مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز جمعه 1 آذر 1392

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام بزرگترین شبکه زورگیری، سرقت،شرارت و آزار دختران جوان در پایتخت خبر داد.
انهدام شبکه بزرگ زورگیری و شرارت در پایتخت
به گزارش مهر ، ساعت 16 و 45 دقیقه 12 مهر امسال ماموران کلانتری 152 خانی آباد هنگام گشت زنی موفق به شناسایی و توقیف پراید سفید رنگ و دستگیری دو نفر از سرنشینان داخل آن ، در محدوده میدان میوه وتره بار مرکزی شهر تهران شدند که بررسی های به عمل آمده در خصوص خودرو نشان داد که خودرو دارای سابقه سرقت به شیوه زورگیری است .
با دستگیری دو نفر از سرنشینان پراید که خود را به نام های سمیه و حسین معرفی کرده بودند ، آنها در اظهارات اولیه مدعی شدند که خودرو متعلق به فرد دیگری به نام حمید بوده و آنها هیچ نقشی در سرقت خودرو ندارند.

انهدام شبکه بزرگ زورگیری و شرارت در پایتخت
سمیه در اظهارات خود بیان داشت : بواسطه مصرف موادمخدر با جوانی به نام حمید آشنا شدم تا اینکه 11 مهر حمید با من تماس گرفت و بیان داشت که از سوی مامورن تیر خورده و به این بهانه از من درخواست کمک کرد که از سوی ماموران دستگیر شدم.

انهدام شبکه بزرگ زورگیری و شرارت در پایتخت
حسین نیز در اظهاراتش عنوان کرد که خودرو از سوی حمید مورد زورگیری قرار گرفته و او هیچگونه نقش و یا اطلاعی از مسروقه بودن خودرو ندارد .
با آغاز بررسی های اولیه در کلانتری 152 ، ماموران با شناسایی مالک خودرو، وی را برای انجام تحقیقات و مواجهه حضوری با سمیه و حسین ، به کلانتری دعوت کرند . صاحب پراید پس از حضور در کلانتری ، بلافاصله حسین و سمیه را به عنوان دو نفر از سارقان زورگیر مورد شناسایی قرار داد و در اظهاراتش به ماموران گفت: سه نفر مسافر که دو نفر آنها مرد و یک نفرشان زن بود را از شهرک شریعتی واقع در خیابان ماهان به مقصد صالح آباد سوار کردم که پس از رسیدن به صالح آباد، ناگهان یکی از مسافران آقا با گذاشتن قمه زیر گلویم و حتی مجروح کردن دست راستم مجبورم کرد تا از ماشین پیاده شوم و پس از سرقت ماشین ، به سرعت از محل متواری شدند.

انهدام شبکه بزرگ زورگیری و شرارت در پایتخت
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با انتقال متهمان به پایگاه پنجم پلیس آگاهی، بلافاصله هر دو متهم به عنوان مجرمان سابقه دار شناسایی و مشخص شد که هر دو نفر آنها بواسطه سوابق گذشته ، خود را با هویت جعلی به مأموران معرفی کرده اند. در بررسی سوابق هر دو متهم مشخص شد مهدی 30 ساله که خود را با نام حسین معرفی کرده، دارای 6 سابقه دستگیری به اتهام جرایم سرقت و موادمخدر وسحر 24 ساله که خود را به نام سمیه معرفی بود نیز دارای سوابق دستگیری به اتهام نگهداری و مصرف موادمخدر و دایر کردن مرکز استعمال موادمخدر است.

انهدام شبکه بزرگ زورگیری و شرارت در پایتخت
مهدی پس از شناسایی دقیق از سوی کارآگاهان، در اعترافات اولیه به زورگیری پراید اعتراف و اظهارات داشت : من به همراه سحر و حمید اقدام به زورگیری و سرقت پراید کردیم.
مهدی در خصوص انگیزه خود برای سرقت خودرو نیز به کارآگاهان گفت: حمید گلوله خورده و نیاز به ماشین داشت تا خودش را به دکتر برساند تا بتواند گلوله را از دستش خارج کند.
با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان در اولین مرحله اقدام به شناسایی حمید به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار منطقه خانی آباد کردند که پیش از این بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت ، موادمخدر و ضرب و جرح دستگیر و روانه زندان شده است.

انهدام شبکه بزرگ زورگیری و شرارت در پایتخت
همزمان با آغاز اقدامات پلیسی برای دستگیری حمید ، کارآگاهان با توجه به احتمال ارتکاب سایر جرایم مشابه به بررسی پرونده های زورگیری پرداخته و در همان مراحل اولیه موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگان شدند که از سوی متهمان مورد تهدید ، ضرب جرح و زورگیری قرار گرفته بودند.

انهدام شبکه بزرگ زورگیری و شرارت در پایتخت
یکی از مالباختگان پس از حضور در پایگاه پنجم و شناسایی متهمان ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : 13 آذر سال گذشته در منطقه سه راه آذری منتظر ماشین به سمت خیابان شمشیری بودم که یک پراید سفیدرنگ با سه سرنشین - دو مرد و یک زن - توقف کرد و من سوار شدم اما وقتی از چراغ قرمز سه راه بوتان عبور کردیم هر چهار در ماشین قفل شد و مردی که عقب نشسته بود ، با تهدید قمه و شوکر ، تمامی اموال همراهم شامل گوشی تلفن همراه ، وجه نقد و یک عدد عابربانک همراهم را گرفت و مجبورم کرد تا رمز عابربانک خود را نیز به آنها بدهم اما با وجود سرقت تمامی اموالم ، این شخص ضربه ای به صورتم زد و پس از زدن شوکر مرا در خیابان شمشیری پیاده و از محل متواری شدند که در زمان دور زدن ماشین توانستم پلاک خودرو را بردارم . با حضور پلیس در محل و بررسی شماره پلاک مشخص شد که خودرو دارای سابقه سرقت است.

