برف و باران ادامه دارد/ هشدار برای اختلال در تردد و سیلاب

برف و بارانی که از جمعه شب در نقاط زیادی از ایران شروع شده است، حداقل تا چهارشنبه ادامه دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش برف و باران در حداقل 12 استان کشور هشدار داد.

احد وظیفه به ایسنا گفت: سامانه بارشی که از جنوب غرب وارد کشور شده است سبب بارش برف و باران در حداقل 12 استان کشور از بعدازظهر دوشنبه می‌شود. بر این اساس در روز دوشنبه بارش برف و اختلال در تردد در استانهای لرستان، نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و شمال کرمان و بارش باران در استانهای بوشهر، جنوب فارس و جنوب کرمان پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آب گرفتگی معابر را در پی داشته باشد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: همچنین در روز سه‌شنبه نیز بارش باران در استانهای هرمزگان، جنوب کرمان و بارش برف و باران در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان سبب اختلال در تردد و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواهد شد و این سامانه در روز چهارشنبه نیز سبب بارش باران و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان و غرب هرمزگان، همچنین بارش برف و اختلال در تردد در استانهای چهال محال و بختیاری،‌ کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، لرستان، غرب اصفهان، مرکزی و همدان می‌شود.

او درباره هوای تهران گفت: بر این اساس در روز سه‌شنبه آسمان پایتخت نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعات با بارش برف پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز بدون تغییر نسبت به دوشنبه به 7- و 2- می‌رسد. همچنین در روز چهارشنبه نیز آسمان پایتخت نیمه‌ابری در ارتفاعات بارش پراکنده بتدریج کاهش ابر در پاره‌ای نقاط وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز 7- و صفر خواهد رسید.

وظیفه همچنین دراین باره به فارس گفت: آسمان پایتخت از ساعات پایانی امروز ابری می‌شود به طوری‌که پیش‌بینی می‌شود تا روز چهارشنبه شاهد بارش 7 تا 8 سانتی‌متری برف در این کلانشهر باشیم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره تغییرات دمایی در کشور گفت: هوای سرد تا اواخر هفته جاری در کشور و تهران حاکم خواهد بود. شب گذشته شمال شرق کشور سردترین دمای هوا را تجربه کرده است، این امر به شکلی است که دمای هوا در مشهد شب گذشته به منفی 17درجه سانتی‌گراد رسید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش شمالی RS ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    35 3
    غرب مازندارن و شرق گیلان باهمه فرق دارد تا دو متر برف باریده مردم غرب مازندران نه نان و خوراک گرفتن بلکه سقف بعضی از خانه ها امدند پایین و جاده های اصلی باز نکردند مردم باغ داران به همسایه خود دسترسی ندارن برق آب افت گاز تلفن همه و همه قطعه این یک بحران جدیست
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    128 2
    حالا اگه تو آمریکا بود الان صدا و سما می گفت: برف و یخبندان فلان ایالت آمریکا را فلج و ذلیل کرد. منتظریم ببینیم در مورد استانهای شمالی چی میگه
  • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    20 9
    خوای مشهد خیلی سرد شده به طوری امشب مثل اینکه قراره تا منهای 18 درجه هم برود؛خب دانشگاه ها رو تعطیل کنند دیگه!درس خودن تو این دما دیگه بازده نداره :دی
  • asila IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    49 2
    رقابت ناعادلانه کنکور:سازمان سنجش اعلام کرده بخاطر شرایط جوی تمهیداتی برای شمالی ها اندیشیده و تعداد حوزه های امتحانی رو بیشتر کرده در صورتی که ما باید از استارا - هشتر - انزلی - املش و و و بریم رشت اونم 8 صبح تو یخبندون! چند حرکت کنیم ؟ اگه تو جاده گیر کنیم یا بلایی سرمون بیاد این اقاها هیچ کدوم مسئول نیستن ! فرموودن تا چهارشنبه هوا بهتر میشه در صورتی که این موضوع اشتباهه قراره تا اخر هفته بیشتر استان ها شرایط جوی بدی داشته باشن . کنکورو میندازن وسط زمستون بعد میگن ما نمیتونیم زمانشو تغییر بدیم از قبل برنامه ریزی کردیم . این جواب منطقیه ؟ چرا یه خبر تهیه نمیکنید از این موضوع ؟ حالا ما گیلانی ها هیچ این مازندرانی ها با وضعیت بحرانی چی کنن؟ لابد ماها هیچ حقی نداریم چون شهرستانی هستیم !
  • کاوه A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    16 3
    شهرستات بافت استان کرمان بارش برف به شدت ادامه دارد.
  • محمد A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    15 2
    کرمان از ساعت 4 امروز عصر برف شروع شده
  • کاوه A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    26 4
    وضع خیلی خرابتر از اونی که فک کنید بیمارستان هاهم تعطیل شدن دیگه مریض قبول نمی کنن تازه اول سرما است
  • بی نام A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    15 1
    مسئولان اگر خواهان کمک به شهروندان غرب مازندران هستند،نمک برای ذوب کردن برف بدهند تا دعاگوی شان باشیم
  • تقی خانی A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    41 3
    مشكل اين روزاي ما برف نيست مشكل ما غافلگير شدن و كمبود امكاناته..
  • محمد A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    15 3
    اصفهان از ساعت چهار داره برف میباره و هواش منفی 5 درجس یخ زدیمممم
  • مموتی IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    9 31
    جالبه بعضیا همه چیزو سیاسی میبینن! نعمت خداست چرا ناشکری میکنین؟!
  • milad US ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    5 2
    سلام. ما در تنکابن هستیم چرا اطلاعات غلط می دهید چه کسی گفته 10 سال پیش چنین برفی آمده است؟؟ اصلا سابقه همچین برفی وجود ندارد. وضعیت خیلی وحشتناک هیچ آذوقه ای برای خردن نیست همه ی راه های شهری بسته. برق و آب قطع مردم واقعا در تنگنا هستند. امداد رسانی فوق العاده ضعیف لطفا به مردم بی پناه کمک کنید.
  • بی نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    1 1
    امروز دانش آموزان راهنمایی منطقه یک براثرزمین خوردن دستشان دچازآسیب می شدآیااین لجبازی باوجودبدی آب وهواقابل تامل نیست
  • بی نام A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    6 2
    دمای الان ارومیه 19- . یخبندونه
  • بی نام RO ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    6 1
    آغا ما نوشهریم .. خیلی هم همه چی خوبه....امروز ظهر هم ادم برفی 2 متری درست کردیم! اگه برق نداشته باشم چطوری دارم اینجا کامنت میذارم.... خانواده 3 نفره 40 تا نون بربری خریده! مگه روزی چندتا نون میخوری !؟ مشکل ملت ما ابنه که هول اند ، والسلام..
  • vahid IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    4 0
    آقا تو رو خدا یه مصاحبه درست حسابی با سنجش انجام بدین واسه کنکور ارشد بابا باور کنین یه عده 7 ماهه نشستن درس خوندن...