رئیس جمهوردر دفاع از کابینه:وزرا سهم جناح‌ها نیستند/ با وزرا شرط کردم فراجناحی باشند/4/

حجت الاسلام حسن روحانی گفت: کابینه پیشنهادی حاصل سهم خواهی جناح ها نبوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه نطق خود در دفاع از کابینه پیشنهادی خود گفت: در زمینه سیاست داخلی امینت ودفاع قانون اساسی و فصل حقوق ملت ظرفیت های زیادی برای بهروزی، کامیابی و عزت ایرانیان دارد. از آنجایی که رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است بنابر این رئیس جمهور مامور اجرای قانون اساسی است.

روحانی در ادامه با بر شمردن تعدادی از مشکلات و معضلات جامعه گفت: برای حل این معضلات توسعه وفاق ملی و تفویت انسجام و همبستگی اجتماعی، اهتمام به بازتولید اعتماد عمومی، ارتقا سطح نشاط و ثبات سیاسی  توسعه همه جانبه و موزون، تقویت مناسبات حاکمیت و ملت ایجاد آرامش سیاسی برای فعالین اقتصادی و سیاسی افزایش مشارکت مردم و تضمین وجه مردمسالارانه نظام از برنامه های من خواهد بود. 

رئیس جمهور با بیان اینکه از بیان سیاست های امنیتی و دفاعی و سیاست خارجی می گذرم گفت: در بخش فرهنگ و هنر اهداف زیر دنبال می شود:

1-       صیانت از فرهنگ و هویت دینی و ملی

2-      تقویت توان و اقتدار فرهنگی

3-      ارتقای فرهنگ عمومی

4-      تقویت تشکل های صنفی در حوزه فرهنگ و هنر

5-      ارتقای منزلت  اجتماعی نیروهای فرهنگی

روحانی در ادامه سخنان خود گفت:  در این جا مایلم نکاتی را درباره آنچه گذشته تا به این نقطه رسیدیم خدمت نمایندگان و ملت عرض کنم. در سالیان گذشته به طرق گذشته از سختی هایی که جامعه می کشیدند آگاه می شدم و از صمیم قلب باور داشتم که ایرانیان باید بهتر زندگی کنند بر این اساس با خود گفتم که باید آبروی خودم را که از طریق نظام و مردم کسب کرده ام در دست بگیرم و وارد میدان بشوم. با تمام وجود وارد میدان شدم. فکر می‌کردم که جامعه از افراط و تفریط به تنگ آمده و اعتدال راهی است که مردم از آن استقبال خواهند کرد. اکنون نیز معتقدم می توان به مجموعه مطالبات مردم در چهارچوب زمانبندی معقول و با همکاری و همدلی همه نیروهای کشور پاسخ مناسب داد. حال با تدوین رئوس برنامه های تدبیر و امید و انتخاب کابینه آمده ام تا به مطالبات مردم پاسخ دهد. خدا را شاهد می گیرم که در این شرایط حساس از همه دقایق  بهترین استفاده کردم تا در کوتاهترین زمان ممکن بهترین برنامه ممکن را تدوین کردم.

رئیس جمهور با بیان اینکه  4 کارگروه اصلی فرهنگی، امنیت ملی ،سیاست خارجی و اقتصادی تشکیل شد و بالغ بر 6 هزار نفر ساعت کار انجام شد گفت: با صراحت ادعا می کنم که کابینه حاصل کار کرشناسی است و در انتخاب وزرا به هیچ عنوان سهمخواهی جناح ها و تشکل ها در کار نبوده است . هیچ  گروهی در تصمیم گیری به وزرا به من فشار نیاورده و هیچ وزیری به عنوان سهم جناحی مد نظر نیست.

روحانی همچنین گفت: با تمام وزرای پیشنهادی شرط شده که افکار و عقاید گذشته شان محترم است اما آمدن در دولت صرفا به خاطر دانش و تخصص و کارایی آن ها بوده و بس. با آن ها شرط شده است که در انتخاب همکارانشان معیار جناحی و حزبی را در نظر نگیرند. اصل بر شایسته سالاری اعتدال و فراجناحی بودن است. مبنای بنده در انتخاب وزرا و معاونین بر این مبنا بوده است. شما هم قطعا در بحث تان و در رایتان معیارهای انقلابی و اسلامی را بدون در نظر گرفتن معیارهای جناحی در نظر خواهید گرفت.

وی افزود: کابینه معرفی شده همه از دلسوزان نظام از مطیعان رهبری و آماده فداکاری برای این کشور هستند. از همه آن ها تقاضا کردم و دعوت کردم و آن ها برای خدمت به کشور این وظیفه را بر دوش گرفته اند. البته نمایندگان محترم طبق قانون اساسی دستشان بر ای هرگونه رای باز است و ما هم احترام می گذاریم.

27219 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    13 4
    من متاسفم که صحبت‌های اقای حاجی به عنوان نماینده مخالف کابینه، به قصد اصلاح نبود و تنها هدف تخریب داشت، نماینده‌های مخالف خود را زبان مردم می‌دانند در حالیکه مردم حرف خود را در انتخابات زدند، نماینده‌های جبهه پایداری باید به این فکر کنند که چرا کاندیدای آنها با 14 میلیون اختلاف سوم شد، نباید دولت را تخریب کنند، نباید خود را زبان مردم بدانند.
    • بی نام JP ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      0 1
      شما چیکاره اید اونوقت ؟!!!