انهدام شبکه بزرگ زورگیری و شرارت در پایتخت
صاحب پراید سرقتی که سارقان بوسیله آن اقدام به زورگیری از این مالباخته کرده بودند نیز پس از حضور در پایگاه پنجم آگاهی و شناسایی کامل سحر به کارآگاهان گفت : ساعت 22 و 30 دقیقه از میدان آزادی به سمت کرج در حال حرکت بودم که دو نفر آقا و زن جوانی تقاضای دربست به مقصد وردآورد کردند. زن جوان در صندلی عقب و مرد جوان نیز در صندلی جلو نشست که ناگهان زن جوان یک چاقو به پهلویم گذاشت و مرد جوان نیز پیراهنم را گرفت و او نیز یک چاقو زیر گلویم گذاشت و پس از گرفتن پول و حلقه ازدواجم مرا از ماشین بیرون انداختند و اقدام به فرار کردند.

انهدام شبکه بزرگ زورگیری و شرارت در پایتخت
ساعت هفت بعدازظهر 23 مهر امسال ماموران کلانتری 152 هنگام گشت زنی در محدوده بوستان بهار ، موفق به شناسایی حمید به عنوان متهم تحت تعقیب پلیس شدند. حمید با مشاهده مأموران قصد متواری شدن را داشت که طی یک تعقیب و گریز ، از سوی مأموران دستگیر و به کلانتری منتقل شد .
با توجه به سوابق متعدد حمید در کلانتری، وی در همان اعترافات اولیه به زورگیری دو پراید به همراه سه نفر از دوستان و همدستانش به نام های مجتبی و شاهین و سعید اعتراف و بیان داشت که تمامی این اقدامات به سرکردگی سعید انجام شده است.

انهدام شبکه بزرگ زورگیری و شرارت در پایتخت
ساعت هفت صبح 27 مهر از طریق مرکز فوریت های پلیسی وقوع یک فقره درگیری در خیابان خانی آباد به کلانتری 152 اعلام و با حضور ماموران ، فردی به عنوان شاکی به آنها اعلام کرد : یک هفته قبل از سوی چند نفر مورد زورگیری قرار گرفتم که هم اکنون یکی از سارقان را در خیابان شناسایی کردم.
با دستگیری و انتقال محمدرضا به کلانتری و شناسایی به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار منطقه خانی آباد، وی به زورگیری اعتراف و همدستان خود به نام های سعید و حمید را معرفی کرد .
همزمان با دستگیری و انتقال محمدرضا به کلانتری ، یکی دیگر از شکات با اطلاع از دستگیری متهم به کلانتری مراجعه و اظهار داشت : 17 اردیبهشت امسال در حال گذر از کوچه ایثار واقع در منطقه عبدل آباد بودم که دو نفر موتورسوار به من حمله ور شده و کیف حاوی وجه نقد و عابربانک را به سرقت بردند . شدت ضربه وارد شده به من به حدی بود که با صورت به زمین خورده و دندان هایم شکست.
با شناسایی سعید به عنوان سرکرده گروه سارقان زورگیر، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی تعداد دیگری از اعضای گروه سارقان و همچنین محل تردد آنها در قهوه خانه ای واقع در منطقه خانی آباد شدند که با انجام هماهنگی های لازم با کلانتری 152 ، این محل تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفت. سرانجام ساعت 23 و 50 دقیقه چهارم آبان تیم تجسس ویژه کلانتری موفق به دستگیری دو نفر دیگر از اعضای گروه سارقان زورگیر به نام های حامد و مصطفی در قهوه خانه محل تردد اعضای گروه شد.

انهدام شبکه بزرگ زورگیری و شرارت در پایتخت
با انتقال حامد و مصطفی به پایگاه پنجم آگاهی و آغاز تحقیقات ، آنها نیز سعید را به عنوان سرکرده گروه معرفی و چند نفر دیگر از اعضای گروه به نام های مجتبی، قاسم، وحید، حمید و فرشاد را نیز معرفی کردند.
ساعت چهار صبح ششم آبان ماموران کلانتری 152 هنگام گشت زنی به سرنشین موتورسیکلت مشکوک شدند. در بررسی ارکان هویتی موتورسیکلت مشخص شد که موتورسیکلت دارای سابقه سرقت به شیوه زورگیری است . با انتقال سرنشین موتورسیکلت به کلانتری، فرشاد به عنوان متهم تحت تعقیب پایگاه پنجم پلیس آگاهی مورد شناسایی قرار گرفت.
فرشاد که پس از شناسایی چاره ای جز اعتراف نداشت، به ماموران اعلام کرد که چند تن از اعضای گروه قصد دارند تا با پراید سرقتی اقدام به زورگیری از مسافران کنند. با توجه به اعترافات فرشاد و شناسایی دقیق خودرو و تعداد سرنشینان آن - سه مرد و یک زن - مأموران اقدام به اجرای طرح مهار در محدوده خانی آباد کرده و سرانجام ساعت شش صبح موفق به شناسایی پراید شدند.
با شناسایی خودرو از سوی ماموران، سرنشینان پراید تصمیم به فرار گرفته و ماموران نیز در یک تعقیب و گریز و با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به متوقف کردن خودرو کرده اما متهمان همچنان قصد فرار داشتند که در همان لحظه توقف خودرو ، سه نفر از متهمان - دو متهم مرد و یک متهم زن- دستگیر اما متهم چهارم به نام قاسم تلاش زیادی می کرد تا به هرشکل ممکن از محل متواری شود که او نیز پس از بی توجهی به دستور ایست و شلیک چند تیرهوایی ، از ناحیه پا مورد هدف گلوله مأموران قرار گرفت و دستگیر شد.

