فیلمنامه لورفته‌ تارانتینو روی صحنه خوانده می‌شود

کوئنتین تارانتینو جلسه فیلمنامه‌خوانی وسترن «هشت نفرت‌انگیز» را کارگردانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این جلسه با همکاری فیلم ایندیپندنت 24 آوریل (چهار اردیبهشت) در بینگ تیه‌تر موزه هنر لس آنجلس برگزار می‌شود.

کوئنتین تارانتینو اوایل سال جاری میلادی، پس از لو رفتن فیلمنامه «هشت نفرت‌انگیز» که قرار بود پروژه بعدی‌اش باشد، تصمیم گرفت دیگر روی آن کار نکند.

جاش ولش رئیس فیلم ایندیپندنت گفت: «از اینکه کوئنتین اولین جلسه فیلمنامه‌خوانی فیلمنامه‌اش را با همکاری فیلم ایندیپندنت برگزار می‌کند، هیجان‌زده هستیم.»

تارانتینو این برنامه را کارگردانی خواهد کرد. هنوز نام هیچ‌یک از اجراکنندگان برنامه اعلام نشده است. قیمت بلیت‌ جلسه فیلمنامه‌خوانی «هشت نفرت‌انگیز» 200 دلار است. این جلسه ضبط نمی‌شود.   

داستان فیلمنامه 146 صفحه‌ای تارانتینو از جایی آغاز می‌شود که بوران یک دلیجان را از مسیرش منحرف می‌کند و درباره یک گروه بی‌رحم و بی‌اعتماد به هم شامل دو جایزه‌بگیر رقیب، یک سرباز خائن و یک زندانی زن است که وسط ناکجاآباد از یک بار سر درمی‌آورند.  

تارانتینو از وبسایت گاوکر به خاطر انتشار فیلمنامه «هشت نفرت‌انگیز» شکایت و این وبسایت را به نقض قانون کپی رایت متهم کرد. قاضی جان والترز 14 آوریل به شکایت تارانتینو رسیدگی می‌کند. تاریخ برگزاری دادگاه 27 ژانویه 2015 است.

تارانتینو ژانویه گذشته پس از انتشار غیرقانونی فیلمنامه‌اش به وبسایت ددلاین گفت: « «خیلی، خیلی افسرده‌ام‌. فیلمنامه‌ای را تمام کرده بودم، نسخه اول آن را. و قرار بود زمستان بعد آن را کارگردانی کنم، یعنی یک سال دیگر. فیلمنامه را به شش نفر دادم و ظاهرا الان فیلمنامه لو رفته است.»

تارانتینو سال 1994 با «داستان عامه‌پسند» به شهرت زیادی دست یافت. فیلم او در هفت بخش شامل بهترین فیلم و کارگردان نامزد اسکار شد و تارانتینو و همکار فیلمنامه‌نویس‌اش راجر ایواری به خاطر آن اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را دریافت کردند. این فیلم همچنین برنده جایزه نخل طلای کن شد. تارانتینو با «جانگو آزاد شده» هم جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را برد.

«سگدانی»، «بیل را بکش: جلد 1»، «بیل را بکش: جلد 2» و «گرایندهاوس» از دیگر ساخته‌های اوست.

فیلم ایندیپندنت، برگزارکننده جلسه فیلمنامه‌خوانی «هشت نفرت‌انگیز» یک سازمان غیرانتفاعی است که از فیلم‌های مستقل می‌کند. این سازمان بانی جوایز اسپیریت همین طور جشنواره فیلم لس آنجلس است.

ورایتی / 3 آوریل / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    15 1
    "بوران یک دلیجان را از مسیرش منحرف می‌کند و درباره یک گروه بی‌رحم و بی‌اعتماد به هم شامل دو جایزه‌بگیر رقیب، یک سرباز خائن و یک زندانی زن است که وسط ناکجاآباد از یک بار سر درمی‌آورند." همین دو خط مثل جواهر داره میدرخشه