدهد تا بخورم، اما از پذیرفتن این درخواستش سر باز زدم که ناگهان محتویات داخل این ظرف را به سمت راست صورتم پاشید.
وی با بیان اینکه تحت هیچ عنوانی نمی‌توانستم باور کنم که جمشید اقدام به پاشیدن اسید به روی صورتم کرده، افزود: در حالی که تمام صورتم می‌سوخت، شروع به فریاد و دویدن در پارک و خیابان کردم، اما با توجه به اینکه ساعات اولیه سال نو بود، فردی در خیابان نبود که من را به بیمارستان منتقل کند.
سرانجام راننده پژو مرا به بیمارستان منتقل کرد و تازه در بیمارستان بود که باورم شد که جمشید به روی صورتم اسید ریخته است.
وی با بیان اینکه چشم راستم تنها نور را می‌بیند، اضافه کرد: گوش راستم نیز دچار آسیب‌دیدگی شده است.
شیرین درباره ثبت شکایت و پیگیری پرونده‌اش نیز گفت: حدود یک سال بعد و در اردیبهشت ماه امسال در حالی که جمشید متواری شده و قهوه‌خانه‌ای را در زنجان تاسیس کرده بود، ماموران پلیس آگاهی وی را شناسایی و دستگیر کردند.
به گفته این قربانی اسیدپاشی، جمشید هم‌اکنون در زندان رجایی‌شهر به سر می‌برد.
وی درباره آخرین وضعیت درمانی خود نیز اظهارکرد: خانه‌ای داشتیم که آن را فروخته و پول آن را خرج عمل‌های جراحی کردیم، به طوری که در حال حاضر در خانه استیجاری زندگی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه تاکنون 24 عمل جراحی مختلف نظیر عمل قرنیه، پلک، زیبایی و ... انجام داده، افزود: بیش از 40 میلیون تومان خرج عمل‌های جراحی‌ام شده و خانواده‌ام دیگر پولی برای ادامه درمانم ندارند.
این قربانی اسیدپاشی زمان انجام آخرین عمل جراحی‌اش را حدود پنج ماه پیش اعلام کرد و افزود: به دلیل مشکلات مالی، امکان ادامه درمان را نداشتم. این در حالی است که نیازمند چندین عمل جراحی دیگر هستم و امکان بازگشت بینایی به چشمم نیز متصور است.
شیرین تنها نهادی که وی را در انجام درمان و پیگیری پرونده‌اش یاری کرده، شورای چهارم شهر تهران اعلام کرد و گفت: از سوی این شورا تعدادی پزشک برای ادامه درمانم معرفی شد.
این قربانی اسیدپاشی آخرین زمان برگزاری جلسه دادگاه را چهاردهم مهرماه امسال اعلام کرد و گفت: در این جلسه حکم قصاص برای متهم صادر شد.
وی درباره دیدارش با جمشید پس از حادثه نیز گفت: وی در جلسه دادگاه مدعی شد که اسید را از یکی از دوستانش تهیه کرده و پیش از آن که آن را به روی صورتم بریزد، قدرت آن را روی دستش امتحان کرد و پس از اینکه متوجه شده اسید کارایی لازم را ندارد، نوع قوی‌تر آن را تهیه کرده است.
شیرین با اشاره به اقدامات خانواده جمشید برای اخذ رضایت از وی، گفت: خواهان اجرای حکم قصاص هستم و تنها در صورتی رضایت می‌دهم که صورت من همانند روز اول شود و خسارت روحی و مادی وارد شده به من جبران شود.
این قربانی اسیدپاشی که به علت وقوع این حادثه از ادامه تحصیل باز مانده است، افزود: در صورتی که زیبایی به چهره‌ام بازگردد، مایلم ادامه تحصیل داده و پس از اخذ دیپلم به دانشگاه بروم، اما در شرایط فعلی خانه‌نشین شدم و جز در موارد ضروری به بیرون نمی‌روم.
وی خواهان حمایت دولت و دستگاه‌های دولتی از قربانیان اسیدپاشی شد و افزود: کاش همان‌طور که زورگیران را اعدام می‌کنند، متهمان اسیدپاشی نیز در ملاءعام اعدام می‌شدند تا دیگر کسی جرات به اسیدپاشی نمی‌کرد.

