ایسنا نوشت:

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: با توجه به اینکه بارش برف هنوز قطع نشده، راه‌های 100 روستای استان مسدود است که این انسداد کامل نیست بلکه رفت و آمد به سختی انجام می شود.

افشین عزیزی با اشاره به برگزاری نشست ستاد بحران استان و تاکید استاندار بر خدمات رسانی سریع به مردم اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده قطعی آب در سطح استان حداقل و موردی است.

وی با اشاره به مشکل 30 ترانس برق در استان گفت: این ترانس های مشترکین کمی را در مناطق صومعه سرا، شفت و چابکسر در بر می گیرد.

وی افزود: برق شهرستان های شفت و چابکسر تا ساعت های آینده و شهرستان صومعه سرا تا صبح وصل می شود.

عزیزی با اشاره به بازگشایی راه‌های روستایی در شهرستان های صومعه سرا، شفت، فومن و املش گفت: برخی راه‌های مناطق ییلاقی بسته است و در تلاشیم با بسیج مشکل حل شود.

عزیزی به رانندگان توصیه کرد، از تردد غیر ضروری خودداری کنند و خودروهای خود را به زنجیرچرخ مجهز کنند.

وی همچنین از مردم خواست نسبت به برف روبی و سبک کردن برف بام های خانه ها اقدام کنند تا شاهد خسارتی نباشیم.

عزیزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون خسارت جانی و مالی در استان نداشتیم و خسارت های مالی نیز در حال بررسی است که متعاقبا اعلام می شود.


تمامی امکانات برای کاهش مشکلات مردم گرفتار در برف، بسیج شده

استاندار گیلان در ادامه بارش سنگین برف، به طور سرزده از مناطق برفگیر این استان بازدید کرد.

دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان عصر روز یکشنبه 13 بهمن در این بازدید که بدون اطلاع قبلی از مناطق برفگیر در شهرستان های فومن، شفت و رشت انجام شد، ضمن بررسی روند خدمت رسانی فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی، در گفت‌وگو با مردم از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.

همچنین نشست ستاد مدیریت بحران استان پس از بازدید استاندار گیلان از مناطق برفگیر به ریاست استاندار برگزار شد. در این نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی به استاندار در مورد آخرین وضعیت مناطق برفی و اقدامات انجام شده گزارش دادند.

استاندار گیلان در این نشست که معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرکل مدیریت بحران و مدیران دستگاههای اجرایی حضور داشتند، اظهار کرد: مدیران باید با تمام توان در جهت ارائه هرچه بهتر خدمات به مردم از هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نباشند.

نجفی با اشاره به اینکه در ایام الله دهه مبارک فجر قرار داریم، افزود: قرار گرفتن در این ایام رسالت ما را در کاهش هرچه بیش تر مشکلات مردم سنگین تر می کند.

وی با اشاره به بازدید خود از مناطق برف‌زده گفت: در این بازدید شاهد تلاش همه دستگاههای اجرایی بودم وهمگان باید سعی کنیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن تمام راه‌های مسدود شده در روستاها بازگشایی شود و وضعیت به حالت عادی باز گردد.

وی با بیان اینکه مردم ولی نعمت های نظام هستند به تاکیدات رئیس جمهور برای حضور مسئولان در بین مردم اشاره کرد و از مدیران خواست هرچه بیشتر بازدیدهای میدانی خود را افزایش دهند تا تصمیم گیری ها برای حل مشکلات مردم دقیق تر انجام گیرد.

استاندار گیلان گفت: کلیه امکانات برای برقراری خدمات آب، برق و گاز، سوخت رسانی به مناطق مختلف، بازنگه داشتن جاده های اصلی، تامین ارزاق عمومی بویژه آرد و نان بسیج شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان در پایان این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بارش فراگیر برف در گیلان از بامداد روز جمعه آغاز شده است، گفت: شدت بارش برف در گیلان به حدی بالا بود که بیش از 10 شهرستان و تعداد زیادی از بخش‌ها و روستاها درگیر مشکلات آن شدند.

نجفی افزود: براساس آخرین گزارشها در مناطق جلگه ای در صومعه سرا و شفت 120 سانتیمتر و در فومن 100 سانتیمتر برف بر زمین نشست البته ارتفاع برف در مناطق کوهستانی تا دو متر نیز گزارش شده است.

استاندار گیلان تصریح کرد: در مجموع بارش برف در شهرستان‌های صومعه سرا، شفت، فومن، رشت، لاهیجان، سیاهکل، املش و رودسر از شدت بیشتری برخوردار بود.

وی با تاکید براینکه با توجه به پیش بینی های صورت گرفته از روز سه شنبه گذشته نشست مدیریت بحران در استانداری با حضور دستگاه های ذیربط برگزار شد و برنامه ریزیهای لازم برای مقابله با بارش برف فراگیر در گیلان انجام گرفت افزود: از همه مدیران استان خواستم به گونه ای فعالیت کنند که خاطرات تلخ سالهای گذشته برای آنان تداعی نشود.

نجفی با اشاره به خسارات برف سنگین به تاسیسات زیر بنایی که موجب قطع برق در برخی مناطق شد گفت: از 200 ترانس برقی که در استان با مشکل مواجه شده بودند تا ظهر روز یک‌شنبه 160 ترانس مشکلش حل شد و ترمیم 40 ترانس ادامه دارد.

وی با اشاره به آماده باش نیروهای امدادی و خدمات رسان در دستگاهها گفت: کلیه امکانات برای برقراری خدمات آب، برق و گاز، سوخت رسانی به مناطق مختلف، بازنگه داشتن جاده های اصلی، تامین ارزاق عمومی بویژه آرد و نان بسیج شده است.

استاندار گیلان همچنین از همکاری و صبر و حوصله مردم برای مقابله با برف شدید قدردانی کرد و گفت: به رغم همه تلاش‌ها برخی جاده های روستایی به علت شدت بارش برف مسدود شده است که راهداران با ماشین آلات سنگین در جاده های استان مشغول بازگشایی این مسیرها هستند.

نجفی با قدردانی از تلاش‌های نیروهای امدادی، مردمی، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی و دستگاههای اجرایی در بارش سنگین برف گفت: تمام این نیروها تلاش‌شان را به کار بسته‌اند تا مشکلات مردم به حداقل کاهش یابد.

 

درخواست باهنر برای امدادرسانی به مناطق برف‌گیر شمال کشور

محمدرضا باهنر با اعلام پایان سومین شیفت کاری مجلس در روز یکشنبه ۱۳ بهمن ۹۲، با اشاره به تاکیدات نمایندگان استان‌های گیلان و مازندران از وزرای کشور، راه، نیرو و بازرگانی خواست تا باتوجه به بارش برف سنگین در استان‌های شمالی، برای اقدامات امدادی در این مناطق آمادگی لازم را داشته باشند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =