مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز پنجشنبه 30 آبان 1392

کشف جسد جوان عکاس در خانه اش ماموران پلیس پایتخت را در برابر معمایی پیچیده قرار داد.
به گزارش مهر، شامگاه سه شنبه 28 آبان امسال دختر جوانی در تماس با پلیس از قتل برادرش خبر داد. در ادامه تیمی از ماموران همراه بازپرس ویژه قتل در محل جنایت در خیابان مجاهدین اسلام حاضر شدند.
تیم جنایی با جسد ستار 27 ساله در حالی که لباسی به دور گردنش گره زده شده بود روبرو شدند.
خواهر مقتول که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود در بازجویی ها گفت: من و برادرم به تنهایی در این خانه زندگی می کردیم. من در یک شرکت مشغول به کار بودم و برادرم نیز عکاسی می کرد. امروز ساعت 5 بعدازظهر با برادرم تماس گرفتم که او با حالتی مضطرب گفت که در خانه حضور دارد . وقتی علت اضطرابش را پرسیدم ادعا کرد میهمان دارد و حالش خوب است. ساعت 7 بعدازظهر به خانه آمده و با جسد برادرم روبرو شدم.
بررسی صحنه جنایت نشان می داد عامل یا عاملان قتل با مقتول آشنایی داشته و بدون هیچ مقاومتی وارد خانه شده بودند. از سوی دیگر به هم ریختگی وسایل خانه و سرقت نشدن اشیاء با قیمت نشان می داد قاتلین در جستجوی وسیله ای در خانه بودند. از سوی دیگر پزشکی قانونی پس از معاینه جسد علت مرگ را خفگی اعلام کرد.
پس از تحقیقات مقدماتی جسد با دستور قاضی جمشیدی، بازپرس ویژه قتل تهران به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از ماموران تجسس برای شناسایی هویت عاملین این جنایت و انگیزه آنها از قتل را آغاز کردند.

حریق ساختمان 12 طبقه در صادقیه
یک مجتمع تجاری - اداری 12 طبقه ظهر امروز پنجشنبه در ضلع جنوب غربی فلکه دوم صادقیه دچار حریق شد.
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در این باره به ایسنا گفت: وقوع یک مورد حادثه حریق در ساعت 13:11 ظهر امروز پنجشنبه به سامانه 125 اطلاع داده شد.
وی با بیان اینکه به دنبال اطلاع این حادثه ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های 77، 10، 102 و نجات سه را به همراه بالابر و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام کرد، افزود: محل حادثه یک ساختمان 12 طبقه تجاری - اداری به همراه سه طبقه زیرزمین در ضلع جنوب غربی فلکه دوم صادقیه بود.
پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که در طبقه منفی سه این ساختمان تعداد زیادی ضایعات کارتنی، مقوا و چندین جعبه قرار گرفته که کاملاً شعله‌ور شده و شعله‌های آتش در حال سرایت به اتاقک سرایداری است.
ملکی با بیان اینکه تعدادی از حاضران در ساختمان نیز در طبقات فوقانی دچار ترس شده و در میان دود محبوس شده بودند، خاطرنشان کرد: آتش نشانان با تقسیم‌شدن به دو گروه عملیات اطفای حریق و نجات افراد محبوس را آغاز کردند.
یک گروه از آتش نشانان با مراجعه به طبقات 10 تن از افراد حاضر در این مجتمع تجاری اداری را خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند که آنان به شکل سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.
گروهی دیگر نیز همزمان شعله‌های آتش در پارکینگ را مهار و از سرایت آن به اتاقک سرایداری جلوگیری کردند.
آتش‌نشانان در ساعت 14:15 پس از اطفای کامل حریق، لکه‌گیری و تخلیه دود به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.
علت این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در دست بررسی است.
محل حادثه یک ساختمان تجاری اداری در جنوب غرب فلکه دوم صادقیه بود که در طبقات زیرین آن پاساژی به نام طلا واقع شده است.

