شفا آنلاین نوشت:

متخصص ویروس شناسی گفت: معتادان تزریقی و افرادی که طی 20 سال اخیر آندوسکوپی انجام داده اند از آنجا که در معرض ابتلا به هپاتیت C هستند باید غربال گری شوند.
دکترحسن کیوانی ضمن بیان این مطلب گفت: این افراد قبل از آن که دچار عوارض غیرقابل جبران کبدی شوند باید با مراجعه به پزشک ودرصورت ابتلابه بیماری تحت درمان قرار گیرند.
دکتر کیوانی شیوع هپاتیت B را به دلیل واکسیناسیون در کشور حدود 2 درصد اعلام کرد و گفت: در استان های خوزستان هپاتیت B و در بلوچستان هپاتیت C از شیوع بالایی برخوردار است.
متخصص ویروس شناسی احتمال انتقال هپاتیت C از مادر به فرزند را تنها 5 درصد دانست و گفت: امکان انتقال هپاتیت B از مادر به فرزند بیشتر است.
او درباره تاثیر برخی گیاهان وداروهای سنتی دردرمان بیماری هپاتیت سی گفت: استفاده از داروهای گیاهی برای درمان این نوع هپاتیت موثر است برای نمونه از خارمریم برای بهتر کارکردن کبد استفاده می شود حال آن که خاصیت ضد ویروسی ندارد.اگر زرشک و عناب در درمان هپاتیت c موثر بود به طور قطع از آن استفاده می کردیم اما بررسی ها نشان می دهد این طور نیست.
به گفته دکتر کیوانی، تاثیر زرشک و عناب ممکن است به دلیل خواص آنتی اکسیدانی شان موجب کارکرد بهتر کبد و یا سایر اعضای بدن شود اما در درمان هپاتیت C موثر نیست.
23145

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    24 1
    خداییییییییییی من!!! میدونین که پزشکین محترم چقدر آندوسکوپی برای بیماران دادن. حالم بده! فقط همین!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    10 0
    آخ خدا من دادم !چه کار کنم ؟!حالم هم چندان خوب نیست کسی هست که جوابگو باشه که چرا باید بعد از انجام یک دستور پزشکی که ظاهرا باید موجب تشخیص درست ودرمان بشه فرد دچار مریضی آن هم هپاتیت c بشه؟!
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    14 0
    ببخشید مگه وسایل اندوسکوپی استریل نبوده ؟