 

دو ایرانی دیگر در مالزی به اعدام محکوم شدند

دادگاه عالی شاه عالم مالزی دو مرد ایرانی را به جرم قاچاق مواد مخدر به اعدام و یک زن خانه دار را به 16 سال زندان محکوم کرد.
به گزارش ایرنا، پایگاه خبری مالای میل و خبرگزاری مالزی (برناما) اعلام کردند که یک شهروند ایرانی که سال 2011 به جرم قاچاق مواد مخدر در چمدان در فرودگاه کوالالامپور دستگیر شده، به اعدام و همسر خانه دار وی نیز به این جرم به 16 سال زندان محکوم شده اند.
این زوج روی هم یک کیلو و 330 گرم ماده مخدر مت آمفتامین حمل می کردند. مت آمفتامین که در بازار سیاه به نام شیشه معروف است، ماده ای روان گردان می باشد.
قاضی داتوک احمدی اثناوی، این زن 32 ساله ایرانی به نام ثریا را به دلیل نبود مدارک کافی از مجازات اعدام تبرئه کرد، اما کاظم شوهر 33 ساله وی را به اعدام محکوم کرد.
این قاضی مالزیایی گفت که ثریا خوش شانس بوده، چون زنان از مجازات شلاق معاف هستند.
وکیل این زن ایرانی اعلام کرده است، او از کار خود پشیمان است .
دادگاه دیگری در مالزی میکائیل 39 ساله یک ایرانی دیگر را به جرم حمل مواد مخدر به اعدام محکوم کرده است.
وی که راننده تاکسی است، 15 نوامبر سال 2010 در فرودگاه کوالالامپور در حال قاچاق مواد مخدر دستگیر و روانه زندان شد. وی نیز 752 گرم مت آمفتامین حمل می کرده است.
دو خواهر ایرانی به نام های فاطمه و تهمینه 24 و 26 ساله نیز مهر ماه گذشته در مالزی به جرم حمل مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند.
این دو، سه سال پیش به جرم قاچاق مواد مخدر در فرودگاه بین المللی کوالالامپور دستگیر شده بودند.
داتوک نورچایا، قاضی دادگاه شهر شاه عالم مالزی در آخرین دادگاه این دو خواهر، دلایل دو متهم مبنی بر بیگناهی و فریب خوردن را قبول نکرد و تمام دفاعیات آنان را بدون سند و مردود خواند تا سنگینی طناب دار سوغات سفرشان شود.
این دو خواهر پنجم مه 2011 هنگام ورود به فرودگاه بین المللی کوالالامپور دستگیر شده و از هر کدام از آنها حدود یک کیلو و 500 گرم ماده مخدر شیشه کشف شده بود.
زندان های مالزی امروزه شاهد تعداد قابل توجهی از زندانیان ایرانی به جرم قاچاق مواد مخدر است. آمارها در زمینه تعداد ایرانیان زندانی در مالزی متناقض است. این آمار از 170 تا 400 نفر را اعلام شده، اما سفیر ایران در مالزی به عنوان یک مقام رسمی این آمار را حدود 222 نفر اعلام کرده است.
به گفته سفیر ایران در مالزی تاکنون 76 ایرانی در این کشور جنوب شرق آسیا با مجازات اعدام مواجه شده اند. حال با توجه به طولانی بودن چرخه رسیدگی به پرونده متهمان این نگرانی را ایجاد می کند که تعداد بیشتری از این افراد با مجازات اعدام روبرو شوند.
طبق قوانین مالزی، داشتن و حمل بیشتر از 50 گرم مواد مخدر می تواند، شامل مجازات اعدام شود.
در پی احکام دادگاه های مالزی در مورد اتباع ایران، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران اواخر مهر ماه با بیان اینکه مذاکرات میان ایران و مالزی برای استرداد مجرمین ادامه دارد، گفت: با تصویب نهایی مذاکرات، این امکان فراهم خواهد شد که زندانیان ایرانیانی در صورت اثبات جرم، دوران محکومیت خود را در داخل کشور بگذرانند.
توافق استرداد مجرمین میان ایران و مالزی اکنون در حد پیش نویس است، بعد از کارشناسی و توافق کنسولی میان دو کشور لازم است که این توافقنامه به تصویب پارلمان مالزی هم برسد.
همین که طرف مالزیایی پذیرفته است که پیش نویس این توافق نامه نوشته شود، امیدوار کننده است و ان شاالله با تصویب این توافق نامه تسهیلات لازم برای انتقال مجرمین فراهم خواهد شد.
جلال فیروزنیا، سفیر ایران در مالزی نیز پس از اعلام حکم اعدام دو خواهر ایرانی در مالزی، با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد از 222زندانی ایرانی در زندان های مالزی مجرمین موادمخدر هستند، گفت که 76 نفر از این زندانیان به اعدام محکو م شده اند.
فارغ از جرم زندانیان این افراد شهروندان ایران هستند و مورد حمایت نظام قرار دارند و بخش کنسولی سرکشی دوره ای و دائمی از زندان ها انجام می دهد و پیگیر امور و رفع نیازهای مالی و دارویی آن ها می باشد.
درخواست رسمی از سوی سفارت ایران برای عفو تعدادی از زندانیان ایرانی در مالزی به دفتر پادشاه مالزی ارائه شده و در حال پیگیری است.
سردار علی مویدی، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران اخیرا هشدار داد که قاچاقچیان با پیشنهاد سفر رایگان به مالزی از مردم به عنوان طعمه استفاده می کنند.
وی گفته بود، امروزه با استفاده از تجهیزات نوین الکترونیکی در کشورهای مبدا و مقصد امکان ترانزیت مواد به صورت هوایی نزدیک به صفر است و بیشتر این محموله ها کشف و ضبط می شود به همین علت قاچاقچیان از مسافران به عنوان طعمه استفاده می کنند. هشدار می دهم انجام چنین سفرهایی آینده خوبی را در پی ندارد.