انهدام شبکه بزرگ زورگیری و شرارت در پایتخت
دقایقی از دستگیری و انتقال متهمان به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ نگذشته بود که فردی با مراجعه به کلانتری 152 و شناسایی متهمان به ماموران گفت: این افراد تحت عنوان مسافر مرا سوار ماشین کرده و با ضرب و جرح با چاقو ، اقدام به سرقت وجوه نقد و گوشی تلفن همراهم کردند .
در شرایطی که اعضای این گروه از سارقان زورگیر در عملیات های مختلف دستگیر و در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار می گرفتند ، شناسایی و دستگیری سرکرده گروه در دستور کار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . بر اساس اطلاعات به دست آمده ، سرکرده گروه پس از اطلاع از دستگیری همدستان خود ، زندگی مخفیانه ای را برای خود انتخاب و طی این مدت نیز یک قبضه اسلحه کمری تهیه کرده بود.
سرانجام با انجام اقدامات گسترده پلیسی ، سرکرده گروه نیز 26 آبان و طی یک تعقیب و گریز و شلیک چندین تیرهوایی دستگیر و در همان بازرسی اولیه ، یک قبضه اسلحه کمری آماده شلیک از متهم کشف شد .
سعید که اعضای گروه ترس و وحشت زیادی از وی داشتند ، پس از دستگیری و انتقال به پایگاه پنجم آگاهی در مقابل همدستانش به دهها فقره زورگیری اعتراف و به کارآگاهان گفت: هرجا که می شد اقدام به زورگیری می کردیم ؛ با خودروهای سرقتی و یا با موتورسیکلت و بعضی اوقات به صورت پیاده اقدام به سرقت و زورگیری می کردیم . بعضی اوقات به عنوان مسافر سوار خودرو می شدیم و بعضی وقت ها هم مسافر سوار می کردیم و از مسافران زورگیری می کردیم . در اکثر مناطق تهران و شهرهای حاشیه تهران اقدام به زورگیری می کردیم، مدت هاست که به مصرف شیشه و الکل اعتیاد دارم، بعضی شب ها بیرون از شهر و در داخل خودروهای سرقتی می خوابیدم و بعضی شب ها نیز در داخل فضاهای سبز شهر تهران و حاشیه شهر استراحت می کردم.
با دستگیری تعداد دیگری از اعضای این گروه سارقان زورگیر و با توجه به اعترافات سرکرده و دیگر اعضای گروه، دهها مالباخته برای شناسایی متهمان به پایگاه پنجم پلیس آگاهی دعوت و متهمان از سوی تعداد زیادی از آنها مورد شناسایی قرار گرفتند.

انهدام شبکه بزرگ زورگیری و شرارت در پایتخت
یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کاراگاهان گفت: پس از وصول چک بانکی به مبلغ 6 میلیون و 200 هزار تومان، چهار نفر با دو موتورسیکلت به سمت من حمله ور شده و با تهدید چاقو در حالیکه صورتم را با ضربه چاقو از ناحیه بالای ابرو پاره کرده و خونریزی شدیدی داشتم اقدام به سرقت وجوه نقد همراهم کردند .
مالباخته دیگر نیز که به شیوه زورگیری مورد سرقت گردنبند قرار گرفته بود، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در خیابان ایثارگران شمالی از خودرو پیاده شده بودم که ناگهان دو موتورسوار مرا به زمین انداخته و اقدام به سرقت گردنبند و گوشی تلفن همراهم کردند.
مالباخته دیگر که خودرو شخصی اش از سوی متهمان زورگیری شده بود، پس از شناسایی متهمان به کارآگاهان گفت : از محل کار خود به سمت منزل در حرکت بودم که یک موتورسیکلت با سه سرنشین جلوی ماشین مرا گرفت و دو ترک نشین آن به سمت ماشین آمده و یکی از آنها از طرف شاگرد سوار ماشین شد و چاقویی را به پهلوی من فشار داد و دیگری نیز از طرف پنجره سمت راننده چاقویی را زیر گلویم قرار داد و مرا به زور بیرون انداخت . هر دو سارق را می شناختم ؛ یکی از آنها مهدی و دیگری شاهین بود که هر دو نفر از خلافکاران منطقه خانی آباد و عبدل آباد هستند.
در حالیکه تعداد زیادی از مالباختگان با مراجعه به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ اقدام به شناسایی متهمان و طرح شکایت از آنها کرده بودند ، دختر 16 ساله ای با مراجعه به پایگاه پنجم و با شناسایی سرکرده گروه به کارآگاهان اعلام کرد که از سوی سعید مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. دختر نوجوان در اظهارات خود گفت: 27 مهر سعید به همراه تعدادی از دوستانش وی را با تهدید چاقو ربوده و مورد آزار و اذیت قرار داده است که با توجه به حساسیت موضوع، پرونده جداگانه ای با موضوع آزار و اذیت تشکیل و برای انجام تحقیقات در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
همزمان با مراجعه تعدادی از مالباختگان به پایگاه پنجم پلیس آگاهی ، تعدادی از کسبه منطقه نازی آباد با مراجعه به پایگاه پنجم اظهار داشتند که متهمان اقدام به زورگیری و سرقت از محل کار آنها کرده اند.
یکی از کسبه منطقه نازی آباد پس از حضور در پایگاه پنجم آگاهی در شکایت خود ، به کاراگاهان گفت : دو نفر آقا به بهانه خرید لباس به مغازه من آمدند . یکی از آنها پس از امتحان کردن لباس، برای نشان دادن لباس ها به زنی که در داخل ماشین پراید نقره ای نشسته و او را همسرش معرفی کرده بود لحظه ای از مغازه خارج و پس از مدت کوتاهی دوباره به داخل مغازه بازگشت که ناگهان قمه بزرگی را از زیر لباس خارج و روی صورت من کشید . آنها پس از سرقت وجوه نقد داخل مغازه به سرعت از مغازه خارج و با پراید پارک شده در مقابل مغازه از محل فرار کردند.