توقیف پژو پارس با 47 میلیون ریال جریمه
پژو پارس با 47 میلیون ریال جریمه و 118 مورد تخلف در نیشابور توقیف شد.
سرهنگ حسینی، سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان نیشابور به واحد مرکزی خبر گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در حین اعمال قانون پژو پارس متوجه شدند این خودرو تاکنون 47 میلیون و 110 هزار ریال جریمه پرداخت نشده دارد.
در بررسی ها مشخص شد راننده پژو پارس دارای 118 تخلف راهنمایی و رانندگی در حوزه درون شهری و برون شهری بوده و بیشترین تخلفاتش مربوط به سرعت غیر مجاز و عدم استفاده از کمربند و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است.

حریق کارگاه تولیدی موزاییک تبریز را در کام خود کشید
کارگاه تولیدی موزاییک سازی واقع در اول ورودی مرزداران تبریز طعمه حریق شد.
به گزارش مهر، حریق درکارگاه موزائیک سازی واقع در اول ورودی مرزداران به ستاد عملیاتی سازمان اطلاع داده شد که بلافاصله گروه حریق ایستگاه شماره ۹ میدان بسیج به محل اعزام شدند.
قالب های پلاستیکی موجود در کارگاه طعمه حریق شده و شعله های آتش در حال سرایت به اماکن مجــاور بود و با توجه به بسته بودن در کارگاه، آتش نشانان با استفاده از تجهیزات موجود در کارگاه را باز کرده و در یک واکنش سریع حریق را به محاصره خود درآورده، در کوتاهترین زمان ممکن حریق را خاموش و از گسترش و سرایت به دیگر نقاط آن جلوگیری کرده و ایمن سازی محیط را بعمل آوردند.

یک تن و 350 کیلوگرم مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف یک تن و 350 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان طی 48 ساعت گذشته خبر داد.
به گزارش مهر، سردار خلیل واعظی در جمع خبرنگاران گفت: از مجموع مواد مخدر مکشوفه 765 کیلو گرم مرفین، 582 کیلوگرم تریاک و 3 کیلوگرم کراک بوده است.
وی با بیان اینکه این مواد طی هفت مرحله عملیات کشف شده است، افزود: در این عملیات ها تعداد 15 خودرو و 20 گوشی تلفن همراه توقیف شده است.
در این عملیات ها تعداد 20 نفر قاچاقچی دستگیر شده و به مقامات قضایی تحویل شده اند.
سردار واعظی از متلاشی شدن هفت باند بزرگ توزیع مواد مخدر صنعتی و غیر صنعتی در استان خبر داد و گفت: این باندها بیشتر در ورودی استان بوده است.
وی مجموع کشفیات استان از ابتدای امسال را 20 تن اعلام کرد و افزود: این میزان کشفیات نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

دستگیری مردی که پنجره‌های یک شرکت را دزدید!
سرهنگ محمود قاسمی، فرمانده انتظامی شهرستان شفت از دستگیری سارق 33 عدد پنجره آلومینیوم شرکتی در این شهرستان خبر داد و به ایسنا گفت: در پی اعلام سرقت 33 عدد پنجره آلومینیوم شرکتی در این شهرستان، اکیپ‌های عملیاتی پلیس رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
اکیپ‌های عملیاتی پلیس با تحقیقات خود به فردی در این راستا مشکوک شده و در تحقیقات مطمئن شدند که وی اقدام به فروش پنجره‌های سرقتی به یک ضایعات فروشی کرده است.
وی با بیان اینکه ماموران انتظامی با کسب مجوز از مقام قضایی از این ضایعات فروشی بازدید کردند، افزود: ماموران در بازدید از این مکان همه پنجره‌های سرقتی را کشف کرده و سارق و صاحب ضایعات فروشی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان شفت با بیان اینکه تحقیقات پلیس در این پرونده ادامه دارد، گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    2 0
    جالبه باز هم ستار