ایسنا نوشت:

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر کشور دولت هشتم با اشاره به ضرورت ایجاد تحول اقتصادی در کشور گفت: با در نظر گرفتن نگاه اقتصادی آقای رحمانی فضلی، تلقی من این است که انتخاب ایشان برای وزارت کشور در جهت سوق دادن این وزارتخانه به سمت فعالیت‌های اقتصادی باشد و شاید میل ما برای این وزارتخانه انتخاب آقای جهانگیری با همین نگاه بود

محمود میرلوحی با بیان این‌که اصلاح‌طلبان برای وزارت کشور و اطلاعات افراد دیگری را در ذهن داشتند، اما بنا را بر این گذاشته بودیم که سهم‌خواهی نکنیم، اظهار کرد: ان‌شاءالله که خیر است و امیدواریم مجلس به همه افراد معرفی شده رای دهد.

وی با اشاره به سوابق وزیر پیشنهادی کشور، افزود: آقای روحانی با حضور در مجلس دلایل خود برای انتخاب کابینه را خواهد گفت و گرچه معتقدم برای وزارت‌خانه‌های اطلاعات و کشور می‌توانستیم از افراد باتجربه‌تر بهره بگیریم، اما امیدوارم آقای روحانی بتوانند در رسیدن به اهدافشان موفق باشند و فضای متعادل و متناسب با شرایط فعلی را ایجاد کنند.

میرلوحی با اشاره به این‌که وزارت کشور نقش اساسی در استان‌ها دارد و استانداران نماینده عالی دولت هستند، خاطرنشان کرد: اگر استانداران با رویکرد اقتصادی انتخاب شوند، می‌توان انتظار داشت زودتر بحران‌های تورم، بیکاری و تولید حل شود و به چرخه رونق و پیشرفت برگردیم.

این فعال سیاسی با بیان این‌که کلیت دولت پیشنهادی آقای روحانی معدل خوبی دارد، اظهار کرد: آقای روحانی از طرفی با خواست و مطالبه مردم با پیامی روشن مواجه است که خواستار تغییر، اعتدال، نگاه کارشناسی، تدبیر و عقلانیت در تصمیم‌گیری‌ها هستند و از طرف دیگر با بحران‌های بزرگ کشور به خصوص در حوزه اقتصادی هیچ چیزسرجای خود نیست.

میرلوحی توضیح داد: دولتی که میدان را ترک کرد، حتی برای تامین منابع یارانه، پیش‌بینی لازم را نکرده است، کار را به عهده دولت بعدی گذاشت و شاهد بودیم در روزهای آخر هزینه‌ها را افزایش داد و حکم‌های بدون پشتوانه صادر کرد.

این فعال سیاسی با بیان این‌که ارزیابی من از حوزه اقتصادی دولت پیشنهادی آقای روحانی مثبت است، تصریح کرد: آقای روحانی افراد قوی، دارای شناسنامه، تجربه، سابقه کاری و تیم قوی را معرفی کرده است.
/29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
    3 1
    درست است اگراستانداران بانگاه کمک به تولیدوصادرات ورفع ریشه ای بیکاری واستقراردولت الکترونیک به دولت کمک کنند خیلی هم افزایی خوبی خواهیم داشت انشاله دولت درتمام ابعادبتواندبه ملت عظیم الشان خدمت کندوباکمک مردم بزودی اقتصادی عالی و آسیب ناپذیرداشته باشیم