رییس‌جمهور: فرصت‌سازی، تهدیدزدایی و تعامل سازنده محور برنامه‌های کلان دولت درحوزه سیاست خارجی/3

روحانی تاکید کرد عرصه سیاست خارجی عرصه جنجال‌سازی‌های باندی و جناحی نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسام حسن روحانی در ادامه اظهارات خود در دفاع از کابینه یازدهم در تشریح رویکردهای دولت در حوزه سیاست خارجی، گفت: در زمینه سیاست خارجی باور این دولت برای تحقق اهداف ارزشمند اما دشوار، اتخاذ و بهره‌گیری از مشی و سیاست مبتنی بر اعتدال است.

وی با بیان اینکه اعتدال به معنای ایجاد توازن بین آرمان و واقعیت در مسیر جهت دادن به واقعیات به سمت آرمان‌هاست، تصریح کرد: گفتمان اعتدال دولت تدبیر و امید حرکات خودباورانه، هوشمندانه، متوازن و تعامل سازنده و تفاهم به منظور ارتقای جایگاه منزلت امنیت و توسعه کشور است.

رییس دولت با تاکید بر اینکه در گفتمان اعتدال افراط و تفریط جایی نخواهند داشت،خاطرنشان ساخت: بارها تصریح کردم سیاست دولت حراست از امنیت ملی، تامین منافع ملی در خدمت توسعه همه جانبه و هدفمند کشور خواهد بود. فرصت‌سازی، تهدیدزدایی و جلوگیری از تنش در حوزه‌های منافع حیاتی، ایجاد اعتماد متقابل و تعامل سازنده محور اصلی برنامه های کلان دولت در این حوزه است. تعاملی که می‌گوییم همواره بر پایه احترام متقابل و از موضع برابر صورت خواهد گرفت.

ادامه اظهارات رییس جمهور را بخوانید:
*توجه به همه حوزه‌های دیپلماسی و به خصوص دیپلماسی عمومی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مادی و انسانی کشو برای پیشبرد اهداف و رویکرد دولت در حوزه سیاست خارجی خواهد بود.

*برای حصول به این مهم احیا و ارائه چهره مطلوب نظام اسلامی ایران در سطح بین‌المللی ضرورت دارد. دستگاه سیاست خارجی کشور باید چنان توانا، مدبر هوشیار و سریع العملباشد که بتواند در قبال تحولات تاثیرگذار داخلی و خارجی در حراست از منافع و امنیت ملی غفلت نکند. تلاش من این است که با بهره گیری از نیروهای کاردان و توانمند دستگاه سیاست خارجی راتقویب و کارآمد نمایم.

*این تلاش همان رویکرد شایسته سالاری است که همواره بر آن پای فشردم. سیاست خارجی عرصه جاروجنجال‌های سیاسی، باندی و جناحی نیست. این عرصه انضباط در کلام و گفتار و طراحی مواضع منسجم، سنجیده، همه جانبه، متعادل و اجرای دقیق و حرفه‌ای را می‌طلبد زیرا سیاست خارجی عرصه تصمیم گیری است و تصمیم گیری در گرو دقت در فکر و عمل کند.

*کوچکترین بی دقتی در سیاست خارجی مخل امنیت ملی بوده و موجب آسیب‌هایی غیر قابل جبران می‌گردد.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =