عذرخواهی کیهان از عضو هیات رئیسه مجلس بخاطر مقاله شریعتمداری /ببخشید، این نماینده مجلس باتقواست! ما هم قابل ملامتیم

روزنامه کیهان ار محسن پیرهادی عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرآنلاین روزنامه کیهان نوشت:

در یکی از بندهای یادداشت دیروز که به نقد اقدام مغایر با اصل ۹۴ قانون اساسی از سوی برخی نمایندگان طرفدار مصوبه تعطیلی شنبه اختصاص داشت، به دیدگاه آقای محسن پیرهادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس نیز اشاره شده و آمده بود: «در همین حال، به گزارش خبرگزاری مهر، جناب آقای محسن پیرهادی عضو محترم هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرده بود که: «از دفتر حضرت آیت‌الله «سیدمحمدعلی علوی گرگانی» به صورت کتبی درباره این موضوع استفتاء گرفته‌اند و حال آنکه این مرجع بزرگوار تقلید در اسفندماه سال ۱۴۰۰ و در سن ۸۲ سالگی دارفانی را وداع گفته‌ و به جوار رحمت خدای مهربان پیوسته‌اند»‌! البته با شناختی که از تعهد و تقوای برادر عزیزمان جناب آقای پیرهادی داریم، بی‌تردید ایشان در این نقل قول دچار خطای لفظ شده‌اند و با قاطعیت می‌توان گفت که بیان یاد شده از جانب این برادر، غیر از «سهو لسان» با هیچ تفسیر دیگری نمی‌تواند همخوانی داشته باشد».

همان‌گونه که ملاحظه می‌شود. اولاً؛ خبر مورد اشاره از خبرگزاری مهر نقل شده بود. ثانیاً با اشاره به «تعهد و تقوای برادر عزیزمان جناب آقای پیرهادی» تاکید شده بود: «با قاطعیت می‌توان گفت که بیان یاد شده از جانب این برادر، غیر از «سهو لسان» با هیچ تفسیر دیگری نمی‌تواند همخوانی داشته باشد». به بیان دیگر، اظهارات منتسب به ایشان را غیرقابل پذیرش دانسته بودیم.

با این حال برادر عزیزمان آقای پیرهادی درتماس با کیهان توضیح دادند که استفتای مورد اشاره مربوط به سال ۱۳۹۹ بوده است که مرحوم حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در قید حیات بودند و متن آن استفتاء و پاسخ حضرت آیت‌الله نیز روی سایت رسمی بیت آن مرحوم آمده است و تصویری از آن را نیز در اختیار کیهان قرار دادند.

کیهان ضمن توضیح یاد شده از جناب آقای محسن پیرهادی، عضو محترم هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی پوزش می‌خواهد و با وجود شرحی که گذشت، بی‌دقتی خود را نیز قابل ملامت می‌دانیم.

۲۳۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =