حسن روحانی دفاعیات خود از کابینه پیشنهادی اش را آغاز کرد.

به گزارش خبرآنلاین، بررسی وزاری پیشنهادی کابینه حسن روحانی رییس دولت یازدهم از دقایقی پیش در صحن علنی مجلس آغاز شد.
روحانی در آغاز سخنان خود در دفاع از کلیات کابینه پیشنهادی‌اش و تشریح برنامه‌ها و اصول کلی راهبردهای دولت یازدهم، گفت: قبل از هر چیز بابت یک هفته تلاش بی‌وقفه نمایندگان محترم و عزیز برای بررسی برنامه‌های وزراء و ویژگی‌های آنها از شما کمال تشکر را دارم. همچنین امیدوارم در ساعات امروز و فردا و شاید پس فردا که پیش رو داریم تا سرنوشت کابینه دولت یازدهم مشخص گردد با عنایت خداوند متعال از پشتوانه اخلاص، تقوا، تفکر دقیق، دلسوزی برای منافع و تعهد به مطالبات مردم و همچنین پاسخگویی وزیران محترم پیشنهادی به سوالات و دغدغه‌های نمایندگان بهره خواهیم برد.

وی تصریح کرد: در همه مراحلی که در این دو سه روز پیش رو داریم مطمئنم که اخلاق متعالی دینی و انصاف سرلوحه همه گفتارها و کردارها خواهد بود. بارها این بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شاهد تقاضاهای روسای جمهور گذشته، در مورد کسب اعتماد برای وزرای پیشنهادی بوده‌ام و اکنون مفتخرم که خود در پیشگاه نمایندگان ملت ایران ایستاده‌ام تا چهره‌های آشنا، کارآزموده و دوراندیش را در معرض قضاوت شما قرار دهم.

رییس دولت بیان کرد: در همین آغاز کار دیدم که تجربه حضور وزرای پیشنهادی در کمیسیون و فراکسیون‌های مجلس نشان داد که گفتگو همدلی و تفاهم را به دنبال دارد. بسیاری از سوالات با صراحت پرسیده شد، اطلاعات بسیاری مبادله گردید، و بسیاری از سوءتفاهمات برطرف شد. تعامل دولت و مجلس بسیار کارگشاست، مجلس آگاه، پویا و پیگیر می تواند سلامت و موفقیت قوه مجریه را تضمین نماید.

اهم اظهارات رییس جمهور در ادامه می آید:

*وزرای پیشنهادی در گزارش خود درباره تعامل با مجلس از نمایندگان آزاده‌ای یاد کردند که از سر خیرخواهی و دقت نظر صلاحیت، توانایی و برنامه های وزرای پیشنهادی را مورد کنکاش قرار دادند، ما به سهم خود این دقت نظرها را ارجح می‌نهیم و امیدواریم پس از دولت نیز همین گونه تعاملات پابرجا بماند.

*اینجانب با شناخت از شرایط خطیر کشور و با انجام مشورت و بررسی های فراوان تصمیم به ورود به عرصه رقابت‌های انتخاباتی گرفتم و از همان ابتدا تلاش کردم تا تحلیل خود را از این شرایط خطیر و رویکردهایی که در جهت بهبود امور در نظر داشتم به صورت صریح و شفاف با مردم در میان بگذارم.

*مردم نیز با رای خود نشان دادند که با این تحلیل و رویکرد موافقند و من نیز از همان لحظه اعلام نتایج انتخابات همواره بر خورد فرض می دانستم که به عنوان یک الزام قطعی رای مردم را به عنوان میثاق بین خود و آنان تلقی کرده و لوازم اجرای آن را فراهم آورم.

*سوگندی که دراینجا گفتم تاکیدی الهی بر این عهد اجتماعی بود. بدیهی است رای رییس جمهور تنها رای به یک شخص نبوده و انتظار به حق آن است که میثاق بین فرد منتخب و مردم از طریق تشکیل دولت شکل نهادینه به خود بگیرد تا بتواند خواسته‌های عمومی را محقق سازد.

*اینک پس از طی مراحل قانونی، استقرار در موضع یازدهمین رییس جمهور ایران در یکی از حساس‌ترین جهت فراهم آوردن مقدمات برنامه های اعلام شده قرار داریم و آن رای شما نمایندگان به وزرای پیشنهادی است.

*شما که منتخبان مردم هستید و خواسته ها و رجحان های آنان را نمایندگی می کنید انتظار آن است که این فرایند مهم نیز با همدلی و تفاهم به صورت موفقیت آمیز طی شود. با توجه اینکه رای شما به وزرا صرفا رای به افراد بلکه به مجموعه دولت و برنامه آن نیز هست آیین نامه مجلس به درستی زمانی را برای تبیین برنامه دولت و بحث آن تبیین کرده است. بنابراین تلاش خواهم کرد که به صورت اختصار هاز شرایط موجود بیان کرد ه و برنامه دولت را برای بهبود اوضواع تشریح نمایم.

ادامه دارد
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اصغر A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    74 1
    افرین جناب روحانی باید مثل کوه پشت کابینه پیشنهادیت وایسی واز شریعتمداریها به هیچ عنوان نترسی .
  • مهراد IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    45 1
    آقای روحانی از آقای میلی منفرد شدیییدا حمایت کنیذ بلکه ما دانشجو های دانشگاه علامه و کلیه ی دانشجوها حاجت روا بشن!
  • مهدخت IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    47 1
    به آقای میلی منفرد گیر ندیدا ایشون از اون جمله وزراییه که باید حتما باشند !
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    36 2
    متاسفانه مشکلات کشور بسیار زیاد است . بخصوص مشکلات اقتصادی ، تورم و گرانی . اکنون که روحانی با کابینه ای اکثرا اصلاح طلب برای رای اعتماد در مجلس حضور پیدا کرده اند امید است مجلس اصول گرا که ضاهرا با 148 نفر موافق و تنها با 48 نفر مخالف پیروزی اصلاح طلبان با پشتیبانی خاتمی عارف و ناطق نوری و رای قاطع مردم ایران ، را پذیرفته است با دادن رای به تمام اعضای کابینه شرایطی مساعدی را برای دولت روحانی و دولت مردان وی فراهم کند تا ایشان بتواند هر چه سریع تر با تشکیل دولت ، کار را شروع کند . به یا داشته باشیم دولت های اصول گرای نهم و دهم در طول 8 سال کشور را شاید به اندازه 80 سال به عقب بردند و روحانی برای بازگشت عقب ماند گی راهی بس دشوار در پیش رو دارد . ما هم برای ایشان دعا و ارزوی موفقیت می کنیم
  • سعید IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    41 2
    علامه طباطبایی ها دعا کنیییییید دعا ! به آمید رای آوردن آقای میلی منفرد و رفتن صدرالدین شریعتی از دانشگاه علامه و باز شدن فضای سیاسی دانشگاه ها ! خدایا ینی میشه ؟!!؟؟