انهدام شبکه بزرگ زورگیری و شرارت در پایتخت
سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: از زمان دستگیری اعضای این گروه از سارقان زورگیر شاهد کاهش چشمگیری در وقوع سرقت های خشن در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در مناطق خانی آباد ، نازی آباد ، شهرک ولی عصر، محدوده میدان میوه و تره بار مرکزی تهران , مهرآباد جنوبی و ... بوده ایم که بر اساس اعترافات متهمان ، اعضای این گروه از سارقان زورگیر علاوه بر این مناطق در دیگر مناطق مختلف شهر تهران از جمله آزادی ، میدان کتاب ، خیابان شریعتی، خیابان بهار جنوبی، خیابان انقلاب، آریاشهر، بهارستان و ... نیز ارتکاب جرایم مشابه داشته اند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان این خبر گفت : با توجه به سوابق متعدد متهمان پرونده در ارتکاب جرایم مختلف، اعترافات صریح متهمان به ویژه سرکرده گروه به دهها فقره زورگیری در سطح شهر تهران، شناسایی دهها مالباخته و احتمال افزایش دیگر جرایم ارتکابی از سوی متهمان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی مقام قضایی صادر شده است. به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 

ترس‌های مادرانه یک قربانی اسیدپاشی/حضانت فرزندم را نگیرید
با اینکه سه سال از زمان اسیدپاشیش می‌گذرد؛ اما می‌گوید که 9 ماه است درمان را کنار گذاشته چرا که هزینه کمرشکن درمان، طاقت خانواده‌اش را خم کرده و با اینکه چشمانش نمی‌بیند اما تنها دغدغه‌ این روزهایش آرین هشت ساله‌ای است که نگران است که او را به خانواده پدریش بدهند.
شامگاه یازدهم شهریورماه سال ‌89 مردم یکی از محلات شهررضا در استان اصفهان از صدای جیغ و فریاد زنی جوان از خواب بیدار شدند، همسایه‌ها با حضور در کوچه با پیکر سوخته زن جوانی روبرو شدند که دستان خود را روی صورت و چشمهایش گذاشته بود و فریاد می‌زد: سوختم، سوختم.
معصومه در تشریح جزئیات این حادثه به ایسنا گفت: پنج سال پیش بعد از شش سال زندگی مشترک به دلیل آزار و اذیت‌ و روابط نامشروع همسرم از او جدا شدم و بعد از جدایی به همراه آرین- پسرم- و در کنار والدینم به زندگی ادامه دادم.
وی با بیان اینکه همسرش بعد از جدایی به موادمخدر روی آورد، گفت: حسین علی- پدرهمسرم- فکر می‌کرد من باعث اعتیاد و مشکلات عصبی پسرش شده‌ام و چندین بار به من گفت باید به زندگی او برگردم اما بدرفتاری‌های شوهرم در دورانی که با او زندگی می‌کردم آنقدر زیاد بود که نتوانستم وی را ببخشم.
به گفته وی، براساس حکم دادگاه پدربزرگ آرین می‌توانست هر دو هفته یکبار وی را به گردش ببرد، اما سه سال پبش حسین علی درخواست کرد که بیشتر از هفته‌ای دو بار آرین را ببیند. در دیدارهایی که هراز چندگاهی با پدرشوهر سابقم داشتم اصرار به بازگشت من داشت اما من درخواست‌های وی را مبنی بر ادامه زندگی با پسر معتادش قبول نمی‌کردم.
وی در مورد روز حادثه با بیان اینکه آن روز به اصرار پسر و پدرشوهرش به یکی از پارک‌های شهررضا رفته گفت: وقتی ساعت 11 شب به خانه رسیدیم آرین در بغلم خوابیده بود. حسین علی با بیان اینکه برای آرین هدیه‌ای تهیه کرده از من خواست تا کودکم را به داخل خانه ببرم و حتی برای آن که اعتمادم را جلب کند دو بسته هدیه کادوپیچ شده را که در صندوق عقب خودرواش بود به من نشان داد.
این قربانی اسیدپاشی افزود: هنگامی که به نزد حسین علی برای گرفتن هدیه‌ آرین آمدم گفت که چشمهایت را ببند چرا که برای تو نیز هدیه‌ای تهیه کرده‌ام و می‌خواهم ذوق‌زده‌ات کنم.
به گفته معصومه هنگامی که وی چشمهایش را برای گرفتن هدیه از حسین علی بسته بود وی، اسیدی را که از قبل تهیه کرده بود، روی صورت وی می‌پاشد.
در حالی که به شدت می‌سوختم همسایه‌ها شاهد ماجرا، به دست و صورتم آب پاشیدند و توسط آنان به بیمارستان منتقل شدم.
این قربانی کینه‌ورزی افزود: بر اساس نظر پزشک معالج چشم چپم از بین رفته و از آنجای که تا زمانی که پلک سمت راستم آمادگی عمل پیدا نکند نمی‌توان چشم راستم را عمل کنند، تاکنون چهار عمل روی پلک چشم راستم انجام شده است.