 

دستگیری پزشک قلابی در ریگان
فردین حشمتی، رئیس شبکه بهداشت شهرستان ریگان به فارس گفت: در پی شکایات تعدادی از بیماران و با پیگیری‌های صورت گرفته یک پزشک قلابی در این شهرستان دستگیر شد.
در پی شکایات تعدادی از افراد بیمار مبنی بر اینکه فردی به صورت سنتی اقدام به طبابت می‌کند با پیگیری‌های صورت گرفته این پزشک قلابی دستگیر شد.
طی بررسی‌های صورت گرفته این فرد خود را پزشک طب سنتی معرفی کرده و با گواهی‌نامه‌های فاقد اعتبار در این شهرستان از مردم سوء استفاده می‌کرده است.
این پزشک قلابی که شاکیان زیادی دارد، هزینه‌های هنگفتی به مبالغ 700 هزار تومان، 500 هزار تومان و در بعضی از مواقع 300 هزار تومان از مردم دریافت کرده است.
این فرد عنوان کرده است که افراد فلج و افرادی که دیسک کمر دارند را شفا می‌دهد و با کپسول‌ها و شربت‌های گیاهی که مورد تایید نیست به کار طبابت در این شهرستان می‌پرداخت.
حشمتی با اشاره به دستگیری این پزشک قلابی توسط نیروهای انتظامی و بسیج خاطرنشان کرد: وی در دیگر شهرستان‌های کشور از جمله شهربابک، ایرانشهر و دیگر شهرستان‌ها شاکی دارد.

