بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند / نظارت ها بر سلامت مواد غذایی تشدید می شود

معاون بهداشتی وزارت بهداشت از برگزاری برنامه بسیج نوروزی سال 1393 از اول اسفند 92 به منظور ضرورت تشدید نظارت های بهداشتی بر اماکن عمومی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر علی اکبر سیاری با اعلام این خبر بیان کرد: برنامه بسیج نوروزی با توجه به نزدیکی فصل بهار و ایام تعطیلات نوروزی به منظور ضرورت تشدید نظارت های بهداشتی هدفمند بر فعالیت مراکز و اماکن عمومی خاص مانند مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، مراکز اقامتی، تفریحی و گردشی و تاریخی اجرا می شود.

وی افزود: وزارت بهداشت به منظور حفظ سلامت مسافران نوروزی و پیشگیری از بروز اپیدمی های منتقله از آب و غذا برنامه بسیج سلامت نوروزی را برگزار می کند.

دکتر سیاری با بیان اینکه اجرای این برنامه طی ابلاغی به معاونت های بهداشتی سراسر کشور اعلام شده است، از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور خواست تا با استفاده حداکثری از توان کارشناسی و امکانات تحت مسئولیت خویش با حضور فعال بر اجرای این طرح و همچنین هماهنگ بودن این برنامه در سراسر کشور نظارت کامل داشته و کلیه کارشناسان بهداشت محیط نسبت به تهیه و تدوین برنامه عملیاتی و اجرای برنامه طبق دستورالعمل اقدام نمایند.

معاون بهداشتی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت و رسالت سنگین وزارت بهداشت جهت نظارت بر اماکن عمومی اضافه کرد: انتظار می رود هم نسبت به پوشش نظارت بر مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن حساس و همچنین پوشش نظارتی بر اماکن اقامتی و اماکن بین راهی اقدام شود.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • درگز IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    6 0
    ببخشیدمگه مردم درطی سال فقط اسفندماه چیزی میخورن!بقیه ماه های سال چی؟؟؟