نماینده مردم شاهین شهر به عنوان نخستین مخالفت کلیت کابینه سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین حسینعلی حاجی نماینده مردم شاهین شهر و برخوار در مخالفت با کلیت کابینه با بیان این که مخالفت بنده با تمامی وزرا نیست، گفت: نکاتی را در هنگامی که برنامه شما را مطالعه کردم مشاهده کردم که وظیفه دانستم که اعلام کنم.

وی ادامه داد: این موارد شامل کاستی هایی است که در برنامه وجود داشته است و همچنین اولویت هایی است که در برنامه شما دیده نشده است.

وی تاکید کرد: اولین نکته که در برنامه توجه نشده است خلق حماسیه اقتصادی است اما مردم منتظر خلق حماسه اقتصادی هستند و در برنامه چیز مهمی را مشاهده نکردم. دومین نکته این که یکی از مسائل پیش رو نحوه ادامه دادن هدفمندی یارانه ها است. هم اکنون 42 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می شود و در حالی که تنها 38 هزار میلیارد تومان از افزایش قیمت حامل های انرژی است. شما برای باقی این هزینه چه برنامه ای دارید؟ کسری پرداختی نقدی مردم از کجا باید تامین شود.

نماینده مردم اصفهان گفت: یکی از معضلات دیگر شود پروژه های نیمه تمامی است که در کشور وجود دارد و در برنامه پیش بینی خاصی برای آن صورت نگرفته است. در خصوص مسکن مهر که حرکت عظیم برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد محسوب می شود چه تدبیری صورت گرفته است؟ تدبیر دولت برای مشکل مسکن چیست؟ با پروژه مسکن مهر نیمه تمام چه برخوردی می شود؟

وی تاکید کرد: مردم حرکت دولت ها را حلقه های به هم پیوسته می دانند و در این خصوص قرار است در مسکن مهر چه تدبیری اندیشیده شود؟

حاجی با بیان این که دهه چهارم انقلاب دهه عدالت و پیشرفت است، گفت: دولت تدبیر و امید در برنامه ارائه شده معین نکرده است که برای افزایش درآمد افراد کم درآمد چه تدبیری دارد؟ آقای روحانی با روزی 10 هزار تومان می توان زندگی کرد؟ چگونه می خواهید جلوی ویژه خواری افراد خاص را بگیرید؟

وی با بیان این که وزیران پیشنهادی آیا می دانند آمار خانواده های طلاق چه تعدادی است؟، افزود: برای فرزندانی که تحت پوشش کمیته امداد هستند و می خواهند با 40 هزار تومان زندگی کنند چه تدبیری اندیشیده شده است؟

نماینده مردم اصفهان افزود: تدبیر شما برای رفع تبعیض های نا روا در پرداخت های حقوق چیست؟ تدبیر شما برای تبعیض در هزینه های بخش ورزش چیست؟ چطور می توانیم تحمل کنیم که در دولت شما هم برخی افراد میلیاردی پول می گیرند.

وی ادامه داد: تدبیر دولت برای این که هم رشد اقتصادی داشته باشیم و شاهد تورم چهار نعل نباشیم چیست؟ فرمولی که بنا است شما اجرا کنید چیست که در برنامه نیامده است؟

این نماینده مجلس با اشاره به کسری بودجه سال 91 گفت: همه می دانند سهم بودجه دولت در بخش هزینه ای و جاری بسیار زیاد است و در سال 91 از 144 هزار میلیارد تومان 101 هزار میلیارد تومان به بخش جاری اختصاص داده شده است.

وی افزود: آقای روحانی شما گفتید دولت شما عدالت است. سوال بنده این است که چطور افرادی را به عنوان وزیر پیشنهاد کردید که با این نظر شما موافق نیستند و در صورت رای آوری کارهای افراطی انجام می دهند. کسانی که در آزمون فتنه 88 رد شدند و در جبهه مقابل ایستادند.

نکته پایانی با توجه به این که در دفاع مقدس سرمایه جانی صورت گرفته است در برنامه موضوعی برای این افراد پیش بینی نشده است. از اقدامات لازم و ضروری ایجاد انضباط مالی در برنامه است که به آن اشاره نشده است. دولت چه برنامه ای برای این موضوع و تعادل بخشی بین درآمد و هزینه دارد؟

/27295

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    3 0
    تا جايي كه من يادمه دولت عدالت محور دولت آقاي احمدي نژاد بود و به بركت وجود ايشان و كابينه و برنامه هاشون عدالت برقرار شده. ديگه بفرمايين آقاي روحاني فقط اين عدالت رو حفظ كنه هنر كرده.
  • شهروند IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    57 2
    مخالفت آقاي حاجي نماينده شاهين شهر پر واضح است كه سرشار از كينه توزي وتسويه حساب جناحي وحزبي است ، تورا به خدا بس كن ، ما مردم در 8 سال گذشته كم تحقير وبيچاره نشديم ؟؟؟ كه هنوز هم روي مسايل حزبي حرف ميزني !!!!! ( جناح شما در 8سال گذشته با در اختيار داشتن سه قوه براي رفاه ملت چكار كردند )
  • بی نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    1 0
    قابل توجه: شاهين شهر با اصفهان دو حوزه انتخابيه جدا هستند
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    5 0
    میگم چرا این سوالها رو تو این چهار سال از دولت قبلی نپرسیدی؟