عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی معتقد است کابینه یازدهم بدون توجه به جناح بندی‌های سیاسی چیده شده است.

حسن غفوری​فرد در گفت​وگو با خبرگزاری خبرآنلاین، در ارزیابی کابینه معرفی شده از سوی رییس جمهور با بیان اینکه همانطور که آقای روحانی گفتند فرصت خطا و اشتباه وجود ندارد، گفت: رییس جمهور عنوان کردند که با توجه به این فرصت کمی که داریم، از نیروهای باتجربه و متخصص استفاده کرده‌اند. بنابراین یکی از معیارهای ایشان به کارگیری افراد باتجربه بوده است و ظاهرا توجهی به جناح‌بندی‌های سیاسی نداشتند. چون خودشان هم به هیچ جناحی کاملا وابستگی نداشتند و وامدار جناحی نبودند.

وی با بیان اینکه روحانی در انتخاب وزرا مستقل عمل کرده است، گفت: خصوصیتی هم که ما از آقای روحانی می شناسیم این است که اصولا زیر بار فشار و زور نمی‌رود و می​توان گفت این کابینه دقیقا انتخاب خود ایشان است. خودشان هم تکرار کردند که از همه وزرا قاطعانه دفاع می کنند و در چینش آن تحت فشار نبوده اند.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه گرایش کابینه بیشتر به سمت اصلاح‌طلبی است، گفت: 6 نفر از اعضای معرفی شده برای وزارتخانه‌ها گرایش اصلاح طلبانه دارند و 2 نفر اصولگرا هستند، و بقیه هم به لحاظ سیاسی مستقل هستند. از این رو سنگینی وزنه به سمت اصلاح طلبان است. امیدواریم در هرصورت این کابینه هرچه سریعتر شکل بگیرد و ایشان هم بتوانند در فاصله 100 روزه ای که عنوان شد، بخشی از مشکلات مردم را حل کنند و تغییری عمده ای در کشور ایجاد شود تا این امیدهایی که ایجاد شده بیشتر شکوفا شده و به یاس مبدل نشود.

عضو حزب موتلفه در ادامه با بیان اینکه مجلس روی اصلاح طلب یا اصولگرا بودن کابینه تاکیدی ندارد، افزود: آنچه مجلسی ها بر آن تاکید دارند عدم دخالت افراد معرفی شده در فتنه 88 است. همانطور که رهبری هم فرمودند فتنه 88 خسارت فراوانی برای مملکت به بار آورد. نمایندگان حساس هستند کسانی که در ایجاد و تحمیل آن خسارت، به نحوی دخالت داشتند نباید در کابینه باشند.

غفوری فرد تاکید کرد: شاخصه اصلی رای به وزرا همان کاردانی و تعهد و تجربه و التزام و اعتقاد به اسلام و قانون اساسی است.  معتقدم نمایندگان کمتر به این دسته بندی های جناحی توجه دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین با اشاره به سوابق رییس جمهور گفت: آقای روحانی از قبل از انتخابات در پست ها و مراجع تصمیم گیری حساسی نقش آفرین بودند. در مجلس نایب رییس مجلس بودند، در مجلس خبرگان حضور داشتند، در شورای عالی امنیت ملی ملی و ...حضور فعال داشتند. روابط خارجی خوبی داشتند و قطعا ایشان تمام شاخصه‌هایی که بتوانند مدیریت اجرایی بالای کشور را برعهده بگیرند را دارا هستند. اگر انشاالله مجلس هم همراهی کند و وزرا تایید شوند می توان دولت موفقی را پیش بینی کرد.

این نماینده پیشین مجلس در ادامه در بیان اهمیت دو وزارتخانه اطلاعات و کشور در هر دولتی، گفت: در همه دنیا وزارتخانه‌های امنیتی و اطلاعاتی در درجه اول اهمیت قرار دارند. در ایران هم وزارت کشور و اطلاعات دو وزارتخانه ای هستند که مباحث امنیتی و اطلاعاتی را دنبال می‌کنند.

وی گفت: وزارت کشور علاوه بر استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و ... نیروی انتظامی هم که فرماندهی کل آن از سوی رهبری قوا تعیین می شود و امنیت را در سراسر کشور تحت کنترل دارد را زیرمجموعه خود دارد. علاوه بر آن مبارزه با فساد، فحشا، بی حجابی و بدحجابی و ... همه جزء وظایف این وزارت است. وزارت اطلاعات هم در همه جای دنیا مهمترین و حساس ترین کار را برعهده دارد، مباحث مربوط به جاسوسی داخلی و خارجی از مهمرین وظایف این وزارتخانه محسوب می شود.

نماینده پیشین مجلس تاکید کرد: خوشبختانه افراد معرفی شده برای این دو وزارتخانه هم دو فرد شناخته شده و با سابقه روشن هستند. آقای رحمانی فضلی عملکرد خوبی در دیوان محاسبات داشتند و آقای علوی هم که عضو خبرگان هستند و قبلا هم در مجلس و سیاسی عقیدتی ارتش حضور داشتند و با مباحث و مسائل اطلاعاتی و امنیتی آشنا هستند. که امیدواریم با رای بالا انتخاب شوند.

/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    5 0
    این جمله از حداد عادله"کاری میکنیم کابینه معتدل روحانی معتدل تر شود"!!حالا شما ببین چی میگه این
  • محسن IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    1 0
    من پیشنهادمیکنم یک شبکه تلویزیونی مختص رصدوپیگیری مصوبات رهبری- مجلس -دولت- استراتزیهای کلان مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام عاجلا راه اندازی شودتا بحثها وکارشناسیها وبرنامه ریزیهای درآن صورت گیردوبرروی الویتهای ملی - شیوه های اجرا-تخصیص منابع - زمانبندی طرحها - هزینه ها انجام شده - کیفیت اجرا هم بحث شودوهم نظارت صورت گیردقطعا کمک بسیاربزرگی به دولت میشودتادرزمینه های یادشده هم کارشناسی ونظارت مردمی را همراه داشته باشدوهم نتایج کارها بصورت مردمی جمع آوری وبه ملت گزارش شود.لطفا نظرم رانمایش دهیدومسئولین هم جدی بگیرندبااینکارخیروصلاح مملکت راسبب میشوندانشااله
  • علی A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    1 3
    یعنی چی که ملاک تجربه باشد نه گرایش سیاسی؟؟؟؟؟منظورت اینه که فتنه ای که سال 88 بلای جون مردم و باعث آبروی نظام شد فراموش کنیم!نه عزیزم حالا حالاها با فتنه گرها کار داریم ضمن اینکه اینها دیگه باید آرزوی برگشتن به این نظام رو با خودشون به گور ببرند
  • بی نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    0 0
    آقای روحانی گفتند فرصت خطا و اشتباه وجود ندارد . سال 88 چطور ؟