معصومه با بیان اینکه حسین علی به مدت دو ماه در بازداشت موقت بود گفت: پس از مدتی متوجه شدیم پدر شوهرسابقم با وثیقه 50 میلیون تومانی از زندان آزاد شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون دو بار برای تشخیص میزان جراحات چشم و صورت به پزشکی قانونی مراجعه کرده گفت: حسین علی در اعترافات خود با بیان اینکه دارای مشکلات مغزی و اعصاب است عنوان کرد که در هنگام اسیدپاشی دچار جنون آنی شده است.
این قربانی اسیدپاشی در مورد رابطه خود با پسرش با بیان اینکه آرین کینه‌ای از خانواده پدری خود به دل گرفته است گفت: بنا به توصیه دوستان قرار است وی را پیش یک مشاور کودکان ببریم.
معصومه با بیان اینکه تا مدت‌ها پسرش تحت تاثیر فریادهای شب حادثه از خواب بیدار می‌شد گفت: بنا به درخواست من والدین و اطرافیانم تا مدت‌ها پسرم را به دیدن من نمی‌آوردند. چرا که وی از ماسک روی صورت من به شدت می‌ترسید و وحشت داشت.
وی با بیان اینکه پدر همسرسابقش چندین بار اقوام‌اش را برای جلب رضایت فرستاده است گفت: آنان مدعی هستند این اتفاق ناخواسته بوده و درخواست رضایت دارند.
معصومه با بیان اینکه هزینه درمان وی بسیار سنگین است گفت: پول یکی از مشکلات من برای ادامه مسیر درمان است.
وی با بیان اینکه پدرشوهرش با وثیقه 50 میلیون تومانی تا اواخر مهرماه ‌آزاد بود،‌ گفت: دورادور مرا تهدید می‌کردند و این تهدیدها به گوش من می‌رسید به گونه‌ای که مجبور شدم از اصفهان به مکان نامشخصی منتقل شوم و زندگی کنم.
معصومه می‌گوید دادگاه حکم قصاص برای پدرشوهرش در نظر گرفته اما پدرشوهرش به دلیل درصدهای غیرواقعی پزشکی قانونی به حکم دادگاه اعتراض کرده چرا که پزشکی قانونی تنها 25 درصد سوختگی صورت او را تخمین زده‌اند و برای آسیب پلک‌ها و مژه‌ها درصدی را قائل نشدند به همین دلیل او نیز به حکم دادگاه اعتراض کرده است.
این قربانی اسیدپاشی می‌گوید که بر اساس قانون تا پایان هفت سالگی پسر هشت ساله‌اش،‌ آرین باید با او زندگی می‌کرد اما این روزها نگران پسرش است چرا که طبق قانون باید به خانواده شوهری داده شود که او را با اسید سوزانده‌اند که این مساله سبب شده آرین روز خوش در زندگی‌اش نداشته باشد.
وی با بیان اینکه مدتی قبل برای چند عمل جراحی به خارج از کشور سفر کرده بود اما توفیقی کسب نشد گفت: از 9 ماه پیش کلیه درمان‌ها را به دلیل مخارج سنگین پزشکی قطع کردم و این روزها به جای فکر به درمان به سرنوشت پسر هشت ساله‌ام فکر می‌کنم.
او با اشاره به ملاقاتش با مسئولان دولت قبل از جمله بقایی می‌گوید: من تقاضای بیمه،‌ مستمری ماهیانه و پرداخت هزینه درمان داشتم اما هیچ کدام از این مسائل عملی نشد با این حال از قوه قضاییه می‌خواهم که رسیدگی سریع به پرونده‌های اسیدپاشی داشته باشند نه اینکه سالی یک بار یک دادگاه برگزار شود و بعد به دلیل نقص مدارک به تعویق بیفتد.
وی با بیان اینکه مسئولان باید به فکر تنبیه بازدارنده‌ای برای اسیدپاشان باشند،‌ مدعی شد که قصاصی که اجرا نمی‌شود برای اسیدپاشان بازدارنده نیست و این در حالی است که شاهدیم متهمان با یک وثیقه بیرون می‌آیند و راحت زندگی می‌کنند.
معصومه بارها در مصاحبه‌اش عنوان کرد که قید درمان خود را زده است تا این روزها تنها دغدغه‌اش آرین هشت ساله‌ای است که نگران زندگی با خانواده پدری اوست.

 

دستگیری قاتل فراری در استهبان
با تلاش ماموران پلیس آگاهی شهرستان استهبان استان فارس فردی که عمه خود را به قتل رسانده و متواری شده بود، دستگیر شد.
به گزارش مهر، سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان استهبان با اعلام این خبر گفت: در مهر ماه سال جاری فردی به علت اختلافات خانوادگی عمه خود را در باغ انجیر به قتل رسانده و سپس به سمت کوه های اطراف متواری می شود.
سرهنگ محمدعلی فرهادی افزود: بلافاصله موضوع شناسایی و دستگیری این قاتل فراری به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
پس از انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی و تلاش های شبانه روزی، ماموران مخفیگاه این قاتل را مورد شناسایی قرار داده و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
سرهنگ فرهادی با بیان اینکه یک قبضه کلت کمری جنگی از این قاتل کشف شد افزود: تحقیقات بیشتر پلیس در این مورد همچنان ادامه دارد.

