کارگردان و فیلمنامه‌نویس برنده اسکار در یک برنامه تلویزیونی به نکاتی درباره فیلم بعدی خود اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کوئنتین تارانتینو سه‌شنبه با حضور در برنامه تلویزیونی «تونایت شو» به جی لنو مجری برنامه، گفت: «تا پیش از این علنی به این موضوع اشاره نکرده بودم، اما فیلم بعدی من باز هم یک وسترن است.»

او افزود فیلم جدیدش دنباله وسترن «جانگو آزاد شده» نیست؛ فیلمی که پارسال دومین جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را برایش به همراه داشت.

تارانتینو گفت: «با «جانگو آزاد شده» خیلی تفریح کردم. آن‌قدر عاشق فیلم‌های وسترن هستم که بعد از آن فیلم به خودم گفتم بیا یک فیلم دیگر در این حوزه بساز و این کاری است که انجام خواهم داد.»

او همچنین به لنو گفت عادت‌هایش در نوشتن حول و حوش سال 2009 که روی «لعنتی‌های بی‌آبرو» کار می‌کرد، تغییر کرد. تارانتینو تا قبل آن عادت داشت صبح‌ها در اماکن عمومی بنویسد و بعد به خانه برود و تمام شب به کار خود ادامه بدهد.

تارانتینو به لنو گفت: «وقتی فیلمنامه «لعنتی‌های بی‌آبرو» را می‌نوشتم، شیوه کاری‌ام را عوض کردم. از ساعت 10 صبح نوشتن را در خانه شروع می‌کردم و تا ساعت‌های پنج، شش یا هفت ادامه می‌دادم.»

پس از آن تارانتینو در استخر خود شنا می‌کرد و به این فکر می‌کرد با ادامه فیلمنامه‌اش چه کار کند.  

او گفت: «در استخر می‌مانم و به فیلمنامه فکر می‌کنم و همه این ایده‌ها به ذهنم می‌رسم. بعد از استخر بیرون می‌آیم و نکاتی را که به ذهنم رسیده یادداشت می‌کنم، اما همان روز روی این نکات کار نمی‌کنم، بلکه فردای آن روز کار را از سرمی‌گیرم.»

لنو و تارانتینو در ادامه درباره اولین حضور تارانتینو در برنامه «تونایت شو» در سال 1992 صحبت کردند، قبل از آنکه اولین فیلمش «سگ‌های انباری» اکران شود.

لنو یادآوری کرد: «درباره این پسر شنیده بودم که در یک مغازه نوارهای ویدیویی کار می‌کند و یک فیلمنامه نوشته است. به خودم گفتم بگذار او را به برنامه دعوت کنم. می‌تواند جالب باشد.»

تارانتینو درباره اولین حضور خود در برنامه لنو گفت: «خیلی خیلی برایم اهمیت داشت. باید حواستان به یک نکته باشد. این روزها کارگردان‌ها در میزگردهای تلویزیونی شرکت می‌کنند و این مسئله‌ای غیرعادی نیست، اما در 1992 قضیه این طور نبود، بخصوص درمورد یک کارگردان ناشناس.»

تارانتینو برای تبلیغ یک رمان مصور از روی «جانگو آزاد شده» تولید انتشارات دی‌سی کامیکس به برنامه «تونایت شو» آمده بود. این برنامه از شبکه ان‌بی‌سی پخش می‌شود.    

تارانتینو سال 1994 با «داستان عامه‌پسند» به شهرت زیادی دست یافت. فیلم او در هفت بخش شامل بهترین فیلم و کارگردان نامزد اسکار شد و تارانتینو و همکار فیلمنامه‌نویس‌اش راجر ایواری به خاطر آن اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را دریافت کردند. این فیلم همچنین برنده جایزه نخل طلای کن شد.

هالیوود ریپورتر / 26 نوامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    17 4
    نمیدونم چرا ی جایی ترجمه شده بود «جنگجوی آزاد شده» !
  • محمود A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    33 4
    i love you تارانتینو