محصولات نانویی را با نشان «نانو مارک» و نشان استاندارد تهیه کنید

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری گفت: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته نانو مارک به عنوان تایید کننده اصالت محصولات نانویی در کنار آرم استاندارد استفاده خواهد شد.

خبرگزاری مهر نوشت:

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری از اعطای نانو مارک بر روی محصولات مبتنی بر نانو فناوری خبر داد و گفت: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته نانو مارک به عنوان تایید کننده اصالت محصولات نانویی در کنار آرم استاندارد استفاده خواهد شد.

دکتر سعید سرکار در حاشیه کنگره ایمنی نانو ایران در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه از بین رفتن اعتماد مردم به محصولات نانویی می‌تواند ضربه جبران ناپذیری به این علم نوپا وارد کند، افزود: از این رو اقدام به اعطای نانو مارک برای محصولات مبتنی بر فناوری نانو خواهد شد.شال

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو زمان تحقق این طرح را در 6 ماه آینده ذکر کرد و افزود: با اعطای نانو مارک مشتریان می‌توانند مطمئن باشند که در این محصول از فناوری نانو در راستای ارتقای کیفیت آن استفاده شده است.

به گفته وی براساس هماهنگی با سازمان ملی استاندارد ایران، نانو مارک به عنوان تایید کننده اصالت محصولات نانویی در کنار آرم استاندارد استفاده خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو اعتماد مردم را بالاترین سرمایه دانش نانو دانست و اظهار داشت: وزارت بازرگانی همان میزان که بر روی واردات حساسیت نشان می‌دهد باید در حوزه صادرات نیز دو برابر حساس باشد.

سرکار با اشاره به سفری که به کشور ارمنستان داشته است، خاطر نشان کرد: به گفته یکی از مسئولان زمانی در این کشور داروهای ایرانی حتی از داروهای اروپایی نیز مورد اطمینان‌تر بودند اما با ورود یک محموله رب کپک زده ایرانی به این کشور داروهای ایرانی هم تحت شعاع بی اعتمادی مردم به محصول غذایی ایرانی شدند.

وی تاکید کرد: با استفاده از نانو مارک راه بر روی محصولات تقلبی یا بی کیفیتی که در گوشه و اطراف تبلیغ می‌شوند که از محصولات نانو در آن استفاده شده و هیچ راهی هم برای تایید آن وجود ندارد بسته خواهد شد.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    2 0
    یاد طرح شاپرک افتادم که می گفتن هولوگرامش نشان دهنده اصالت کالاست. الان نه سایتش درست کار می کنه و نه به اس ام اس جواب درست جواب میده. خود هولوگرام هم به راحتی در بازار خرید و فروش میشه!
  • بی نام US ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    0 0
    یعنی اگر این علامت روی کالا چاپ کنیم، محصولمون نانو میشه؟