 

مرد جوان قربانی نصیحت کردن پسر مزاحم شد/ دستگیری قاتل کمتر از 3 ساعت
مرد جوان زمانی که پسر مزاحم را نصیحت می کرد تصور نمی کرد با ضربه های چاقوی او به قتل برسد. عامل جنایت سه ساعت پس از ارتکاب قتل از سوی کارآگاهان پلیس شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش مهر، ساعت 11 روز سه شنبه 28 آبان ماه امسال مرد کشاورزی در تماس با پلیس از کشف جسد مرد ناشناسی در منطقه ییلاقی مازندران خبر داد.
در ادامه تیمی از کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی راهی محل حادثه در حوالی روستای تلوک شدند.
مردم کشاورز خود را به ماموران رساند و مدعی شد جسد مرد ناشناس در حالی که گلوله ای به بدنش اصابت کرده در پژو پارس رها شده است.
تیم جنایی با کمک شاهد ماجرا راهی محل پارک خودرو شده و در بررسی های اولیه دریافتند جسد متعلق به مردی حدوداً 35 ساله می باشد که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است. خونریزی شدید مقتول باعث شده بود مرد کشاورز تصور کند او با شلیک گلوله به قتل رسیده است.
ماموران در نخستین گام با بررسی خودرو موفق به شناسایی هویت مقتول به نام فاتح شدند. همچنین پلاک خودروی او نشان می داد او ساکن استان دیگری بوده و پس از آمدن به مازندران قربانی این جنایت شده است.
با شناسایی هویت مقتول کارآگاهان با خانواده او تماس گرفته و متوجه شدند فاتح اهل سنندج بوده و دو روز قبل برای انجام کارهای اداری به مازندران آمده بود.
کارشناسان بررسی صحنه جرم در بازرسی دقیق خودرو یک سفته پیدا کردن که بر روی آن اسم زنی به نام نیلوفر نوشته شده بود. با کشف این سرنخ هویت فرد مورد نظر در سیستم جامع پلیس مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد او اهل ساری می باشد.
بلافاصله تیمی از کارآگاهان راهی خانه نیلوفر شده و متوجه شدند او به شهر دیگری سفر کرده است که در ادامه دختر 20 ساله در خانه یکی از اقوامش شناسایی و تحت بازجویی قرار گرفت.
نیلوفر در بازجویی ها گفت: مقتول از آشنایان خانوادگی ما می باشد که دو روز قبل به خانه مان آمد. روز حادثه من موضوع مزاحمت های پسر جوانی به نام پویا را با فاتح در میان گذاشتم و قرار شد مقتول با پویا صحبت کند. بعد از این ملاقات دیگر خبری از فاتح نشد و من تصور می کردم او به شهر خود رفته است.
سرهنگ محمد عظیمی، رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در این باره گفت: 3 ساعت پس از کشف جسد هویت تنها مظنون این جنایت شناسایی و او پس از دستگیری به اداره آگاهی منتقل شد.
پویا در بازجویی های اولیه منکر هر گونه قتلی شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: روز حادثه فاتح با من تماس گرفت و خواست قراری با همدیگر داشته باشیم. وقتی سوار ماشینش شدم او شروع به نصیحت من کرد. در یک لحظه کنترلم را از دست داده و با چاقویی که همراه داشتم 10 ضربه به بدنش وارد کردم بعد هم جسد را در همان حال رها کرده و به خانه بازگشتم.
با اعترافات متهم خانه وی مورد بازرسی قرار گرفت که پول های متعلق به مقتول در حالی که خون آلود بود در آنجا کشف شد. متهم به قتل پس از اعتراف به این جنایت به محل کشف جسد منتقل شد تا صحنه قتل را بازسازی کند.

 

عامل مرگ قهرمان وزنه‌برداری خود را تسلیم پلیس کرد
سرهنگ اصلانی‌فر، فرمانده انتظامی شهرستان مشگین‌شهر به فارس گفت: در کمتر‌ از 24 ساعت، عامل مرگ قهرمان وزنه‌برداری آسیا خود را تسلیم پلیس کرد.
بعد‌ از کشته شدن غلامرضا دولت‌آبادی- قهرمان وزنه‌برداری آسیا- طی یک حادثه رانندگی در مشگین‌شهر مامورین انتظامی با آغاز تحقیقات گسترده و با تنگ کردن عرصه برای راننده فراری، وی در کمتر از 24 ساعت مجبور به معرفی خود به مامورین انتظامی شد.
این مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وی به جرم خود اقرار کرده است، گفت: این موضوع طبیعی است که وی بگوید به صورت عمدی این فرد را زیر نگرفته‌ام، اما به این موضوع اقرار کرده و گفته است که در حالت غیرطبیعی دست به این کار زده‌ام.
در این رابطه پرونده تکمیل و خاطی برای بررسی‌های بیشتر تحویل مراجع قضایی داده شد.
همچنین در خبری که توسط معاونت ارشاد و اطلاع‌رسانی پلیس اعلام شد، آمده است: در این راستا و با تلاش شبانه‌روزی پلیس راننده خاطی و پا به فرار گذاشته شناسایی و با اعتراف به کشتن این فرد به مراجع قضایی ارجاع داده شد تا پرونده مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.
در این حادثه که دو روز پیش در مشگین‌شهر اتفاق افتاد، بعد از تصادف خودروی عبوری پژو 405 با خودروی این متوفی درگیری لفظی میان وی و راننده پژو که حالت عادی نداشته است، رخ می‌دهد.
این ورزشکار و قهرمان پیشکسوت که خواهان بررسی صحنه توسط افسر پلیس راهور بوده با مقاومت و تهدید به زیر گرفتن با خودرو توسط راننده پژو 405 مواجه می‌شود.
در ادامه ماجرا و این کشمکش‌ها راننده پژو 405 سوار بر خودروی خود شده و با زیر گرفتن این قهرمان‌ وزنه‌برداری آسیا از محل متواری می‌شود که متاسفانه این ورزشکار به دلیل شدت جراحات وارده به سر و گردن ،جان خود را از دست می‌دهد.

