غرویان:تصورمی‌کنم انتخاب رحمانی‌فضلی وعلوی درهماهنگی بارهبری بوده است/مجلس تحت تاثیرگروه‌های فشار نباشد

عضو هیات علمی جامعة المصطفی‌ العالمیه می‌گوید: مجلس با رای اعتماد به کابینه کمک کند دولت سریعتر کار خود را آغاز کند.

محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه در گفت​وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در ارزیابی کابینه پیشنهادی روحانی اظهار داشت: با توجه به درایت و اعتدالی که آقای روحانی در کابینه لحاظ کرده و مشورت‌هایی که از نخستین روزها با شخصیت‌های با تجربه و دلسوز نظام داشتند، می‌توان گفت کابینه معرفی شده به مجلس کابینه خوب و منسجمی است. امیدواریم مجلس نیز به وزرای پیشنهادی رای اعتماد بدهد تا زودتر کار دولت آغاز شود.

وی تصریح کرد: وزرای مورد اعتماد روحانی اکثرا افراد باتجربه‌ای هستند، سابقه سال‌ها کار اجرایی دارند و در حوزه معرفی شده نیروهای متخصص و کارآمدی محسوب می‌شوند. در مجموع می‌توان گفت کابینه منسجم و خوبی را رییس جمهور به مجلس معرفی کرده که می توانند با انسجام و همدلی که مهمترین عنصر در یک دولت محسوب می‌شود، سریعتر در مسیر حل مشکلات قرار گیرند.

شاگرد سابق آیت‌الله یزدی با بیان اینکه کشور از منازعات و مشاجرات در سال‌های اخیر آسیب‌های زیادی دیده است، گفت: مردم در این انتخابات مطالباتشان را با انتخاب آقای روحانی نشان دادند، ایشان هم شخصیت معتدل، متدین و با تجربه‌ای هستند و رهبری هم در حکم‌شان این موضوع را مورد تاکید قرار دادند. دیگر سیاسیون نیز به این موضوع معترفند، لذا معتقدم حضور چنین شخصیتی در راس یک دولت می تواند عنصر همدلی و انسجام را در کل کابینه تسری ببخشد و دیگر اعضای کابینه هم در پرتو این شخصیت معتدل می‌توانند وظایف شان را در همراهی با هم انجام دهند.

غرویان تاکید کرد: مجلس هم باید این مهم و مطالبات مردم را مدنظر داشته باشد و در رای به کابینه تحت فشار گروه‌های فشار قرار نگیرد و مستقلانه عمل کرد.

این چهره اصولگرا همچنین در ارزیابی وزرای معرفی شده برای وزارت کشور و اطلاعات گفت: معمولا روسای جمهور در انتخاب وزرای اطلاعات و کشور با مقام رهبری هماهنگی‌های لازم را قبلا انجام می‌دهند، تصورم این است که انتخاب این دو وزیر هم در هماهنگی با رهبری صورت گرفته و آقای رحمانی فضلی و علوی می توانند در راستای انجام وظایف محوله موفق باشند.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    4 6
    تصور می کنی؟ شک نکن که چنین بوده. برای همین هیچ نماینده ای از این دو نفر بد نمی گه.