مهر نوشت:

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از بارش برف در جاده های 17 استان خبر داد.

سرهنگ محمدحسین حمیدی اظهار داشت: بر اساس آخرین اخبار بارش برف در جاده های گیلان، سوادکوه و چالوس، قزوین، اصفهان، زنجان، چهارمحال بختیاری، مرکزی، کردستان، لرستان، تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، کرمان، سمنان، خراسان شمالی و یزد بارش برف ادامه دارد ضمن اینکه بارش باران در جاده های استان هرمزگان آغاز شده است.

وی ادامه داد: تردد در جاده های برفگیر تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است و ماموران پلیس راه از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی جلوگیری می کنند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور به رانندگان هشدار داد از تردد های غیرضرور در جاده های کشور خودداری کنند و در صورت ضرورت سفر همچنان تجهیزات ایمنی را به همراه داشته و از سلامت خودرو اطمینان حاصل کنند.

حمیدی با اعلام اینکه محور رضوان شهر- بندرانزلی در استان گیلان از ساعت 15 روز گذشته به علت بارش شدید برف مسدود شده است، گفت: محور تکاب- بیجار در استان کردستان و محور یزد- طبس به علت بارش برف و یخبندان سطح جاده مسدود است. ضمن اینکه محور دیهوک به کرمان در استان خراسان جنوبی از ساعت سه بامداد امروز به علت بارش شدید برف مسدود شده است.

 

نجات 15 هزار و 100 نفر از محاصره برف و کولاک

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر آخرین وضعیت امدادرسانی به هموطنان گرفتار در برف و کولاک را تشریح کرد.

حسین درخشان با اشاره به امدادرسانی در عملیات برف و کولاک از 10 بهمن تا روز گذشته گفت: 23 استان آذربایجان شرقی و شرقی، اردبیل، اصفهان، ایلام، چهارمحال بختیاری، خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، زنجان، فارس، قزوین، قم، سمنان، کردستان، کرمانشاه، کرمان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و یزد تحت تاثیر بارش برف قرار داشتند که به 15 هزار و 100 نفر از هموطنان امدادرسانی شد. ضمن اینکه 3 زه را و 900 مسافر در راه مانده اسکان اضطراری داده شدند و 115 نفر در جریان برف مجروح شدند که 91 نفر از آنها به مراکز درمانی منتقل شدتد.

وی ادامه داد: در این طرح همچنین به 16 زن باردار امدادرسانی شده و هزار و 190 خودرو که در برف گرفتار بودند رهاسازی شدند.

به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر 1421 امدادگر در قالب 428 تیم با استفاده از 350 دستگاه خودروی عملیاتی در جاده ها و استان های کشور برای امدادرسانی حاضر هستند. ضمن اینکه در این مدت 1300 تخت پتو، 10 هزار بسته غذایی، 460 هزار قرص نان و 15 هزار بطری آب معدنی در میان حادثه دیدگان توزیع شد.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی از اردبیل A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    3 0
    از راه و ترابری استان اردبیل خواهشمندیم به داد هموطنان عزیزمان در گیلان و مازندران برسند .