 

قدیمی بودن سیم کشی دلیل برق گرفتگی دانشجو/ نوشداروی دانشگاه تهران بعد از مرگ
رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج دلیل اصلی وقوع حادثه برق گرفتگی دانشجوی پسر این پردیس را که منجر به فوت وی شد قدیمی بودن سیستم سیم کشی عنوان کرد.
به گزارش مهر، چهارشنبه شب یکی از دانشجویان پسر خوابگاه پردیس دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران در کرج بر اثر برق گرفتگی در محوطه خوابگاه درگذشت.رئیس پردیس علت وقوع حادثه را قدیمی بودن سیستم سیم کشی عنوان کرد.
دکتر محمد جعفری گفت: چهارشنبه شب، کوروش صوفیه دانشجوی کارشناسی ارشد دام پردیس کشاورزی و منابع طبیعی پردیس کرج دانشگاه تهران که در حال رفتن به خوابگاه دانشگاه بوده وقتی قصد رد شدن از بین دو تیر چراغ برق داخل محوطه را داشته با سیم مفتولی که بین دو تیرکشیده شده برخورد کرده و با توجه به قدیمی بودن سیم کشی ها، بارندگی شدید و وجود اتصالی دچار برق گرفتگی شده و متاسفانه فوت کرد.
وی دلیل اصلی وقوع این حادثه را قدیمی بودن سیستم سیم کشی‌ها عنوان کرد و افزود: قدمت این پردیس به 50 الی 60 سال بازمی گردد و سیم کشی ها نیز قدیمی است که منجر به این حادثه شده است.
رئیس پردیس کرج دانشگاه تهران افزود: برای جلوگیری از حادثه های بعدی تمام سیم کشی برق آزمایشگاه‌ها، خوابگاه‌ها، محوطه پردیس مورد بازبینی قرار می گیرد تا اگر مشکلی وجود دارد رفع شود.
به خواست خانواده دانشجوی فوت شده وی به شهر خود سنندج منتقل شده و مراسم تشیع جنازه وی امروز برگزار شد.
گفتنی است دانشجویان با انتقاد از مسئولین خوابگاه دانشکده کشاورزی در کنترل موضوع و وجود نقص در سیستم برق کشی دانشگاه اعتراضاتی را صورت داده و در تجمعی یاد این دانشجو را گرامی داشتند.

 

دانشجوی حادثه دیده دانشگاه تهران از بیمارستان مرخص شد
معاون دانشجویی دانشگاه تهران از ترخیص دانشجوی حادثه دیده این دانشگاه از بیمارستان خبر داد و گفت: حال عمومی این دانشجو رضایت بخش بوده و خوب است.
دکترعلی رضا وجهی درباره آخرین وضعیت ماریه جعفری دانشجوی حادثه دیده دانشگاه تهران به مهر گفت: ماریه جعفری دانشجوی حادثه دیده دانشگاه تهران هفته جاری از بیمارستان مرخص شد.
وی حال عمومی این دانشجو را خوب توصیف کرد و ادامه داد: درحال حاضر ماریه جعفری به همراه خانواده خود در آپارتمانی که دانشگاه در اختیار وی قرار داده مستقر است.
آپارتمان محل استقرار این دانشجوی حادثه دیده دانشگاه تهران از نظر بهداشتی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و سعی شده تمام موارد بهداشتی رعایت شود و آپارتمان مذکور به لوازم مورد نیاز وی از جمله تخت مواج تجهیز خواهد شد.
مقررشده بود برای تعویض پانسمان هر دو روز یک بار وی با آمبولانس دانشگاه به بیمارستان منتقل شود که تسهیلاتی فراهم شد که به جای مراجعه وی به بیمارستان تعویض پانسمان وی درخانه انجام گیرد.
همچنین وی مرخصی تحصیلی بدون سنوات می گیرد تا در کمیسیون موارد خاص دانشگاه بررسی و در صورت امکان با آن موافقت شود.
معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره هزینه های درمانی گفت: هزینه‌های درمانی را بیمه پرداخت خواهد کرد اما با توجه به این مساله که زمان پرداخت هزینه‌ها توسط بیمه به موقع نخواهد بود برای همین تمام هزینه ها توسط دانشگاه پرداخت می شود تا زمانی که بیمه هزینه ها را پرداخت کند.
وجهی درباره مقصر این تصادف نیز گفت: راننده اتوبوس که این حادثه را به وجود آورده کارمند دانشگاه نیست پیمانکاری است که دانشگاه با وی قرار دارد در هر تصادفی بیشتر راننده مقصر است اما اینکه چند درصد راننده و یا دانشجو مقصر بوده اند را باید پلیس مشخص کند.
روز دوم مهرماه، ماریه جعفری دانشجوی بوکانی که در رشته الهیات مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران تحصیل می کند، از سرویس دانشگاه پیاده می شود. درب عقب اتوبوس دچار اشکال فنی بود و فقط یکی از درها باز می شد، به محض پیاده شدن ماریه، در بسته می شود و چادر او لای درب اتوبوس گیر می کند و اتوبوس از روی پای وی رد می شود.

 