 

کلاهبرداری تلفنی در قالب فروش سیم کارت / فروش سیم کارت سوخته 30 هزار تومان
سرهنگ بهروز رهبریان، رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی به مهر گفت: عده ای سودجو در قالب فروش سیم کارت اعتباری مشابه خط دائمی اقدام به کلاهبرداری از هموطنان می کنند.
برخی افراد در تماس‌هایی با هموطنان خود را مدیر فروش اپراتورهای تلفن همراه معرفی کرده و مدعی می شوند خطوط اعتباری نزدیک به شماره افراد با قیمت 20 تا 30 هزار تومان آماده فروش است که متأسفانه بسیاری از این سیم‌کارت‌ها سوخته است یا سیم کارتی که شماره مورد نظر خریدار باشد،نیست. افراد زیادی با دایر کردن شرکتهای مختلف و استخدام چند نفر به عنوان کارمند از ناآگاهی مردم سوء استفاده کرده و از این راه کلاهبرداری می کنند.
بیشتر هموطنان به علت اینکه میزان کلاهبرداری اندک است برای طرح شکایت اقدام نمی کنند و همین موضوع باعث شده است تا کلاهبرداران به راحتی میلیون ها تومان پول به جیب بزنند. در یکی از روشها این افراد مدعی فروش سیم کارت مشابه با 50 هزار ریال شارژ رایگان و یک سیم کارت هدیه با 2 هزار ریال شارژ می شوند اما هنگام خرید بیشتر این سیم کارتها سوخته است.
رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با هشدار در مورد این تماس ها، تاکید کرد: هموطنان در صورتی که می خواهند از این سیم کارت ها خریداری کنند برای جلوگیری از سوء استفاده باید هنگام تحویل سیم کارت ابتدا آن را بررسی کرده و در صورت صحیح بودن شماره اقدام به پرداخت پول به پیک کنند. همچنین بهتر است برای دریافت اینگونه سیم کارت ها خریدهای خود را از مراکز مجاز اپراتورها به صورت اینترنتی از سایت اصلی شرکت یا حضوری انجام دهند.
به گفته رهبریان، درصورتی که یک شکایت در این رابطه مطرح شود پلیس آن را پیگیری کرده و به نتیجه می رساند. اگرچه میزان کلاهبرداری در این موارد اندک است اما پلیس با یک سرنخ نیز می تواند از کلاهبرداریهای میلیونی جلوگیری کند.

 

دستگیری ‌8 نفر به جرم توهین به مقدسات دینی در فضای مجازی
حسین رئیسی‌نژاد، دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان از دستگیری ‌8 نفر به جرم توهین به مقدسات دینی در فضای مجازی خبر داد و به فارس گفت: این افراد با استفاده از فضای مجازی مطالبی توهین‌آمیز علیه مقدسات منتشر کرده بودند.
توهین به مقدسات دینی و ارزش‌های اسلامی‌ به سخره گرفتن اعتقادات مردم و درج مطالبی در توهین به پیامبر مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) و انکار خدا از جمله مطالب منتشر شده این افراد است.
از آن جا که این کار موجب ایجاد نارضایتی و دل نگرانی در بین مردم شده بود، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت و با تلاش و رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج)‌، هشت نفر در این رابطه شناسایی و دستگیر شدند.
این عده با انجام مراحل تحقیقات اولیه با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند.