45282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    43 0
    ای خدااا کی میشه ایرانیان از شر این اراذل اوباش نجات پیدا کنند:(!
    • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      9 0
      وقتي اين ها رو اعدام كنند،من نمي دونم مگه تعريف مفسد في العرض در قانون مجازات اسلامي چيزي به جز اين را مي گويد
  • بی نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    26 0
    اين جريان اعدام زور گير ها منتفي شد؟؟
  • بی نام A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    23 2
    زورگیری مساوی اعدام مواد مخدر به هر میزان مساوی اعدام
  • هادی IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    68 23
    همه اون زورگیرها رو باید اعدام کنند.
    • حسین A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
      31 0
      جالب اینجاست که اکثرشونم سابقه دارن و باز ازاد شدن.من نمیدونم مصامحه با این اوباشا تا کی ادامه داره.
    • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
      16 0
      هادي جان فعلا دارند زور گير ها را ريشه يابي مي كنند واسه همينه كه اعدام نميشند مي رند زندان و بهعد دوباره آزاد ميشند مياند دوباره از كردم زورگيري مي كنند
    • محمد A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
      18 0
      پليس دستگير مي كنه قوه قضايه 2 روز بعد عفو مي زنه دوباره ول ميشن تو خيابون مي افتن جونه زنو بچه مردم. همه اين حروم زاده ها رو بايد اعدام يا قطع دست كرد بلكه جمع شه اين كثافت كاري. نمي شه ما روزي 12 ساعت كار كنيم برا يه لقمه نون بعد يك معتاد بي سر و پا ازمون بدزده بره مواد بكشه. تا يكي رو هم اعدام مي كنن 4 تا روشن فكر!!! ميان ... نكنيد !! ترويج خشونته !!!!!!
    • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      16 0
      ماده 277 قانون مجازات اسلامی می گوید:" محاربه عبارت است از کشیدن سلاح به قصد جان ، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد." خب مگه اين آقايون و خانم ها به ا سلاح به جان و مال وناموس مردم تعرض نكردند؟
    • بی نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
      11 0
      سلام هادی جان باتو موافقم . اگر چند تا از این ارازل اعدام بشن یا دستشون قطع بشه بقیه ارازل و اوباش شاید خودشون جمع کنن
    • علیرضا A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      4 0
      آحه پدر ظامرزیده وقتی هم که اعدام میکنند میگید چرا فقط اعدام میکنند و ریشه یابی نمیشه! الان جوگیرین فردا که اشکای جناب اسید پاش رو پای چوبه دار ببینید میگید: البته واسه هر جرمی اعدام نباید کرد و ... مگه زورگیرایی که فیلمشون پخش شد رو هی پای تصویرشون ننوشنید اعدام کنید فلان کنید بعد که اعدام کردند هی گفتید ریشه یابی و ... گویا بعضی ها تعادل روانی ندارند! تکلیفو روشن کنید: یا برخورد قاطع یا تسامح کدومش؟ بدور از احساسات پاسخ بدید!
  • بی نام A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    37 11
    هرکی از ننش قهر میکنه میاد تهران هزارجور فساد انجام میده،بعد به اسم تهرانیا تموم میشه
  • شاهرخ IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    26 1
    خدا وکیلی این همه مدارا برای چیه؟ این متهمان زورگیری تاکی باید مزاحم مردم باشند ؟ اینها مریض و بیمار انجام جرم اونهم به هر قیمتی هستند .... حالا هی بگیرین بعد از یه مدت ول کنین .
  • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    38 3
    دشمن اصلی ما اسراییل است باید به انها فحش داد امنیت مردم زیاد مهم نیست ناموس مردم مورد ازار باشد اشکالی ندارد .دشمن دشمن دشمن
  • بی نام IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    8 0
    قیافه ها همه درب و داغون!
  • ناشناس IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    5 3
    اینا لاتای تهرونن داداش!!!! باید بشون افتخار کنین!!!!
  • بهمن IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    8 0
    اکثر این زورگیریها بخاطر مشکلات اقتصادی و خانواده های ازهم پاشیده است ولی باتوجه به مهم بودن امنیت ؛ باید به شدیدترین وجه ممکن با آنها برخورد کرد .
    • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      1 0
      یادتان باشد که همه مشکل اقتصادی دارند، شاید بعضی ها بیشتر از این زورگیرها. ولی بار مشکلاتشان را روی دوش بقیه نمی اندازند.
  • بی نام IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    6 1
    من فكر مي كنم ميوه اي كه كرم زده شده بايد دور انداخته بشه اين جانورها اراذل و اوباش ، دزد ها ، اسيد پاش ها و... با يد از جامعه دور بشن يا حتي سريعا" اعدام بشن چون ديگه به درد نمي خورن و وجودشون آفت است راستي هيچ فكر كردي ميكرب براي رشد نياز به محيط كشت مناسب داره كي اين محيط كشت مناسب را براي پرورش اين ميكرب ها درست كرده؟
    • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
      1 0
      یا لااقل اگر نمی توانیم دور بیندازیمشان، برای حقوق بشری ها پستشان کنیم که دائم دم از دفاع از آن ها می زنند. لابد محیط کشت مناسبی برایشان دارند تا بیش از پیش شکوفا شوند وگرنه این اندازه سنگشان را به سینه نمی زدند.
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    1 0
    اسیدپاشی در حد اسلحه کشی رعب و وحشت دارد منتها از نوع بدوی اش! چرا مجازات سنگین برای اسیدپاش ها که بیشتر از قمه کش ها و چاقوکش ها موجب رنجش جامعه می شوند، تعیین نمی شود تا افراد مستعد این جرم، دور این جرم را خط بکشند؟!
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    2 0
    واقعا جای تبریک به پزشکی قانونی و دادگاه ها دارد. همه مجرمان اسیدپاشی و قتل، دچار "جنون آنی" هستند و با قرار وثیقه آزاد می شوند تا به تهدیدهایشان ادامه دهند و حال مردم را به هم بزنند! فتبارک الله!
  • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    1 0
    از قوانین که بخار بازدارندگی بلند نمی شود؛ زندان ها هم که جا ندارند و مجبور هستند با یک قرار وثیقه که با توجه به نرخ تورم، پوج می شود، مجرمان و اسیدپاش ها را ول کنند تابا تمامی محاسنشان به آغوش جامعه بازگردند؛ نماینده ها هم درگیر تصویب قانون ازدواج با فرزندخوانده هستند. به نظر می رسد با این شرایط، در نهایت بازماندگان قربانیان اسیدپاشی خودشان باید دست به کار شوند و جزای ظلمی که در حقشان شده را بگیرند.