 

کارگاه تولیدی کفش در آتش
رعایت نکردن اصول ایمنی آتش سوزی و بروز خسارت شدید مالی را در کارگاه تولیدی کفش در پی داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 12:20 دقیقه ظهر امروز دوشنبه آتش نشانان ایستگاه 2، 46 و خودرو حامل دستگاه های تنفسی و همچنین خودرو بالابر را به سوی محل حادثه در خیابان ظهیرالاسلام، خیابان امیر آزادی خواه اعزام کرد.
حمید رضا فرهاد توسکی، افسر آماده منطقه شش عملیات در این باره گفت: کارگاه تولیدی کفش در طبقه سوم یک ساختمان سه طبقه به علت خارج شدن شلنگ گاز از دستگاه خشک کن و رسیدن شعله به آن دچار آتش سوزی شده بود و با توجه به این که کارگاه مملو از مواد قابل اشتعال اعم از چسب، رزین و چرم و دیگر مواد قابل اشتعال بود، شعله های آتش در حال پیشروی و سرایت به دیگر طبقات بود.
آتش نشانان بی درنگ در کمترین زمان ممکن پس از مجهز شدن به دستگاه تنفسی و قطع برق و گاز ساختمان بوسیله لوله های آبرسانی به سوی شعله های آتش هجوم برده و آتش سوزی را در مدت زمان کوتاهی خاموش کردند.
گفتنی است، آتش نشانان پس از مهار شعله های آتش و جلوگیری از سرایت آن به دیگر طبقات، به وسیله هواکش های قوی اقدام به خارج کردن دود کرده و پس از ایمن سازی محل حادثه به عملیات خود پایان دادند.

 

تخریب یک ساختمان در شهرکرد بر اثر نشت گاز
نشت گاز ، منجر به انفجار یک منزل مسکونی در شهرکرد شد .
در این حادثه که در یک ساختمان چهار طبقه در خیابان مولوی شهرکرد به وقوع پیوست، 2 طبقه از ساختمان به طور کامل منفجر شد.
شاهرخی، کارشناس امنیتی شرکت گاز چهارمحال و بختیاری، دارا بودن مشکل سازه ساختمانی را دلیل حادثه اعلام کرد و به واحد مرکزی خبر گفت: در این حادثه به دلیل نبود سرپوش گاز در طبقه دیگر، هر 2 واحد با هم منفجر شد.

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    7 0
    ببینید من به عنوان یک ایرانی در مالزی که 5 سال اینجا زندگی کردم به شما می گم. نیایید این خراب شده ما هم داریم می ریم از اینجا، تنها مزیت اینجا نسبت به اینجا دسترسی به اطلاعات در دانشگاه ها و اینترنت پرسرعته (استاد های دانشگاه بی سواد هستند اکثرا و حتی قادر نیستند درست حسابی انگلیسی صحبت کنند). فکر نکنید مالزی ارزونه، مالزی گرونه، اگر پول دارید به فکر اروپا باشید برای درس نه مالزی! جدیدا هم تفکرات وهابیت در بین مالایی ها زیاد شده و با ایرانی ها هم جور نیستند. اگر خبرآنلاین قبول کنه من حاضرم کل تجربه مزخرفتم را در چندین سری براش ارسال کنم تا منتشر کنه. ا
  • بی نام A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    9 3
    امیدوارم پرونده اون 2 نفر فقط توسط سفارت بررسی بشه . ولی اعدام حقشونه . باید بفهمن مواد مخدر یعنی اعدام . تو ایران هم باید همین کار رو کنن .
  • بی نام A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    16 0
    اینکه جان تراولتاست !!
  • بی نام A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    22 0
    تصویر سوم چقدر مردم طبیعی رفتار کردن انگار دارن فیلم بازی میکنن!! مخصوصا اون شخصی که دست به سینه نشسته!
  • بی نام IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    17 0
    توی عکس دوم اونی که کلاه سرشه شبیه خلعتبریه!!
  • زاهدي A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    6 0
    اين همه امنيت در شهر تهران محال است محال.....
  • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    2 0
    اسیدپاش ها را فقط و فقط باید کادوپیچ کرد و برای سازمان حقوق بشر فرستاد که این قدر خاطرخواهشان است و از مجازاتشان جلوگیری می کند!